Chevyn valumännät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bätmobiili, 14.1.2002.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Olen rakentamassa nopeahkoa katuautoa chevyn pikkulohkolla. Koneen max. kierrokset 6200rpm. Mitä mahtaa valumännät vuodelta ´69 tykätä? Pitäisikö vaihtaa takomännät vai kestävätkö valuversiot? Kone on muuten hyvässä kunnossa ja sen kunnostukseksi riittävät hoonaus, rengastus ja laakerointi.
     
  2. mg

    mg Gearhead

    kyllä tai ei. oha noi takomukit kestävämmät ja kevyemmät (ja uudet). kyl mää ostaisin uudet; kun duunaa ni duunataan kunnolla. ja toki jos budjetti antaa myöden..
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kyllä pelaa, jos puristuksia on tarpeeksi ja männät hyväkuntoiset eipä niitä kannata vaihtaa. Kyllähän vakio-osilla kasattu sb kiekaisee 7000 tasapainotettuna, eri juttu antaako se enää tehoa niillä kierroksilla.
    Kasaan vaan mutta pidä huoli että bensa riittää, valumäntään sulaa reikä helpommin.
     

Kerro tästä muillekin!