Chevyn vikakoodi p0236

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger71, 14.6.2020.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Koodi tuntuisi viittaavan ahtopaineanturiin. Onko kokemusta että viittaako yleensä anturivikaan vai voiko esim jokin anturin huono letku tehdä tuon? Vika ei ole koko ajan päällä vaan on tehnyt nyt pari kertaa ja pysyy poissa aina jokin aikaa nollauksen jälkeen. Niin ja auto vm97 Van 6.5td.
     
  2. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Potential causes for this code to set are: Vacuum supply Pinched,
    collapsed or broken vacuum lines
    Faulty control solenoid Faulty PCM


    Visually inspect for kinked, pinched, cracked or broken vacuum lines. Check all of the lines not just the ones related to waste gate control. A significant leak anywhere in the vacuum system can cause poor performance of the entire system. If okay move on to step 2

    Using a vacuum gauge check for vacuum at the input side of the control solenoid. If none is present suspect a faulty vacuum pump. If vacuum is present move on to step 3

    The control solenoid is operated by Pulse width modulation or duty cycle. Using a digital volt ohm meter, that has a duty cycle or frequency setting, back probe the signal wire at the solenoid connector. Drive the vehicle and check to see that a signal shows on the DVOM. If signal is present suspect a faulty control solenoid. If no signal suspect a faulty PCM
     

Kerro tästä muillekin!