Chrysler 225 Damper

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja L.P., 26.11.2008.

  1. L.P.

    L.P. Gearhead

    Ihme, ettei haulla löytynyt tätäkään.

    - Vinkkejä Slant Sixin Dampperin asennukseen?

    - Kampiakselin päässä on kierre. Mikä on kierteen mitta? Olisiko dampperi tarkoitus vetää pultin avulla paikoilleen?

    - Ilmeisesti pulttia ei kuulu tai ei ainakaan alunperin ole pitämässä dampperia paikoillaan?

    - Voiko dampperin vetää asennusvaiheessa liian syvälle, jolloin kiilahihnat kulkevat vinoon vai onko kokonaisuus mitoitettu siten, että dampperi kiristetään ratasta vasten?

    - Keskiön ja kiilahihnapyörän välinen kumi on pahasti rispaantunut ja ulkokehässä näkyy pieni klappi kun kone on käynnissä. Varmaan tämä on tosiasia suurimman osan yli 40 vuotta vanhojen osien kohdalla, jos korvaavaa osaa rupeaa metsästämään.
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pultilla painetaan paikalleen, pohjaan asti. Pulttia ei ole tehtaalla laitettu. Kierteen voin kattoa kun käyn tallilla, jos ei kukaan ulkoa satu muistaan. Vanhoista damppereista kannattaa tarkistaa ettei ulkokehä ole pyörähtänyt kumista, ykk merkki heittää sitten.

    Edit: Tommoset mitat löyty pultille slantsix.orgista minuutin hakemisella :) 3/4" - 16 2 1/4"
     
  3. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitos vastauksesta.

    Niinpä tietysti, SlantSix.org. Olisihan tuo pitänyt itsekin tajuta. Pahoittelen tuottamaani vaivaa.

    Onkohan mitään keinoa selvittää ulkokehän pyörähtäneisyys pelkkää dampperia katsomalla? Luotettava tapa olisi tietysti pyöräyttää moottori yläkuolokohtaan ja katsoa osuuko ajoitusmerkki asteikon 0-kohtaan.
     

Kerro tästä muillekin!