Chrysler Neon automaatti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vanilla, 13.8.2012.

  1. vanilla

    vanilla Gearhead

    Siis kyseessä Neon vm.2000,3-port.automaatti.
    Otin venttiilikoneiston irti vaihteistosta,tarkoitus vaihtaa TCC solenoidi.(Osa tilauksessa vielä)vanha takaisin kela ehjä 31,7 ohm. kara helisee,suodatin verkko rikki.Kasasin,laitoin öljyt,kiristin pannat ohjearvoihin ei metallimujua öölipohjassa,yllätys... toimii muuten mutta ei vaihda kolmoselle???? ennen tätä toimi muuten ok mutta
    täristi jarrupolkimeen kun jarrutti hidastetöyssyihin...Epäilynä turbiini tai Tcc solenoidivika.Auto alle 800 euron kakkoskolmosnelos auto 18v tytölle AVK:lta kilvissä ja just katsastettu,ei huvittaisi ostaa 2tonnin vaihteistoa.Veikkauksia viasta? j.k. antaa vikakoodin P1684(akku ollut irti alle 50 käynnistystä) on off virtalukko testillä,OBD lukijalla no codes. :eek:
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Loota on kaiketi 31TH/a413tf

    Jos vaihtaa jämäkästi 1 ja 2 ja peruutusvaihteelle eikä pannat näytä kuluneelta niin luultavasti vika on tuossa "governor switchissä" en tiedä mikä se on suomeksi, mutta tämän näköinen möllikkä.

    [​IMG]

    Siihen pitäisi päästä käsiksi kun ottaa kuskinpuolen etupyörän irti ja lootasta luukun irti.

    Lootan tyyppivika on että tuo governor paskaantuu ja jumiutuu. Putsaat sen ja venttiilikoneistoin oikein huolella ja kokeilet uudestaan.
     
  3. vanilla

    vanilla Gearhead

    Kiitti
    Tsekkaan sitten tuon "kuvernöörin" tarvinneekohan lootaöölit laskea pois vai ovatko kaikki siellä öljypohjassa ?
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Ei pääse kylkiluukun kautta.
    Öljypohja ja venttiilikoneisto irti niin sitten näkyy.
    Ihan helppo irroitettava.
     
  5. vanilla

    vanilla Gearhead

    Ehjä turbiini vaihdettu,uusi TCC solenoidi,venttiilikoneisto puhdistettu huolella,Governor putsattu, pannat kiristetty momenttiavaimella ohjearvoihin Toimii muuten mutta 3 vaihde puuttuu edelleen,ja tietysti uudet ölpät + suodin? niin ja öljyn lauhdutin puhdistettu... Apuva mitä seuraavaksi ?????
     
  6. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Hirveesti ei ole kyllä vaihtoehtoja tossa tapauksessa. Joko se Governor switch on hajalla, venttiilikoneisto on hajalla (puuttuu osia tms.) tai sitten kickdown panta on hajalla.

    Ethän hukannu niitä kuulia sieltä venttiilikoneistosta kun puhdistit sen?
     
  7. vanilla

    vanilla Gearhead

    Eli Governoorin toinen"pala "liikkui jousta vasten ja toinen aivan vapaasti. Kaikki 8kpl kuulia oli räjäytyskuvan mukaisessa paikassa.
    Venttiilit purin yksitellen ja kasasin samantien oikeinpäin,huomioiden mahd.jouset.Ei näkynyt rikkinäisiä komponentteja.Voiko valitsin tangon sisällä olevan puolikuupäisen kick down tangon tumpuloida väärinpäin?(eli puolikuu olisi pyörähtänyt 180 ast.pieleen?)
    Ihmeellisintä on se että autossa oli kolmosvaihde kun se tuli talliin ? ja tuo tärinä. Nyt ei tärise mutta kolmonen hukassa :cry:
     
  8. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Johonkin kickdown puolen tai sensorivikaan se viittaa. Mielenkiintoista.
    Putsasitko solenoidin liittimet kun vaihdoit sen. Niissä voi esiintyä maadoitushäikkää jos likaiset.

    Ja olihan se kickdown vaijeri säädetty oikein?
    Mun turbo dodgessa ei myöskään meinannu löytyä kolmosta saatika ykköstä kun se vaijeri oli liian kireällä.
     
  9. vanilla

    vanilla Gearhead

    Solenoidi tuli uutena Mopar alkuperäisosana ameriikan ihmemaasta ja liittimiin laitoin PRF:ää ja se kumitutti nassahti tiukasti solkkuun kiinni.
    Kick Down vaijerin säätöön en koskenut,koska se toimi aiemmin......
    Hankala tapaus korjata tuo bilika kun sen arvo on tuo 740 "Juuroa"ja laatikkorempaan saa teetettynä menemään jos vaikka mitä....
     
  10. vanilla

    vanilla Gearhead

    Eli laatikko peruskorjattiin,oli mm: pannat palaneet,kitka ja metallilevyt palaneet jne.... Nyt toimii hienosti, USA Autohuolto Mika Ilmavirta hoiti homman hienosti. Kiitos ja kumarrus.
     

Kerro tästä muillekin!