Chrysler 300C 2,7 2005

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PeteK, 19.2.2008.

  1. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Calixilla löytyy lämppäri joka toimii myös veden lämmittimessä. Vaatii joissain malleissa kierovesipumpun joka pompsauttaa hintaa, mutta onpahan vesi lämmin...
     
  2. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    eix noi Mobil ESP öljyt ole just tehty suojaa tota pakopuolta
     
  3. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    juu, on laatuluokitettu partikkelisuodatin pirsseihin.
     
  4. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Voin sanoa että kyllä kulutuslukemat ovat erittäin kohtuulliset olleet kahden vuoden kokemuksen pohjalta. Talvinopeusrajoituksilla, (80-90km/h) pääsee tosiaan alle 9 litran kulutuksiin, siis jopa talvella. Reippaammassakin ajossa pääsee alta kympin. Talvella tuossa sekalaisessa työmatkaajossa kulutus huitelee siinä 13 - 14 välillä tosin tallista - talliin ajoa, joten kylmäkäynnistyksiä ei juurikaan ole. Tietokoneen näytössä oleva keskikulutusmittari näyttää muuten aika tarkkaan oikeaa lukemaa kun vertaa tankkauksessa laskettuun litraa/kilometriä vertailuun.
    Muutenkin toiminutkin ihan hyvin eikä mitään sähkövikojakaan, -tosin vasta 31 000 km mittarissa, kyseessä siis 300C hemi.
     
  5. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    aika kohtuullista kulutusta, eihän tuo nyt oo sen enempää kuin 2.7 koneellisetkaan. no tosin eihän näitä osteta pienen kulutuksen vuoksi.. :odroll:
     
  6. lanza

    lanza 1st gear

    Morjens. Rekisteröidyin ihan tämän topicin takia, minulla on tosin vain 2006 Sebring mutta 2.7l koneella ja siinä on ollut samoja oireita kuin tässä ketjussa on mainittu. Joten heitän muutaman kommentin.

    Ostin kotteron tammikuussa 2009, ajettu 65tkm.

    Maaliskuussa 2009 n. 70tkm kohdalla antoi vikakoodin EGR-venttiilistä ja sen jälkeen joskus pintakaasulla ajaessa esiintyi pientä "nyhtämistä", niin lievää etten sanoisi sitä edes nykimiseksi. Antoi toisen kerran saman koodin marraskuussa 2009, jolloin EGR vaihdettiin. Tyhjäkäynti parani sen jälkeen niin paljon, etten olis ikinä uskonutkaan ja kaikki käyntihäiriöt hävisivät.

    Tänä talvena vikavalo on kuitenkin syttynyt vähän väliä, koodilla "Multiple cylinder misfiring", vaikka EGR-venttiilin vaihdon jälkeen kone on käynyt kuin unelma. Paitsi käynnistettäessä. Lohkolämmitin (vesitilaan asennettu kierukkamalli) on ilmeisesti aiheuttanut nuo ongelmat, koska noin tunnin lämmityksen jälkeen starttia on pitänyt pyörittää 3-4 kierrosta ennenkuin inahtaakaan ja kone on käynnistynyt "täristäen" 1-2sek ennenkuin se ottaa kunnon kierrokset. Kokeilin yhtenä aamuna ilman lämmitystä ulkolämpötilan ollessa -20'C. Vaati vain 2 startin pyörähdystä ja käynnistyi kuin palmun alta. Ei mitään tärinöitä, heti kunnon kierrokset ja tasainen käynti.

    Asennettiin uusin ohjelmaversio (09/2009), se ei auttanut.

    Kottero on nyt etupuskurin vaihdossa (ai mikä se turvaväli on :rotfl:?) ja samalla asennetaan säteilylämmitin öljykopan pohjaan. Käskin nimittäin tarkistamaan miten kierukka on asennettu, no se oli asennettu ainakin defan ohjeiden vastaisesti. Mutta samalla merkkihuollon muisti palautui, ja heille tuli mieleen ettei kierukkaa suositella enää ollenkaan. Saahas nähdä poistuuko käynnistyshäiriöt ja vikavalot?

    ONGELMA tässä on ollut se, että paikalliselle merkkihuollolle ei ole sattunut tällaista tapausta aiemmin, eikä maahantuojaltakaan ole saanut apua. Vähän sormi suussa on oltu, tästä ketjusta on toistaiseksi löytynyt parhaat vinkit (KIITOS!). Lämmitinkierukka oli asennettu edellisen omistajan aikana Etelä-Suomessa, joten ei tuota tunnu tietävän moni muukaan. Vaan jospa se siitä.

    ---

    Kolmesatasta en kyllä ostaisi 2.7 koneella, koska se on Sebringiinkin alitehoinen. Sebring tuntui Saratogan jälkeen melko tykiltä, nyt se on jo aikamoinen laiskajaakko...
     
  7. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Ajelin ristiin rastiin etelä Floridaa 300:lla 2,7 koneella ja mun mielestä meni ihan riittävästi. Pidin pirusti kyseisestä autosta. Se on aina niin ukosta kiinni toi tehon riittävyys homma :)
     
  8. lanza

    lanza 1st gear

    ^niinhän se on, ja minullekin tekis terää hillitä vähän, säilyisi etupuskurikin ehjempänä. Kyllä 2.7 maantiecruisailuun riittää.
     
  9. JARY

    JARY 1st gear

    no joo itselläni oli 2.7 l 300 C jonkun aikaa, joka oli ihan mukava ajella, sitten ostin kyseisen auton 3.5 l ja eron kiihtyvyydessä tunteekin heti ja itselleni tuo 3.5 l on ihan hyvä vaihtoehto. 2.7 mielestäni myös kulutti bensaakin hieman enemmän, kuin tämä nykyinen 3.5 eli ei tarvitse tankata läheskään niin usein. Eikä ole kummassakaan pahemmin vikoja ollut, huollot ajallan tehty. Suosittelen hankkimaan tuon 300 C vähintään 3.5 l version, oman kokemuksen kautta, mutta kaikkihan riippuu siitä mistä itse tykkää..
     
  10. gebes

    gebes 1st gear

    Moottorin merkkivalo???

    No niin?? Akku oli tyhjä ja sen jälkeen jäi rengaspaine ja moottorin vikavalo palamaan?? Onko tuo normia? Ja miten nollataan muuten kuin autokeskuksessa?
    Ajattelin hommata itselle sen vikakoodinlukijan mutta onko tuossa obd2?
    Pirssi on 2.7 300c
     
  11. ss70

    ss70 1st gear

    Nollaus akku hetkiseksi irti ja takaisin kiinni. No jos sulla taas tyhjentymisen jälkeen tuli tuo vikavalo niin tsekkaas mikä koodi tulee kun virta-avaimella touhuat acc-on-acc-on-acc-on tuon jälkeen matkamittarikentässä pitäisi koodeja alkaa lukemaan.
     
  12. Tuli hommattua farkku 300c ja ekaa kertaa autossa rengaspaineen tunnistin.
    Ei tunnista kesä eikä talvirenkaita. Kyseisestä tekniikasta en ymmärrä mitään.
    Miten sen herjauksen saa sammumaan, tai vaikuttaako se edes katsastukseen?
    2007 taitas olla vuosimalli.
     
  13. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    En muista minä vuonna painevahti tuli pakolliseksi, mutta niissäkään valvonta ei tarvitse toimia kuin ensiasennusrenkaiden kanssa. Tuon ikäisessä niitä tuskin enää on, joten ei vaikuta katsastukseen.
     
    kimpalahighwaystars tykkää tästä.
  14. jknR

    jknR Gearhead

    2012 marraskuun jälkeen tyyppihyväksytyissä sekä 2014 marraskuun jälkeen myydyissä uusissa autoissa on pitänyt olla tuo rengaspaineenvalvonta, mutta tosiaan ei tarvitse toimia kuin ensiasennusrenkaiden kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!