Chrysler 300C 2,7 2005

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PeteK, 19.2.2008.

  1. drago

    drago 3rd gear

    Mun kommentit ei liity 2,7 koneeseen, mutta toinen 3,0 CRD on menossa. Ensimmäisellä ajoin 60 000 km ilman merkittäviä ongelmia. Toinen takavalo kehitti jostain vettä sisäänsä, mutta se korjattiin takuuna. Toisella on nyt 12 000km mittarissa. Yhteistä molemmille oli se, että etupyörissä oli liikaa aurausta tehtaan jäljiltä, molemmissa alkoi kuljettajan puoleinen rengas kulua reunasta. Muuten todella huolettomia ja erittäin miellyttäviä kilometrejä.
     
  2. Slow66

    Slow66 1st gear

    Minunkaan kommentit ei liity 2.7 koneeseen, mutta noin 50.000 km on 300C:llä takana ja auto on ollut kaksi kertaa pajalla normaalien huoltojen lisäksi. Toisella kertaa vaihdettiin jarrulevyt (tehtaan korjauskutsu) ja toisella kertaa raidetangon päät (takuuseen, tyyppivika). Muuten auto on pelannut kuin puikki.

    Täysin viatonta autoa tuskin onkaan. Olen ajanut Ferrarilla jossa kojetauluun tuli mitä ihmeellisimpiä symboleita säännöllisin väliajoin. Nykyautoissa on vielä varsin paljon yksilövikoja. Joku ei pelaa uutenakaan, ja autoliikkeen rivissä vieressä seisovassa ei ole vian vikaa. Joskus joku autoalan ihminen sanoi, että jos auto pelaa ensimmäisen puoli vuotta niin sitten se pelaa jatkossakin. Tällä viitattiin erityisesti elektroniikkapuolen vikoihin.

    Tahdon siis vain sanoa sitä, että jos auto tuntuu mieluiselta niin osta se. Ei siinä todennäköisesti ole sen kummempia vikoja kuin muissakaan.
     
  3. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Ostin '04 Hemin,jolla oli ajettu 74000km.Nyt mittarissa 83000km ja neljä kuukautta pelannut moitteettomasti.Autoon vaihdettu 60tkm kohdalla uudet levyt eteen ja korjattu joitain kosmeettisia kohtia takuuna.Mm.kuskinoven kahva+konepellin aukaisumekanismi.

    Alusta pelaa siten kun ne on tehtaalla suunnitelleetkin,ei nitinöitä/kolinoita.Mukava matkanopeus suomen motareilla 120km/h,sen jälkeen alusta alkaa olla liian löysä.
    Sähkövikoja en vielä ole havainnut,kaikki on pelannut.

    Kesälomareissu 2000km cruise päällä(aina kun mahdollista)ja nopeudet rajoitusten mukaan,kulutusmittari näytti 8.9L/100km!

    Voin vain sanoa että taloudellinen on matkaajossa.
    SRT-llä ei tuohon pääse tietenkään.Mut jos asuisin saksassa,olis SRT varmasti alla:)
     
  4. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    nuot kattien rikkoontumiset uudemmissa partikkeli suodattimilla varustetuissa autoissa johtuu ihan väärästä moottoriöljystä!!!


    raidetangon nuppeja meidän liikkeessä vaihdetaan n. 2kpl vuodessa. pohjanmaalla näitä 300c malleja jokunen kappale kuitenkin löytyy...

    mitä moottoreihin tulee niin hemeissä ei oo ollu mitään vikaa ja sitten toiseksi nämä dieselit on mersun "lainamoottoreita", niissäkään ei mitään vikaa.

    samaan kategoriaan siis laina osiin kuuluu tuo vaihdelaatikko. sekin myös mersun valmistama. tyypiltään 140.
    noissa ei oikeestaan oo muuta kuin sähköjen läpivienti mikä kannattaa vaihtaa jos auton alle ilmaantuu öljyläiskiä. hintaa on n.30e.
    öljyt kannattaa vaihtaa laatikkoon n. 150tkm välein viimeistään sillä sinnehän vaihtuu vain n. 4l kun turbiini ottaa omansa.joissakin löytyy myös turbiinissa proppu...

    siinäpä ne isoimmat viat.

    taitaapa mersu vaihtua sysleriin...
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    Täh, toimiiks se katti myös öljynsuodattimena?
     
  6. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    no ei tietenkään toimi, vaan partikkelisuodatin on joko rakennettu katin kans samaan yhteyteen tai erikseen.

    aina palamisessa aavistus kuluu moottoriöljyä, sitä ei muuten paljoa tarvii palaa kun on partikkeli suodatin tukittu.
     
  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ai jassoo. Onneks en oo tuotakaan tienny kun oon kattiautoihini ölppää vaihtanu. Mikä öljy ei tuhoa kallista kattia?
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    En minäkään. On tullut käytettyä Mobilia, Castrolia ja vaikka mitä (synteettisiä), mutten ole kattia koskaan saanut rikki. Mitä siis pitäisi ostaa, että onnistuisi?
     
  9. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    hox hox, kysymys ei ole katista vaan partikkeli suodattimesta!!!!!

    Näitähän ei oo kaikissa 300c malleissa, taitaa olla vasta aivan näissä tuoreimmissa malleissa, ainakin mersun moottoreilla varustetut.

    noh eli öljyjen pitää ylittää tietty laatuluokitus, voin tsekata sen töissä ei nyt juuri iske luku mieleen, jotain 231.jotain luokkaa.

    eli shell ultra extra ja ultra ax ainakin ylittää tuon.

    Eli tarkkana öljyjen kanssa JOS autossa partikkelisuodatin, suodin kustantaa muistaakseni n. 1500e suomessa.

    mitenkä, onko teillä tuonti autot?
    itse surffaillut tuolla mobile.de sivuilla ja kytännyt 300c malleja.
    onko umpiot e-hyväksyttyjä ja paljoko veroja mäjähtää niskaan esim hemi malleissa/2.7 malleissa?
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ei oo hemiceetä kuin unissa, ämmällä joutuu kuleksiin. No ny aukes juntimmallekin partikkelivalssin ero katalyyttitangoon. Jatketaan siis ManOililla tyytyväisenä näissä vanhan liiton vehkeissä.

    Tullin sivuilta löytyy tilastot verokuormasta tuotujen osalta, ja sakujen vehkeissä taitaa olla E-umpiot "vakiona". Usa tuontiin ne pitää vaihtaa, tosin muuttoautojen valot ei himmene DOT leimallakaan.
     
  11. Slow66

    Slow66 1st gear

    Tarkennetaan tuota partikkelisuodatinasiaa vielä sillä, että se on diesel-moottoristen autojen juttuja. Mutta tuo öljyhomma pitää kyllä paikkansa niiden kohdalla.
     
  12. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    niin sitä en huomannut mainita.
     
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mistäs olette lohkolämppäreitä ostaneet ryskyihinne?Pitäs asentaa tuohon omaani,kun ei edellinen omistaja ole sitä aikaiseksi saanut.
     
  14. Slow66

    Slow66 1st gear

    Defa ainakin tuntee lohkiksen, tuotenumerolla DA412840 voi Defaa myyviltä tiedustella. Ainut vaan että tuo on säteilylämmitin (eli kirjaimellisesti lohkolämmitin) jonka teho valurautalohkon päältä lämmittämisessä ei välttämättä päätä huimaa.
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    En ole Chryslermies vaan arkifoordisti, mutta kyseenalaistaisin lohkolämmitinasennuksen moderniin bensiinikäyttöiseen autoon Etelä-Suomessa. Ensiksi siksi, että täällä meillä eikä Porvoossakaan ole ollut kovin kylmää. Toiseksi se, että moni ns. uudempi auto menee sellaisesta oikeaoppisesta lämmittämisestä vaan sekaisin. Näitä nykymoottoreita saisi lämmittää tuntitolkulla, jotta lohko on kauttaaltan niin lämmin, että moottori käynnistyy ekalla. Mondeo ainakin "dies off" -5 C / 15 min. lämmityksen jälkeen, jos jättää lämmittämättä, käynnistyy nätisti. Samasta syystä focukseen ei laitettu lämppäriä ollenkaan. Joihinkin VW-tuotteisiin ei lainkaan suositella lohkolämmitintä.

    Ja lopuksi ihan veeåttajuttua: Dodgeramvaniin tbiruutalla asensin lohkolämmittimen juuri siksi, kun sitä ei 12 vuoden aikana ollut kukaan asentanut. No se vastus pimeni eikä viimeisinä talvina enää toiminut. Käynnistymisessä ei ollut mitään eroa, ei edes Lapissa - 20 C lämpötiloissa. Ja lämmintähän tuo rantasauna kehitti jo varsin hyvin, vaikkei töpselistä alkulämpöä saanutkaan.

    Bensankulutukseen ei lohkolämpät ole meillä vaikuttaneet foordeissa, dodgessa eikä ooppeleissa.

    Olen vahvasti sitä mieltä, että auton sähkölämmityksestä hyötyy enimmäkseen Fortum. Muistaakseni tällä foorumilla ihan Alan Miehet ovat kommentoineet lohkolämmitinasennuksen suorittamatta jättämisen puolesta.
     
  16. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Todellakin tuo Defan lämmitin näytti olevan lohkonlämmitin,eikä nesteeseen vaikuttava kierrukka.
    Mitenhän jos nyt laittas lämmittimen,ja haaroitussarjankin sisälämmittimelle,voisihan sitä perinteistä alavesiletkun lämmitintäkin yleismallisena saada?
     
  17. Slow66

    Slow66 1st gear

    Jos suositus on säteilylämmitin, en lähtisi kokeilemaan mitään vesiletkulämmitintä tai muuta sovellusta. Ovat meinaan varmasti tuon asian Defalla miettineet, ja melko varmasti lohkon päältäpäin lämmittämiseen jäähdytysnesteen lämmittämisen sijasta on syynsä. Hyvin usein nykyautoissa syy on se, että jäähdytysnestettä lämmittävä lämmitin ei kierrätä vettä järjestelmässä ja osassa järjestelmää oleva lämpimämpi neste sekoittaa moottorinohjauksen antureita. Jos jäähdytysnestettä haluaa lämmittää, pitää asentaa Webasto (tai Eberi), siinä oleva kiertovesipumppu huolehtii nesteen kierrosta ja em. ongelmia ei ilmene. Webastossa on toki -hinnan lisäksi- omat huonot puolensa.
     
  18. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    esim. jr korisessa sebringissä 2.7 kiellettiin perinteisen lohkarin käyttö-> antaa virheellistä tietoa lämpöanturille, käynnistys heikkenee.

    niin tämähän oli vain sebring.
     
  19. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    letkulämppäreitä pitäs löytyä sellasiakin jotka kierrättää vettä, sitä en tiedä millä termostaatti ohitetaan?

    kyl mä ainakin omaa autoo lämmitän ja vallankin töissä kun ei maksa mitään, saattaa olla usein täydet 8h roikan päässä niin on sitä sit mukava lähtee kun puhaltaa lämmintä heti kun lähtee liikkeelle :rotfl:
     
  20. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    onko mitään havaintoja mitä nämä 300ceet kuluttaa?
    tiedossa olis hemi kohtuu hintaan mutta viekö se aivan sikana bensaa?

    joskus kuullut huhuja että kulkee peräti vähemmällä löylyllä kuin 2.7...
     

Kerro tästä muillekin!