Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tää kävi kans mielessä, mutta en muista kuin erilaisia niitä on ollu.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ainaki jossain v8 chevyssä on sellanen pieni jakajankansi joissain vrt. hei jakajakansi.

    En tiiä sopiiko ristiin mutta jos sellasen pyörimen pistäs hei kanteen, tuskin toimisi.

    Enkä tiiä onko v6 tollasia eroja
     
  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kansi pyörin on käypänen. Luulen et kannen hiili linja rikki
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo kahessa teebeeiissä on ollu molemmissa se pieni pyörijä vaan on kansikin pieni. Eli sitä perus kasari hein pyörijää ei kyllä mahdu tonne laittamaan.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mut saako heipådei jakajaan pikkupyörijän?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei. Siinähän mekaaninen ennakon kledjut minkä päälle se ruuvataan.

    Jos siis isokantinen hei.

    Toi pieni tulee vaan painamalla siihen akselin päähän.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ok no sitte ei vika varmaan ole siinä
     
  8. sutinen

    sutinen Gearhead

    Nyt tultiin oikeesti pihaan nilkuttaen. Ilmeisesti bensapumppu hajosis ja paineet katosi. Pumppu tuntuu tankissa tai sen lähellä pyörivän vimmatusti eikä katkase kun painee saavuttaa. Auto vähän hörähtelee ei käy tyhjäkäyntiä ja sammuu heti kun yrittää kaasuttaa. Olisko siinä se ajussa ollut nykimisen syy että kiihdyttäessä rötisi. Onko tossa erillistä paineesäädintä vai pumppuko sen hoitaa. Bensaoumppuja kaupan 3 - 5 bar et kumman tuonne laittaa. Olivat jonkun pumppun laittaneen monta vuotta sitten kun tuon ostin. Oli niin viksusti asennettu et erillis katkasimella piti virta laittaa et pääsi ajamaan niin melkein voin kuvitella mitä sieltä auton alta löytyy.
    Mistä tohon chevyyn edullinen bensapumppu ja tämä sillä yks piste ruiskulla ja auto 1993 blaser s10
     
  9. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Siinä suuttimien takana tbi yksikössä on se paineensäädin. Sellanen kuppi olikohan neljällä ruuvilla kiinni. Sen jousen katkeaminen on yksi tyyppivika. Helppo tarkistaa/ vaihtaa. Onhan noista tietty noita bensapumppujakin mennyt.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tbin vakiopumppukin on sellanen n 1bar luokkaa oleva eli ei 3-5barinen vaikka se paineensäätäjä onkin. En tiedä onko sillä kykyjä laskea tommosen kunnon pumpun paineet alas.


    Mulla vanissakin jostain syystä vanha pumppu pyöri (piti surinaa) mutta paineen tuotto jäi heikoks.


    Kannattaa myös vähän summailla mitä on tullut tbille tehtyä ja mikä on uutta ja mikä vanhaa. Summittainen roiskinta tulee kalliiksi.
     
  11. sutinen

    sutinen Gearhead

    Vika on pahentunut ja pahentunut ja eilen tyhjäkäynnillä kotia.
    Pumppu huutaa epänormaalisti ja luulen et paine puuttuu. Pitää mitata heti kun kerkiin ja katsoo millainen se entinen on.
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Bensaregu on TBI:ssa tuo tuossa kuvassa peukalon ja etusormen välissä, polttoaineliittimien yläpuolella oleva kullan värinen osa, kiinni kuusiokolo ruuveilla...
    [​IMG]

    TBI bensanpaine on vain n. 12 - 15 psi eli vajaa 1 bar...voi siellä olla tehokkaampikin pumppu, se regun virtaus riittää kyllä...itelläkin Walbro 255 pumppu, jossa paineet 120 psi max.

    Bensan paineen mittaus kannattaa tehdä aluksi, jos epäilyttää että paine ei riitä.

    Siellä voi olla regun jousi ruostunut poikki tai mahdollisesti tankissa sisäinen vuoto...jos pumppu vaihdettu, niin se lyhyt letkunpätkä joka yhdistää pumpun ja lähtöputken vuotaa tai pumppu rikki, pyörii muttei saa aikaan painetta.

    Siellä on orkkis pumpun jälkeen lähtöputkessa sellanen "Fuel Pump Pulsator" paineen tasaaja, sekin saattaa alkaa myös vuotamaan vanhemmiten...sitä ei tarvitse välttämättä ollenkaan...se vain tasaa paineiskuja suuttimilla ja hiljentää suuttimien ääntä.
    Huomaa että tankin sisäisissä kytkennöissä sen yhdysletkun pitää kestää etanolia sekä sisä-, että ulkopuolelta, muuten bensan sisältämä etanoli pehmittää sen ja se alkaa vuotamaan.

    [​IMG]
     
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kiitos tiedosta. Pitääpä katella
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aukeekos noi suuttimet tässä sähkösesti vai sähkösesti kun bensanpaine on myös riittävä?
     
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tohon en osaa vastata.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sillä vaan kysyin että voiko ilman bensanpaineen mittausta testata sillä 9v patterilla tuleeko suuttimista tavaraa.

    Tohon kun perinteinen painemittari vähän paha kytkeä jossei suoraan tankin päältä kumiletkuun.
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos pumppu käy, niin suuttimista tulee kyllä tavaraa, vaikka kunnollista painetta ei ole, huonosto, mutta tulee. Tbi saa adapterin tbi:n ja putken väliin, johon saa painemittarin
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!