Chrysler Newport 2d HT 1969.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 300, 29.10.2015.

  1. 300

    300 2nd gear

    Vihdoin ja viimein sain hankittua itselleni Fuselage Moparin.
    Joskus reilu 20 vuotta sitten mieleen jäi Motoparkista valkoinen Dodge 2d HT Monaco mustalla katolla.
    Mutta E-bodyt yms oli kiinnostavampia, tosin joutu tyytymään A-bodyihin :rotfl:
    Mutta 5 vuotta sitten näin Youtubesta Fuselage Monaco burn-out videon.
    https://www.youtube.com/watch?v=yajKTdQdvgk
    Ja jäi sellanen, hetkinen mitäs autoja nämä oikein on.
    Rajoitteena pitkään oli ex-vaimo, :argue: mutta kuten voitte päätellä ei ole enää :lol:
    Haaveissa oli 69-70 300, mutta kun noita pirulaisia on ylipäätänsäkkin aika vähän myynnissä. Niin bongasin täältä ilmoituksen -69 Newportista. Ja siihen piti iskeä heti kiinni. Kiitokset vaan kaupoista ja rahdista Suonenjoen suuntaan.
    California tjsp auto. Eli pellit on hyvät, mutta maalit, vinyylikatto on palanut pois ja sisusta räjähtänyt kuumuudesta. Onneksi kojelauta on ehjä. Mutta muuten sisustan saa tehdä uusiksi.
    383cid, 727 ja 8 3/4. AC ja sähköetupenkki, siinä ne sit olikin. Ei edes tiltti rattia, puhumattakaan sähköikkunoista :(
    Kone myös pyörii turhan helposti, varmaan se syy miksi se aikoinaan on seisomaan päätynyt.
    Tutkitaan onko männät palasina öljypohjassa vai lohko halki vai jotain muuta kivaa :eek: :lol: :rotfl:
    Tarkoitus saada eka käyntiin, sit ehkä ensi keväänä ajoon.
    Tulevaisuudessa etu- ja takavaloiksi tulee vaihtumaan 300 valot. Kokoleveät takavalot ja luukkulamput on vaan pop. Ja sisustaa kuntoon.
    [​IMG]
    Lisää kuvia
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Oujee!!!! Voimia rojektiin!
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Hieno!

    Itellä oli nimimerkin kulkine minkä myin 4v. sit. Oli sen verran ehta suomi-auto mätävikoineen et joutu nostaa kädet pystyyn...

    En tahdo lannistaa, mut ei oo sit halpoja noi etumaskit ja luukulamppujen virittäminen toimintaan vaatii kans jonkun verran harrastusta muistaakseni, kun sitä joskus kaveri (kirjoittelee täälläkin silloin tällöin) suunnitteli '70 Yorkkeriin...

    Tuosta NOSsina...: http://www.ebay.ca/itm/NOS-MOPAR-1970-C ... 0g&vxp=mtr
     
  4. 300

    300 2nd gear

    Onneksi toi on -69 niin jää toi Hurst lisä pois :)
     
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

  6. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Musta toi on hieno tolla maskilla ja valoilla! Ne valot pitää kuitenkin olla ajaessa auki... Itsekin joskus ihastuin sellaiseen Hurst 300:n, tää on oikeestaan yhtä hieno! Se takaspoileri on nykyisten ajatusteni mukaan aika turha... Voimia tekemiseen!!! Tästä tulee vielä hieno!!! :)
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Korinosia kannattaa katella vaikka c-bodies foorumilta, näkyy olevan jo tuttu paikka :) Murray B Parkilta ja Steve's musclecars & partsista löysin kans 73-farmarin osia. Kohtalaiset hinnat oli itse osilla, johonkin konttiin kun isompia ottaisi niin olis varmaan muut kustannukset kohtuullisempia...
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Olipas se tosissaan kypsä sisältä.. :eek:
    Mutta hienoin korimalli ikinä! 8) Samanlaista himoinnu pienestä asti :poff: Ehkä jonain päivänä.
    Mulla on -67 imperial, jonka sisustaa pidin huonona.. :odroll: Mutta on siinä ihan säilytyskelpoisiakin palikoita, vrt. tuo sun Plyma..
     
  10. 300

    300 2nd gear

  11. jrasi

    jrasi Gearhead

    Hurstin peräpää näyttää sen takaspoikan takia pickupilta lavakatteella.
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    :rotfl:
    Seköhän se siinä Hurstissa nykyisin tökkii...
    Ollaan vaan kateellisia, heti ostaisin jos halvalla saisin!!!
    Huomasin muuten eilen illalla tallilla, että kaverillahan on tämmönen samanlainen avona. Tai se on 300, se avo.
    Löysin kuviakin, Rinnewoodin sivuilta, muinaisesta Vaasan vappucruisingista. En muista kuinka nuo linkittyy suoraan, joten katsokaa tuolta:
    http://public.fotki.com/Rinnewood/cruis ... _1873.html
    http://public.fotki.com/Rinnewood/cruis ... _1874.html
    Noita on avosta 6 kuvaa peräkkäin. Tuli samoista geimeistä vastaan tällainenkin, 2 kuvaa ainakin. http://public.fotki.com/Rinnewood/cruis ... _2095.html
    Kannattaa kattoa nuo kuvat läpi, siellä on näitä Isokorisia Mopseja muitakin, vihreä 4D HT, valkoinen 2DHt... Tosta apinalaumasta 300 avossa on useampi sarja.
     
  13. 300

    300 2nd gear

    Noita C-body avoja on kyllä suomessa joka nurkalla. Tais viime kesänä olla parhaimmillaan 10kpl yhtä aikaa myynnissä.
    Hieno toi 2d HT 300. Siitä kun saisi noi kääntymisvalot :) :) :)
    Itsellä joskus kaukaisessa tulevaisuudessa (vuonna 2030 mennessä) haaveena. Että väri olisi Inferno Red tai sit Curious Yellow, musta vinyylikatto ja musta sisusta.
    Oikeat erillispenkit eteen, ei tässä iässä ole tarvetta enää sohvalle. :(
    300 valot ja puskurit.
    Tekniikka 383 tuplaturbo, ruisku ja laatikkona joku A518 yms loikkari. Ei hirveitä tehoja haeta. Mutta sillein sopivasti, ettei eurot tai japsit liikennevaloissa hypi silmille.
     
  14. 300

    300 2nd gear

  15. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ei C-body avoja voi koskaan olla täällä liikaa.
    Jos autoa on valmistettu alle 2000 kpl niin onhan se komeeta jos niitä on Suomessa edes tuo 10 kpl. Kovin montaa ei kyllä ole vastaan tullut.
    Itsekin vaihdoin E-bodyn tämmöiseen museorekisteröityyn avo-lotjaan, mulle nyt vaan sopii nyt paremmin tällä cruisailu soffapenkillä istuen ja nauttien TNT 440 isolohkon höpinästä.
     
  16. kippis

    kippis Gearhead

    onnittelut hienosta c köriläästä!
     
  17. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi, eihän tuohon maksa Danan lukko kuin jonkun 450,- Rockautosta...
    Tietenkin kaikki minkä joutuu hommaamaan on ylimääräistä.
    Mulla laitettiin Firebirdiin aikoinaan lukko kun siinä ei ollu.
    Siitä tuli hyvä vaikka ei tehtaan lukko ollutkaan. Maksoi jonkun 500,- asennuksineen kaikkineen. Hommaa samalla haluamasi välitys perään, jos ei nykyinen ole se. Halvempi laittaa kaikki kerralla, kuin purkaa erikseen välityksen vaihtoa varten. Mulle jäi turhan harva perä, kun on Overdrive laatikkokin. Sadan vauhdissa on hätinä 1500rpm.
     
  18. 300

    300 2nd gear

    No ei toi pahan hintainen ole.
    Joku 3.73 tai 3.91 himottaisi, tuon 3.23 tilalle. Mutta kierrokset olisi melkein 3k 100kmh vauhdissa 29" korkeella renkaalla.
     
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    3,23 on ihan sopiva välitys, kun ei ole kiihdytys vehje kyseessä...
    Kyllä 383 jaksaa sillä välityksellä kumia laulattaa, eikä sillä eurojen ja japsien jalkoihin jää! Mulla on FB:ssä joku 2,5 välitys, se on siihen turhan harva. Oli TH350:llä ihan sopiva maantiellä... Buickissa on kans joku 2,5 - 2,7 välitys, mutta LT1:llä ei kuitenkaan yleensä jää kakkoseksi juuri koskaan. Kostealla sillä lähtee perä alta, eli ei riitä pito lähteä kierroksilla. Mitä tulee 3,23:lla kierroksiksi huntissa?
     
  20. 300

    300 2nd gear

    2300-2400 näyttäs laskuri.
    Mutta jospa jossain vaiheessa saisi A518 yms tohon laitettua.
     

Kerro tästä muillekin!