Chrysler 300C 2,7 2005

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PeteK, 19.2.2008.

  1. PeteK

    PeteK 1st gear

    Terve!

    Voisitteko viisaammat auttaa?
    Kiikarissa on vm. 2005 ~40000km ajettu 2,7l 300C automaatti.

    Voisiko joku kertoa kokemuksia kyseisestä autosta, kiitos.
    Onko 2,7l ja 3,5l koneissa laadullisesti isoja eroja?
    Tulisi ihan normaaliin päivittäiseen perhekäyttöön tuo vekotin.
    En ole raskasjalkainen joten suorituskyvyn suhteen tuo litramäärä riittäisi minulle mainiosti. :D

    Kaikki info tervetullutta ja sori vähän tämmöinen nyyppäkysymys.
    Pakko se on kysyä kun ei tiedä! :lol:

    -pete-
     
  2. Rock-man

    Rock-man 1st gear

    Ok peli. Mulla 137000 km ajettuna. Hyvin on pelittäny. Kulutus sen 11.3 keskimäärin mitä tehdaskin lupaa. 2.7 on DOHC kun taas 3.5 on SOHC. Kaikenkaikkiaan olen autoon ollu hyvin tyytyväinen. -Risto-
     
  3. PeteK

    PeteK 1st gear

    Ok, sinulla on nimenomaan tuo 2,7L versio? Touring ainakin allekirjoituksesi mukaan?
    137000km takana ilman ongelmia kuulostaa todella hyvältä.
     
  4. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Pari tuttua töissä paikallisessa chrysler huollossa ja heiltä kovasti tenttasin noiden toimivuutta kun olin itse ko. laitetta viime keväänä ostamassa. Eivät ainakaan myöntäneet että olisi kovin vika-alttiita, - päinvastoin väittivät että ei niissä ole oikeastaan ollut mitään mainittavia vikoja.
    Muutamalta kolmesatasen omistajalta myös kyselin joista toisella taksikäytössä oleva dieselversio, - tai siis nyt jo toinen menossa, ensimmäisellä ajoi melkein 200 tuhatta kunnes vaihtoi uuteen samanlaiseen. Tuskin olis ostanut toista jos olis ekassa ollu ongelmia.
    Noissa kutoskoneisissa on neljä vaihteinen automaatti kun hemissä ja dieselissä viisi vaihteiset, muuten on käsittääkseni ihan samaa laatua tekniikasta riippumatta. Joko tollasen 2.7 saa kakkosella alkavaan hintaan?
    Alkaa noita tulla pikkuhiljaa vaihtoautohalleihin kun rupeaa olemaan ensimmäiset vaihtoiässä. Tähän mennessä noita on suomessa myyty noin tuhannen kappaleen paikkeilla. Niin itse siis ostin keväällä lähes ajamattoman hemi-koneisen sedanin. Nyt mittarissa 19 000 km eikä ainakaan vielä ensimmäistäkään ongelmaa! kop kop.. :D
     
  5. PeteK

    PeteK 1st gear

    Kiitos vastauksista! :D

    Eilen hain auton.
    Täytyy myöntää että aikasella miehellä silmät hieman kostuivat kun ajoin liikkeestä kotia kohti.
    Niin mahtava fiilis oli vihdoinkin päästä kyseisen auton rattiin pitkän haaveilujakson jälkeen.
    Huh! :)
     
  6. Rock-man

    Rock-man 1st gear

    Onneksi olkoon. Ja huolettomia kilometrejä kans. Mulla tosiaan on just toi 2.7 V6. Nyt 138600 km takana. Paljon on tullu co2.sta päästettyä ilmakehään... Nyt keulassa jokin on alkanu kolisemaan. Luultavasti liittyy kallistuksenvakaajaan??? Jarrupalat hommasin suoraan ameriikasta. Tuli paljon halvemmaksi ku maahantuojalta. Pitää vaan muistaa että täällä 2.7 on samat jarrut ku rapakon takana 5.7ssa. Muistan kans että eka reissu tuolla vehkeella oli hieno :-D -Risto-
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kaverilla 2006 300C. Mittarissa 40.000 km ja nyt katit puhki. :cry:

    Tuosta huolimatta en tykkäis huonoa jos tuollainen seisoisi omalla pihalla. :rotfl:
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Eikö Uspartsista saa tohon jarrupaloja ?
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ajoin 160 000km tuollaisella. EGR-vikaa, raidetangon päät vaihdettiin 60 000km jälkeen, ja uusi vaihto oli edessä 130 000km vaiheilla. En edes uskonut asiaa todeksi, luulin että iskarin päät vaan kolisee. Ksenon valot vilkkui jatkuvasti ja paheni vaan. Lämppärin panelin valot hiipuivat, meni koko paneli vaihtoon kun ei voinut vaihtaa pelkkiä lamppuja. Toinen eturengas kului ulkoreunastaan loppuun ennenaikojaan, johtui varmaan raidetankopään rempasta, mutta ei tietenkään huolto sitä myöntänyt. Kohtalaisen hinnakkaat renkaat :rotfl:

    Luotettavampiakin autoja olen ajanut muutamia kymmeniä työajossa, mutta en kyllä yhtään mukavampaa ja tyylikkämpää.

    Nuo oman auton vikajutut kyllä saattaa olla omaa saamattomuuttakin, miksen vaatinut pikaista korjausta ongelmiin. Mutta kun ei ole tottunut tuollaisiin.

    niin ja sitten ne esp bas -merkkivalot vaimitänenytolikaan...
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Unohdin tuosta edellisestä listasta ne jossain 40 00km kohdalla hajonneet katalysaattorit. Sitten ne piti taas vaihtaa 45 000km kohdalla kun uudet kolisivat kiihdytettäessä auton koriin ja hajosivat taas. Sorry, oli vaan pakko avautua... Faktaa.

    Mutta ihan pirun mukava ja tyylikäs auto oli, ikävä yhä sitä.
     
  12. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mites toi 2,7 pata? Se vanhempi 2,7 (300 M) oli "sludge" moottorin maineessa,eli keräsi itseensä öljymöhnää sen verran paljon että halvaantui.
    Miten nykyään on asian laita..? Hemillähän toi tietty pitäis olla.
     
  13. Rock-man

    Rock-man 1st gear

    Sludge ongelma pitäis olla ratkaistu vuoden 2004 jälkeen. Ei mun moottorissa ole ainakaan ollu mitää vaivaa. Öljyt on kyllä vaihdettu 15000 km välein, ihan niinku huolto-ohjelma edellyttää. Jännä miten PauliP:n autos on ollu noin paljon vaivoja kun taas mulla on kärryssä ollu melko vähän vikaa. Vähemmän ja vähäisempiä ku mitä oli 02 ja 04 C-Sarjan diesel Mersuissa.
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Nuo minun yksilön ongelmat kyllä osaltaan vähän haiskahti huollon tumpeloinneilta ja oma syynsä oli varmasti silläkin etten tarpeeksi vahvasti vaatinut ongelmien nopeaa korjaamista. Mm. katalysaattorien kolina ja EGR.

    Tuo 2,7 kone oli ihan mukava käyttää, kiertää mukavasti ja kulkee ihan rittävän kevyesti. Vääntöä tietysti olisi saanut olla enemmän, mutta sen puute ei ollut mikään ongelma ainakaan minulle. Eikä koneessa tuon EGR:n lisäksi ollut mitään muuta huomautettavaa.

    Kyllä mielellään tuollaisella vieläkin ajelisi, mutta siinä meni kilometrit työpaikan sääntöjen mittapuulla täyteen ja oli pakko vaihtaa. Samoin verottaja pitää huolen, että persaukisella omakotiasujalla ei ole varaa tuollaisella ajaa työsuhdeajoa.
     
  15. paterno

    paterno 1st gear

    300 c `06

    Mitäs kun on ajettu vasta 12000 km ja takuuta vielä jäljellä. Nyt on apurin puolelta raidetangon sisempi väljä ja klappaa? Korvaako takuu vai alkaako sama taskun kaivelu niveliä vaihtaessa kuin 2,7 Sebring tätä ennen? PS. melkoisen hempulia matskua...
     
  16. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    öööö... kannattaisko kysyä korjaamolta???
    Tuskin täältä sitä tietoa löytyy.....
     
  17. paterno

    paterno 1st gear

    Just. Tarkotus oli herättää keskustelua mallin nivelten ym. kestävyydestä. Liikkeeseen soitan huomenna ja omalle myyjälle mutta tätä kautta ois voinu saada muita kokemuksia. Sinulla niitä ei liene? Pate/050 3382 781
     
  18. paterno

    paterno 1st gear

    Noh, rc? Jos se siitä kiinni on, mie ajan ympäri vuoden `70 350 SS (c)Caminolla, ja se kestää. Edelleen tiedustelen 300 C-omistajia, joita varmasti täällä on; miten kestää nivelet, tuennat jne. Normaalikäytössä.
     
  19. cuda1971

    cuda1971 Gearhead

  20. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Ostin muutama vuosi sitten uuden 300C Hemin, myin auton kun mittarissa oli n. 2500km. Autossa oli vikaa heti ensi metreistä lähtien, ensi kerran kun pistin vaihteen D:lle, niin nupin alla oleva kromirengas tipahti alas. Samalla ajelulla alkoi palamaan joku varoitusvalo mikä viittasi polttoainepuolen vikaan. Ohjekirjan mukaan piti varmastaa että polttoainetankin korkki oli kiinni tms. Se valo paloi aina vähän väliä ja lopulta se koko auto oli joulukuusi sisältä. Kallis "koeajo", enpä osta toiste... Se auto olisi pitänyt "entisöidä" jo noilla kilometreillä :mad:

    Korimalli on kyllä etenkin keulasta hyvä, ja ajomukavuus on yhä "jenkki". Jos joku suunnittelee ehdottomasti 300C:tä Hemillä, niin kannattaa saman tien ostaa SRT-8, perus-Hemin teho ei ole mikään häikäisevän kova painavaan autoon.
     

Kerro tästä muillekin!