Chrysler Vision -97 ilmastointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja mopo-ukko, 9.8.2013.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Lopetti pahus toimimisen,pistettiin letkuihin,kylmäainetta on,releen pohjasta hyppylangalla kompura toimii ja kylmää tulee.Rele paikallaan ei toimi,kokeiltu monella releellä,ei toimi.Tuossahan on automaatti ilmastointi,mutta ei lähde manuaalisestikaan toimimaan,ainoastaan tuolla hyppylanka viritelmällä.Eli päädyttiin että painekytkin tai kytkin paneeli on viallinen,ollaanko oikeilla jäljillä,koska noihan sitä ohjaa.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kyllä, se paneeli varsinkin. Saattaa korjaantua kun juottaa huonot juotokset uudelleen.
     
  3. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Ohjauspaneeli vaikuttaa ehjältä eli pitää hommata painekytkin,maailmalta sen saa hintaan 50€,suomi hinta 150€.Järjestelmähän tyhjenee painekytkimen vaihdossa,täyttö ei ongelma,mutta tuleeko öljyt myös pihalle,jos tulee niin mitä öljyä ja miten paljon lisätään ja mistä ne saa sisälle järjestelmään.Taas paljon kysymyksiä,mutta kun vaan ei tyhmä tiedä.
     
  4. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Ensin kannattaa lukea Ilmastoinin vikakoodit kun hommaa uusia osia. Vikakoodin luku .Moottori käyntiin , lämmönsäätö 75 F, paina ja pidä panelin Floor,Mixja Defrost nappulat samanaikaisti painettuna niin alkaa vilkkua koodia , vapauta kytkimet. Koodit ovat 23-36 väliltä.
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ja taitaa olla sen mallin presu, ettei aineet tule pihalle vaihon yhteydessä. Presun voi mitata yhdistääkö.
    Entä jäätymissuoja höyrystimellä / anturi ?
     
  6. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ei tule paineet pihalle kun irrottaa anturin. Pikku pihahdus tulee. Omaani vaihdoin. Ostin anturin purku Sebringistä. Maksoi 60€ ja kesti vuoden. :wc: Kannattaa tilata uusi moparilta.
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Kiitos ohjeista,pitää ekaksi katsoa nuo vikakoodit,kunhan nyt muilta kiireiltä kerkiää,eiköhän tuon saane toimimaan.Pistän sitten tietoa kuinka kävi,voi olla muillekkin hyötyä tästä tarinasta.
     
  8. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Yritin lukea vikakoodeja,mutta ei anna mitään koodia.Vilkuttaa auto/fan/mode/75F astetta aikansa,käy kyllä ilmeisesti läpi jotakin kun puhaltelee vuorotellen eri suuttimista ilmaa.Sitten lopuksi jää näyttöön auto/fan/75F astetta.Manuaalista tavasin ettei kaikki koodit välttämättä näy muuten kuin testerillä,pitää varmaan käyttää jossakin piuhoissa sitten kun otan taas liikenteeseen,paljon tuon korjaukseen ei kyllä kehtaa sijoittaa,talviauto kun on.
     
  9. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Yritimpä vaihtaa painekytkintä,eikä onnistunut,aluksi tuli kaikki kylmäaineet pihalle.Sitten uusi kytkin paikoilleen,sopi mainiosti,paitsi liitin,aivan erillainen.Tuohon tarjotaan joka paikassa Four Season 20951 kytkintä,mutta siinä on erillainen liitin mikä tuossa entisessä on.Moparin orkkis kytkin on numeroltaan 5019881AB,mutta siitä ei löydy kuvaa mistään,pitää kai mennä marmoritiskille notkumaan ja kyselemään.
     
  10. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Homma jatkuu,tuolle kytkimelle tarvitaan Four Season harness connector 20954,eli hommataan sellainen ja katsotaan mitä sitten tarvii,ainakin sen täytön kun tuli aineet pihalle.Varmaan siellä putkessa on venttiili,jonka kytkimessä oleva neula avaa,vaan ei mennyt nyt kiinni kun irroitti kytkimen,mutta mikäpäs se menisi niin kuin pitäisi.
     

Kerro tästä muillekin!