Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    On se siellä, mutta älä pyörittele sitä turhaan jos ei todella tarvitse...tee ensin normaali IAC:n asetus, sen pitäisi korjata tilanne.

    TPS täytyy säätää uudelleen jos kosket säätöruuviin ja kun se ei todennäköisesti ole säädettävä, niin tulee vain ylimääräistä hommaa, mutta sekin neuvotaan Handen:n sivulla.
     
  2. sutinen

    sutinen Gearhead

    Sytkä ei nollaudu vaikka sulakkeen irrottaakin vai ?
    Vai säädettävä sekin uusiksi ja jakajalle menevä johto irrotettava.
    Mut täytyy kokeilla.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eihän nyt olla sytkän kanssa missään tekemisissä...unohda koko sytkä ja sen säätö, ei se mihinkään muutu jollet koske jakajaan.
     
    sutinen tykkää tästä.
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mulla on uusi toi iac venttiili, reilun vuoden vanha. Ostin ja vaihdoin entisen tilalle ja en mitään tehny niin toiminut tähän asti hyvin.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jaa sekö ei käykään liian kovaa sitten, no miksi sitten kyselet jos se kerran toimii ? :odeek:
     
    atobee tykkää tästä.
  6. sutinen

    sutinen Gearhead

    Ulostan eikun tulostan ohjeet. Kyseisen osan musta muju mihin tulee sähköt ole vaihtanut ja entinenkin hyllyssä. Mitää sinettä ole, onko joskus ollut niin luoja tietää minä en.
    Pitää paperilta lukee ja seurata ohjetta ja säätää sen mukaan.
     
  7. sutinen

    sutinen Gearhead

    No eikös 1600 ole ihan normi kiekat v6 koneelle. Itse ajatellut et jos tuo ainakin puolittus oltasko lähellä oikeeta kierroksia.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pitää paikkansa, joku 600 - 700 i/min on hyvä...automaatissa ei saa nyykähtää ja sammua kun pistät vaihteen päälle.
    Manuaalissa saattaa olla hyvä jos enempikin, niin ei sammu niin herkästi kun nostaa kytkintä...kunhan ei käy yli 1000 i/min.
    Kun saat kaasuläpän perusasetuksen kohdilleen ja IAC:n asettumaan oikeaan kohtaan, niin lopun se kyllä oppii ja hakeutuu paikalleen kun ajelet sekalaista ajoa.

    Jos sieltä puuttuu se sinetti, niin joku on jo pyöritellyt ruuvia ja se on melko varmasti väärin jos tehty korvakuulolla...TPS varmaan myös väärin jollei sitä ole modattu ?

    Tee vaan kaikki Handen:n ohjeiden mukaan, niin pitäs kyllä mennä kohdilleen....sitten jos se käy vielä liian kovaa, niin jostain vuotaa ilmaa läpän ohi...kaasuläppä akselin välykset kannattaa kanssa tsekata.
     
  9. sutinen

    sutinen Gearhead

    No eiköhän se näillä onnistu. Multireeellä abs ja antic lock jos ei abs nollailulla hoidu pois. Valot ajastin releen kautta syttymään kun virta päällä ja sammumaan 2 sekunnin päästä ;) Sit pääsis leimalle.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tarkkaanottaen se on askelmoottori, ei solenoidi.
     
    sutinen tykkää tästä.
  11. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Onkos siinä otteessa mainintaa abseista?
     
  12. sutinen

    sutinen Gearhead

    Näkyy olevan
     
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    No ei meinaa käynti pienentyä. Iac oli se missä 4 napanen liitin. Nollailu liitin irti ja käyntiin jotain 800 kerran sain käymään. Liitin paikalleen sen ohjeen mukaan käyntiin niin noin 1500 rpm vähän ajan kuluttua.
    Uuden karhee toi venttiilikin.
    Turhan päivänen kapistus :D:D Kaikki letkutkin katellut ja sitä tähtikanta ruuvia pyöritellyt mistä tyhjäkäyntiäkö säädetään. Sillä ei hirvee vaikutus. Molemmissa ääri päissä kiekat nousee vetääkö laihalle tai jotain aivan muuta.
    Ei kai se auta kun vielä kerran joka liitos tarkistaa.
    Ei kellään edullista läppä runkoo tbi kaupan. Nyt on itellä uudet suuttimet ja auto käy nyt muuten nätisti. Uusin vielä tulpanjohdotkin ihan varulta niin kaikki uutta puolasta jakajan lähtien. Samalla laitoin uuden tehostajankin. Tästä 1000 e hyvä jollekin jolla olis aikaa pikkusen katella. Ensi viikolla pitäs ruveta kuplaan konetta rassaa tilaillut osia ympäri suomee...
    Mut olis muutakin kun tätä rassata. Leimalle pääsis kun sais tyhjäkäynnin kuriin. Jarru abs hävinne kun nollaa, ainakin ennen hävinnyt sen kerran nollanut joku vuosi sitten.
    Hinnakin uusittu ja joku käyttörullakin. Ilmastointikin toimii kun kompura uusittu pari vuotta sitten... Isoin vika kuskin ikkuna ei sähöllä toimi kuin huonosti ja takalunkusta puutuu kahva ja toinen sarana poikki aukeevasta lasissa. Vaihteisto ja tekniikka muuten hyvä ja vaihtelee todella hyvin. Jakolaatikkokin pelaa nätisti.
    Mut missä vika. Vika valoja ei engine valo välkyttele.
     
  14. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kuinka kallis olis ruisku jossain rapakon takana uusi. Ilman suuttimia. Vieläkö pitää sekin ostaa :rolleyes:
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jotenkin kuulostaa ettet tee nyt jotain oikein...
    Ei siitä ruuvista mitäön tyhjäkäyntiä säädetä...sillä säädetään ainoastaan kaasuläppien perussäätö kohdilleen eli IAC kiinni ja johto irrotettuna 550 - 600i/min.
    Sen jälkeen siihen ruuviin EI SAA enää koskea, muutenhan sä sotket taas kaiken.
    TPS joutuu säätämään melko varmasti uudelleen, mutta se selviää kun mittaat sen TPS johdoista, pitää antaa 0.48V...
    Lopuksi nollaat ECM:n irrottamalla akun tai sulakkeey ja opetat IAC:lle uuden paikan muutenhan se tyhjäkäynti palaa takas siihen mitä se oli eli käy liian kovaa.
    Oletko varma ettei imusarjantiiviste tai vaikka jarrutehostajan liitos vuoda jostain ?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tehosta en tiedä. Imusarjan tiiviste uusi ja tbi on kunnolla kiinni.
    Sillä ruuvilla mikä nyt läppien asentoo pääse kuin 800 - 1000 rpm
    ja nekin kierrokset joskus vahingossa muutaman kerran saanut. Välillä taas tuntuu ette mitää vaikutusta kierroksiin.. . Mut joku kusee ja yrittänyt ohjeen mukaa et virta päälle ja iac irti, oliko et auto käyntiin ja sit säätö ja taas iac kiinni...
    Tps on pieni osa siinä läppä akselin toisessa päässä sen nollausta tai mitä sille piti tehdä niin olisko siinä se syy.
    Kohta bileet jatkuu
    .. Voisko se nyt olla se murheen ryyni.
     
    Muokattu: 2.2.2019
  17. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mistä ruiskun lämpötila anturi. Imusarjassa edessä anturi ja koskiselta tilasin ruiskun lämpötilan anturin ja sen mukaan se olisi kannessa pakosarjojen läheisyyssä mut ei minun autossa ?
    Mut imusarjan vesitilaan anturi asentui ja lämpömittarikin toimii ja ennen se ei pelannut.
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Imusarjassa on auton tietokoneelle tietoja antava lämpötila anturi. Se ei liity mittariin. Se mittarin anturi on siellä kannessa pakosarjan lähellä.
     
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

    [​IMG]
    Tähän laitoin anturin mikä tuli ja rautalangalla hyppy koska liitin ei käy niin lämpömittari toimii autossa mikä ei ennen pelannut. Ylempi kuva [​IMG]
    Ei näy anturia eikä yhtään irto piuhaakaan. Ei sivulla eikä kannen edessä.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tässä yks kuva lisää.. Ei ole kuskin eikä vänkärin puolella.
    Pitänekö uudet rillit ostaa. Pitää vielä lohkon kylki kuvata mut tuskin sieltä pakosarjan alapuoleltakaan mitään löytyy.
    Miten selittätte et imusarjan anturista lämpömittari toimii ja puolessa välissä. Ikinä ole minun aikaan moottori lämpöä näyttänyt mittaristossa.
    Ajattelin korjata nämäkin viat ennen myyntiä.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!