Chrysler Lebaron 89, projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja LeBaronTbo, 10.1.2010.

  1. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Mielenkiintoinen keskustelu, ja inforikas. Hienoa että harrastajia löytyy.

    Ryssessä mobiilin ykköset, uus suodatin, uudet nesteet ja termari. Lohkolämmitinkin pitää nesteet sisäpuolella :D

    Huomenna vois alkaa raiskata pakoputkea :p
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Putkirojekti alkoi mullakin, näytti olevan vain takapönttö mätä joten ryhdyin nuukailemaan ja korvaan nyt vain akselin ylitysputken ja takapöntön. Motonetin 2" ylitysputki ei ihan käynyt, no sen saa just sinne mutta heilumarakoa jää mielestäni turhan vähän, kolisi takajouseen ja alustaan ajossa. Mittausten mukaan Bilteman akselin ylityksessä sama homma. Saahan sen varmaan sinne olemaan kolisemattakin jos virittelee kiinnikkeet uusiksi... Taka-akselille asti alkuperäinen putki näyttääkin olevan 2½ tuumaa ulkohalkaisijaltaan, supiste ennen taka-akselia vetää sen noin 1 7/8 tuumaiseksi.

    Tilasin Marteliukselta akselin ylityksen, löytyy ihan nettisuvujen hinnastosta. Jos tuon jatkeeksi käy mukisematta ostamani 2" Simonsin ovaalivaimennin niin laittanen senkin sinne, muuten voi jäädä ilman takavaimennintakin. Ei nuo äänet näköjään nouse kummoisiksi ilman takapönttöäkään kunhan vetää putken taakse asti.
     
  3. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Äänet on just sopivat ilman turhia pönttöjä... viel se katti hiiteen :D

    Joo kattoo jos saan alkupätkän järkevästi, ja se mutkaosuus kelpais niin teen itekki vaan katinkorvausputken ja akselin ylitys --->

    köyhyys :D :D
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    CHR-1 oli mulla jokunen vuosi takaperin. Halutessaan saa tietoa vaikka yv:llä.
     
  5. kingrat

    kingrat Gearhead

    Lainataanpa topiccia.......
    Pojan -89 GTC:ssä on hieman kytkinonkelmaa. Poljinta painaessa kuuluu melkoinen rusaus(kabiinin puolelta) ja kytkin ei enää vapauta kunnolla, ottaa kiinni jo sentin päässä lattiasta :eek:
    Olenkin ollut hyvin hämmentynyt, kun tähän asti ontoiminut kuin auto (=GM) :rotfl:
    On tää sittenkin vissiin Mopari :poff: :rotfl:

    Ei vaan....vakavasti, onko siinä joku säätöhärdelli vaijerissa, mikä olisi särkeentynyt, vai mikä kumma tuon voi aiheuttaa?
     
  6. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    katoppa kytkinpolkimessa on sellanen metallinen palikka, se jos irtoaa toiselta puolelta niin se ottaa kiinni rautoihin siellä, siitä rusaus.

    Samalla kyseinen palikka pitää kiinni automaattisäätö jousta, ja aiheuttaa myös outouksia kytkinpolkimen liikkeeseen.

    Kyseinen metalli palikka on u ylösalaisin muotoinen, aivan kytkinpolkimen juuressa jossa on akseli.

    täytyy rymytä aika matalalla että näet, mutta siellä se on :lol:

    Jos tarviit tarkempaa infoa voin ottaa vaikka kuvan tjsp, mulla on korjausmanuaalissa hyvä räjäytyskuvakin.

    Toki ongelma voi olla muukin mutta itse olen saanut tollasenh rusahduksen aikaiseksi tolla ja poljin on kerran painunut lattiaankin, mutta asettunut kun nosti. Eli vilkase se automaatti säätö.

    Nää on kivoja vehkeitä juu, mopar tottavie

    hox

    tyhjäkäynti seilaa mulla väliä 1100-700rpm, ei siitä haittaa ole mutta mitäs ostan tähän tälläkertaa, jos tosta eroon haluan :D

    mikähän ton aiheuttaa :(
     
  7. kingrat

    kingrat Gearhead

    Kiitos ohjeistuksesta, siinän se vika (melkein) olikin! Klipsi oli irronnut ja aiheutti se rusauksen. Syykin irtoamiseen selvisi, vaijeri oli lähes poikki! Vain parilla säikeellä kasassa enää. Onpa huonoja vaijereita, tuokin näyttää lähes uudelta. Puhdas ja kiiltävä, kaikki numerotkin luettavissa. Olisiko peräti vuoden tai korkeintaan kaksi vanha! :mad:

    Katselin, että maksaa rokiautossa peräti 18 taalaa, mistähän tuota kotimaassa kannattaisi kysellä?

    Tuo tyhjäkäynnin seilaaminen voisi viitata ilmavaivoihin. Olethan käynyt letkut ja haaroitukset läpi?
    Toinen voisi olla tyhmäkäyntimoottori tai lisäilmaventtiili, pelaako ne niinkuin pitää?

    Mulla kai aiheutti nykimistä ja tyjäkäynnin vaeltelua polttoainejärjestelmän paskaisuus. Asettui siedettävälle tasolle STP:n puhdistusaineella. Kannattaa siihen ehkä se muutama euro sijoittaa?
     
  8. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Juu täytyy katella imuvuotomahdollisuudet, ja taas kerran alipainehärdelli, vois ostaa silikooniletkua ja jakotukin ja tehä uuvet kokonaan kerralla.

    tosin noita vuotoja ei "pitäisi " olla, joten saa nähdä :D

    Juu hyvä että selvisi, kerranki mä osasin neuvoo jotakuta, sillai et siitä oli apua :lol: :lol:

    PA- järjestelmän putsiminen on itellää käyny mielessä, suodattimen ja pohjan alle ne letkut vaihdoinkin jo 8)
     
  9. eski

    eski 1st gear

    Kuten yllä jo ehdotettiin, tyhjäkäyntimoottori. Kannattaa se vielä tehdä että otat kaasuläppä hässäkän irti ja putsaat brakecleanerilla. Ennen kuin putsaat ota se tyhjäkäyntimoottori irti.

    Jos haluat tehdä testauksen tyhjäkäyntimoottorille että toimiiko se niin otat sen irti ja laitat auton käyntiin. Sen pitäisi liikkua aivan ääriasentoon kun samalla tulee iso alipainevuoto. Tuki vuoto sormella niin moottorin pitäisi liikkua takaisin sisään koska kone muuten tuppaa tukehtuu. Jos moottorin varsi ei liiku niin kaupan kautta.
     
  10. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Kiitoksia neuvoista taasen :p

    pitääpä ottaa mokoma työn alle, tänään vietin laatuaikaa auton alla rälläkän kanssa, ja hioin irtonaiset massat pois, ja alkaneet ruosteet samaten.

    Helmapellit massasin kanssa alapuolelta, niin ei kiveniskemät ala ruostua.

    onneksi ei kauheasti mätää löytynyt, muutenkin on niin mukavaa :lol: :lol:

    pitää ostaa brakecleaneria ja käydä samalla kattomassa löytyskö kiva taka-akselin ylitys varaosapuljusta 8)
     
  11. kingrat

    kingrat Gearhead

    Tietääkö kukaan kertoa mistä voisi seuraavaksi kytkinvaijeria kysellä? Siis muualta, kuin rokkiautosta!
    SWT myi eioota ja samoin Us-partsi :poff:
     
  12. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Sitten kun huomaat että se ylitys ei siihen käy niin teet kuin minä eli akselimutka Marteliukselta ja tuo tarvikemutka sitten siihen perään "äänenvaimentimeksi". Kattelin vain että vidhu tämähän mahtuu tähän kuin nenä naamaan joten laitetaanpa tämä niin ei tarvitse lähteä suoraa ostamaan erikseen :)
     
  13. eski

    eski 1st gear

    Soita autokeskukseen. Noita vanhoja varaosia voi saada yllättävän halvalla. Itse etsin kaasupolkimen vaijeria niin heiltä se tuli halvimmalla ja nopeiten.
     
  14. vipi86

    vipi86 1st gear

    neuvoja

    voisiko joku kertoa miten saisi lisää tehoja le baroniin. auto on siis chrysler le baron 2.2 turbo gtc vm.90. ja mitenkä autoon saisi laitettua dumpin??
     
  15. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Ahtopaineiden säätöön Boost-Tee, n. 72e maksaa, mutta eipähän tee piikkiä tai vammastele mitään.

    dumpista en tiie :D

    tehoja lisää kun korjaat alipainesysteemin ja vaihdat kuluvat osat mm. sytytys ja polttoainepuolelle.

    Ja käyt kaikki sähköt konehuoneesta läpi. Ja ne alipaineet, ne sanoin jo, mutta eipähän voi tarpeeksi korostaa.

    Pakoputki uusiks. 2.5 riittänee alkuun, läpivirtaava vaimennin tai mieluiten ei ollenkaan.

    Lueppa tää topic läpi on aikalailla tarinaa näistä.


    itellä taas putki irtos sieltä alkupäästä, eli uusiks meni nyt putki tohon. Kait sitä huomenna jaksas :D

    tyhjäkäynti asettu kun putki on poikki turbon jälkeen WTF :O
     
  16. vipi86

    vipi86 1st gear

    sytytys puoli on just uusittu mm. puola, jakaja, johtdot ja tulpat. nyt tulossa uudet navat eteen ja uutta kytkintä tarttis hommat kans. mitäs niis alipaine systeemeis sit on? mist noit boost-teet saa. ja onko pahoja laittaa. anteeks tyhmyyteni mut ei oo tullu enne noitte turboitte kans räpellettyy ollenkaa.
     
  17. eski

    eski 1st gear

    Edelleen, lue tämä ketju läpi niin saat vastaukset. Jos puhutaan samoilla termeillä niin boost-t ei ole hyvä. Mutta sekin selviää kun luet tämän ketjun läpi.
     
  18. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    miks boost-tee ei oo hyvä :(
     
  19. eski

    eski 1st gear

    Jos en nyt termiä sekoita niin sellainen joka vuotaa osan ilmasta pihalle joka menee MAP:lle niin se saa tietsikan luulemaan että painetta on vähemmän mitä oikeasti on ja voi mennä liian laihalle.

    Jos tarkoitat sitä palikkaa joka menee ennen kelloa joka säätää sille menevää ilmaa niin se on hyvä.
     
  20. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    joo boost tee nimenomaan siihen kellolle. Ahtojahan sillä ei oikeastaan nosteta paljo mtn, tietsikan maksimiin verrattuna, mutta ahtojen nouseminen on aika kipakkaa, ja toisin kuin halvoissa niin ei esiinny piikkejä yms. Itsellähän tuo tietsikan solenoidi on rikki, ja siksikin korvattu ks. boost-teellä.

    Toi MAP huijaaminen voisi olla kivaa mutta seuraus on tosiaan laiha seos ja entinen kone, ainakin lukemani perusteella. sillaihan tosiaan saadaan fuel cut estettyä mutta seuraukset voi olla aika inhottavat.

    tosiaan kannattaa tää topic lukea läpi on keskusteltu varmaan ummet ja lammet, ja aika hyvät viritysvinkitkin löytyy sitä halajaville.
     

Kerro tästä muillekin!