Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Hajosko jakajan ohjain mikä kärkien paikalla. Ei kai paljoo vaihtoehtoja jää tilalle.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Puola antaa, mutta ei tule pyörijän ja kannen läpi? Etkä tiputtanu sitä kannen keskinastan hiiltä?
     
  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    Hiili on kannessa kiinni.
     
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Puola katkoo kipinää niin teköökö sen jakajan avulla vai sytytys tunnistimen kautta.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aina välillä tulee sellanen olo, et mitähän tohonkaan nyt sanos, että auttas.
     
    Khalle, Camino'79 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos puola tekee kipinän ja se ei tule tulpille saakka, voisi aatella että vika on jossain puolan ja tulpan välisissä komponenteissa. Jollei tule yhteenkään tulppaan kipinää, voisi aatella että kaikki tulpat sieltä tuskin on samalla kertaa hajonnut eikä kaikki tulpanjphdot katkenneet. Jäljet johtaa siis sylttytehtaalle eli kanteen ja pyörijään sekä puolan johtoon, oletuksella että se puola toimii ja lätkii kipinää.
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Muistaa ettei ajattele liian vaikeasti. Tossa tilanteessa ei tarvii kokonaisuutta miettiä, vaikka se olis kyllä hyvä osata. Mutta jos tiedetään jo mihin asti sähkö kulkee, niin jatkaa siitä eteenpäin.
     
  8. sutinen

    sutinen Gearhead

    Luulen et jakajan anturi sippas. Sehän selvii kun nakkaan entisen jakajan paikalla et lähteekö heti pyörimään.
    Nyt on ongelma et jakaja ei jaa. Anturihan sitä jakoo ohjaa.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miten se puola voi läiskyttää kipinää jos sitä maata ei mikään katko? Ei mitenkään.

    Jos siis puolasta saat kipinän ulos autossa, vika tuskin on anturissa. Voi olla, kaikki on mahdollista mutta itte tutkisin eka sitä miksei se sähkö mene sinne tulpalle saakka eli korkeajännitepuolta.
     
    Muokattu: 16.4.2018
  10. sutinen

    sutinen Gearhead

    Se varmaan katkoo sytkä tunnistimen kautta. Onko näissä sellaista. No vaihdon vanhan jakakan ja uudesta jakajasta sen pyörijän ja uuden jakajan mukana tulleen kannen. Sama homma ei tulpalle kipinää mut puolalta tulee... hm.. No vanhan jakajan kansi ja pyörijä paikalleen niin pyörii..
    Kannet ja pyörijät silmin nähden identiset.
    Mikä lie chevyn sytkä järjestys.
    Kattos varulta et piuhat oikein kaikki. Mut tuskin noita sekotin
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Perinteisesti ainakin kasin HEI jakajan kanssa käy sillai, et jos ajelee hetken tulpanjohto irti tai huonosti kiinni/huono tulppa, niin se yksi perillepääsemätön kipinä kaivaa itelleen reitin pyörijän läpi akseliin ja sit häipyy kaikista kipinä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei piuhojen järjestys tee sitä että kipinä katoisi tulpalta. Kyl vika on siellä jossain puolan ja tulppien välissä jossain.

    Muuten, kun koitat sitä kipinää, kai tulppa on maadotettuna?

    Tarkasta vielä että sulla on varmasti oikeat virranjakajan pyörrin ja kansi. Siis ota ne irti ja työnnä se pyörijä sinne kannen sisään ja katto onko se sinne sopivan kokonen vai onko liian pieni. Meinaa jos sulla on väärät osat siellä, en tiiä onko mahdollista mutta se nyt tulee äkkiseltään mieleen.
     
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tietysti tulppa on maadoitettu. Samoin oli tulppa maadoitettu kun sitä puolaa testasin. Mut vanhalla jakajalla toimii ja sen virranjakajan kannella ja pyörijällä.
    Mut joku heitti ja nyt pitäs uus jakaja mittailla onko siellä mitään vastusarvoja.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Pistä vanha pyörijä ja kansi uuteen jakajaan ja kato tuleeko kipinä
     
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    Toi tuli myöhään. Entinen jakaja jo paikallaa.
    Uuden jakajan kansi ja pyörin ei pelannut vanhassa jakajassa. No ei välähtänyt nuin päin kokeilla. Mut nyt toimii ja monta muuta projektia työn alla. mm vw säätelyt.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    no hyvä että sait toimimaan, voit vielä koittaa uutta pyörrintä ja kantta vanhaan jakajaan ja jos ei toimi, tiedät missä vika.
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Minkä merkkinen jakaja? Myy se täällä jos et tarvii
     
  18. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tiedä merkistä. Numero sarja tarralappu pohjassa ja akselissa joku muuta kirjain. Voisko jakajan kansi pettää ettei kipinää jaa ?
    Ihan samanlaiselta näyttää kun vakio jakaja.
    Tänne en saanut kuvaa laitettua.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Keskinasta, aika kaukaa haettu et kaikki muut nastat hajoais..... jos sulla on yleismittari ni piippaa se kansi. Vaikka luulis sen näkevän silmällä jos rikki on. En ole kyllä koskaan kuullut että kansi hajoais noin. Miten se voisikaan?
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tai jos sielöä on väärä pyörrin kansi yhdistelmä. En tiiä onko mahdollista mutta
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!