Chrysler Vision

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja CandyBee, 28.11.2007.

  1. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    En nyt löytänyt vastaavaa haulla, ylläpito lukitkoon mikäli vastaavanlainen keskustelu on jo aloitettu.

    Eli, kiinnostaisi tuollainen vm ´95 -> Chrysler Vision. Onko kellään käyttökokemuksia tuommoisista. .?
    Muutamia näyttää nettiautossa olevan suht vähillä kilometreillä, ja näyttäs saavan suht edukkaastikin.
    Itellä ei oo kokemuksia kun stratuksesta sen verran että niitä on kavereilla ollut, toinen kehuu yli kaiken ja toinen manaa paskaksi..

    Visionissa on taas hieman mielekkäämpi korimalli omasta mielestä joten.. :odroll:
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulla on kokemuksia 94-mallista n. 80tkm:n verran tähän mennessä. 95-> on obd2 kun noissa vanhemmissa obd1. Ajovalot surkeat, parannusta tuli kun vaihtoi xenonit. Imusarjan tiiviste piti vaihtaa. Ilmastointia on joutunut remppaamaan, alapallot, raidetangon päät, kallistuksen vakaajan linkit ja muuta pientä. Vaihdelaatikkoon kannattaa vaihtaa öljyjä tiheämmin kuin yleensä automaatteihin ja sinne ei käy kuin ATF3+ (4+). Kulutus on vaihdellut 8...10 litraan sadalla.
     
  3. Stone

    Stone 3rd gear

    Käyttäjien kokemuksia.
    Ei ole kokemusta, mutta yks joka nousee mieleen on se laatikko 42LE joka on A604:sen :mad: pohjalta kehitetty... ei herätä luottamusta siis.
    Jos harkinnassa on "käyttis" ja sen on pakko olla Chrysler, niin kattelisin itte Neonia tai Stratusta, manuaalilla siis, ovat sitä paitsi vielä halvempia kuin tuo Vision (joka on kyllä todellakin komea auto).
    Itellä oli Saratoga, parhaat kyydit anto mitä mikään käyttis ikinä...mutta se perhanan loota! :mad:
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kyllähän neonien ja stratuksen lootia on poksahdellut, samoin voyagereiden. Samoin poksahtelee automaatit "eurooppalaisissakin laatuautoissa". Jos hajoaa niin sitten korjataan, jos kaikkea alkaa etukäteen murehtimaan niin mitään ei voi hankkia. IMO jos mä olen ostamassa visionia niin en ehkä kattele neonia tai stratusta, ne on aivan eri kokoluokassa. Tuskin neoniin mahtuu 5 jannua takapenkille :D
     
  5. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    :D Visioniin minä joo nyt ulkonäöllisesti tykästyin, neoni ei miellytä yhtään, lisäks tuntuu kovin pieneltä kikottimelta eikä ne oikein oo mun juttu. Yks joka on tuntunu myös hyvältä ajaa on Pt cruiseri.

    Tilaakin pitäisi olla mutta ei mitään tila-autoja kuitenkaan.Toisena käyttiksenä on kuitenkin farkku niin ei kuitenkaan koiria tarttis tällä ajeluttaa, mutta noi muksut - mm talvella sit näiden lätkäkamojen roudaaminen ja toivo että hieman jäis tilaakin lisäks.
    En nyt ihan kokonaan ole tota stratusta poissulkenutkaan, tää on vaan tätä naisen logiikkaa,ton ulkonäön suhteen.
     
  6. kole

    kole 3rd gear

    Kuka kertoo että miksi Visionien hinnat on aikas halvat. Siis jos vertaa vaikka
    Stratukseen. Riski moniventtiilikone (211hp tai jotain) ja iso kori ja yms.
    Silti niitä myydään Stratuksen hinnalla :odroll:
    Korimallit on molemmissa mainituissa kyllä upeat ja pakko on tunnustaa että minullakin pikkuisen "värähtää" kun niitä edes kuvissa katselen, lähes :pinup:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Olisko näissä uudemmissa käyttöjenkeissäkin hinnan tippumisessa vaan sama kuin euro- ja japanialaisissakin autoissa eli uutena isommat, useimmiten paremmin varustellut mallit on kalliimpia mut käytettyinä niitä vierastetaan enemmän ja halutaan vaan keskikokoisempaa perusmallia ja se näkyy sit käytettyjen hinnoissa niin että ne alkujaan halvemmat muuttuukin käytettyinä vähitellen kalliimmiks :-?
    Vertailuks tosta vaikka Fordin Scorpio ja Mondeo tai Opelilta Omega ja Vectra yms. vastaavat. Katelkaapa miten noissakin sen Suomen mittapuun mukaan "ison" mallin hinta sukeltaa ikääntyessä verrattuna keskikokoisiin :wink:
     
  8. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    Saman oon huomannu itekin, eli esim kutosella olevia omegoita saa hyvillä kilsoilla mutta porukka tuntuu kai pelkäävän just niitä vikoja, eli ne suht kauan myynnissä verrattaen muihin. Toki myös moni vierastaa tota koneen kokoa.täytyy myöntää et itekin funtsin aiemmin omegaa, mutta se tais jäädä juurikin tuon "mahdollisa vikoja"-vuoksi, vaikka korimalleista taas omppu on opeliksien parhaimmistoo.Lisäks tilaa on ihan erilailla kun muissa korimalleissa.

    Oon funtsinu että esim cherokeekin olis ihan "näppärä" tosin niissä taas se koneen koko on ollu mitä olen miettiny, siis lähinnä kulutuksen pohjalta, jos duunimatkoille tota aattelis, kun pakko käyttiksen suhteen on totakin seikkaa miettiä kun noita harrasteita on kolme, ja käyttiksiä kaksi. Bensaa saa sit kulumaan kesällä paljo mielekkäämmin.
    Pitäis ite vaan kattoo " tyypillisistä vioista" huolimati oikeestaan se mikä ne muut tarpeet tyydyttää, voihan se posahtaa se kaikista pikkuvikaisinkin, uutta en oo kyllä missään nimessä ostamassa, vaan jos visionikin tulis olis se just tuossa ´95-96 tienoo.
    Eikä nuo uudemmat muutenkaan viehätä, on ne kyllä mukavia ajaa, en mä sitä kiellä, mut kaks tuntia yritettiin toissa viikolla naapurin uuteen fiiattiin vaihtaa sen kans posahtanutta polttimoo eikä saatu kun toinen. Eli ei viittis laittaa ihan 170e yhteen polttimon vaihtoon (jonka se toinen sit makso lahdessa merkkiliikkeessä..) No, se oliki fiiatti. Mutta kyllä ne tuntuu menevän joka merkissä tuohon samaan.
     
  9. RB-440

    RB-440 1st gear

    Erityisemmin Hyrslerin visioihin liittymättä, käyttöautoilija perinteisesti vierastaa harvinaista autoa sillä mitä enemmän autossa on varusteita, sitä enemmän siinä on mahdollisesti rikkoontuvia osia ja sitä harvemman nyrkkipajan voi kuvitella osaavan niitä korjata. Eli siksi oletan, että erikoisempien mallien hinnat rojahtaa suhteessa nopeemmin kuin tavallisten jokapojan autojen. Ja iso moottorihan syö aina 50 litraa sadalla, renkaat maksaa maltaita ja varaosia ei saa mistään jne jne.

    Kuitenkin jos olisin etsimässä käytettyä henkilöautoa, oletettavasti odottaisin jonnekin ensi vuoden helmikuulle. Siinä vaiheessa tuskin on hinnoissa kovin merkittävää kevätlisää, mutta autoverotempauksen vaikutus käytetyn hintaan saattaapi olla näkyvissä jo.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Cherokeellakin tuli kurvailtua 50-60tkm. Mutta se tosiaan kuluttaa (4.0) 3-5 litraa sadalla enemmän kuin Vision ja takapenkillä ei aikuinen ihminen kovin mukavasti matkusta. Toisaalta en usko, että isohkojen autojen hinnat putoaa pahemmin vuoden vaihteen jälkeen, yli 10 vuotta vanhojen ei varmaan sitäkään vähää. Pienikulutuksisten uusien autojen hinnat putoaa ja isommilla moottoreilla varustettujen autojen hinnat taas nousee. Eli jos uuden smartin tai diesel auton saa ensi vuonna halvemmalla niin IMO sillä ei ole mitään vaikutusta isompien käytettyjen bensakoneisten hintaan.
     
  11. stw307

    stw307 1st gear

    Kaverilla tuollainen Visioni otti ja poltti kansipahvin... Vedet öljyt sekasin ja sitte samaa rataa tais paukkua alhaalta laakeri tai kaks... Onko täällä porukoilla tietoa mistä sais moisen mosan kun korjaus hiukka maksaa? Onko tuo kolmepuolikas jotain sukua esim Grand Voyagerien koneille? Ja jos noita koneita on jollain oikein riesaksi asti, että mieluusti maksaa päästäkseen eroon, niin YV mulle kiitos! :D
     
  12. stw307

    stw307 1st gear

    Hei tietotoimistot...?
     
  13. stw307

    stw307 1st gear

    PS kyllä kokonaiset autotkin kelpaa.

    Voi niistä jotain korvaustakin saada... Siis onko kellään Visionia esim ruosteen tai jonkin raiskaamana pihassa jossa edes moottori olis kuosissa?
     
  14. dodgevipersrt10

    dodgevipersrt10 1st gear

    Itse ostin pari kuukautta sitten Visionin ja tänään kävi huonosti. Onko kellään sanoa mikä voisi olla vikana. Tulin normaalisti isoa tietä ja yhtäkkiä öljynpainevalo syttyi palamaan ja tehot hävisi -> jouduin jurraamaan tyhjäkäynnillä tien viereen ja auto ei lähtenyt enään käyntiin. Kone pyöri kyllä ihan normaalisti. Eikä öljyläikkiäkään näkynyt ja koneessa oli ihan normaalisti öljyä. Nyt auto on merkkiliikkeessä odottamassa huoltoa, joten eiköhän vika ensi viikon aikana selviä, mutta onko mitään "ehdotuksia". Muutama kaveri puhui öljynpaineanturista
     
  15. human62

    human62 1st gear

    Vaikka onkin vanhaa viestiä ois kiva tietää mikä oli vialla.
    Saattoihan tuo olla anturikin jos kytketty alentamaan tiettsikalta tehot...ja siten estää lisävauriot.
     
  16. virta

    virta Gearhead

    Itse muistelisin että tuossa 3.5 koneessa on ollut murheita,ei välttämättä kovin kestävä pata.
     
  17. dodgevipersrt10

    dodgevipersrt10 1st gear

    Itse asiassa vikana oli nokka-akselin tunnistin ja jakohihna oli mennyt poikki. Hihnalla ei ollut ajettu kuin 20000km, mutta oli 6 vuotta vanha. No remontti maksoi ympäristön autossa hulppeat 1500€. En toista kertaa vie autoa sinne. Olen jutellut muutaman muun Visionin omistajan kanssa ja heilläkin on jakohihna mennyt poikki. Taitaa jokaiselle kyseisen mallin omistajalle käydä niin. Muilla ei remontti ole maksanut kuin noin 500€. Nyt ongelmana on, että auto käy liian rikkaalla. Yksi happitunnistin on vaihdettu ja helpotti tilannetta vähän. Pitäisi vaihtaa vissiin toinenkin
     
  18. dodgevipersrt10

    dodgevipersrt10 1st gear

    Nyt kävi taas ohrasesti, eli viime kesänä mennyt jakohihna poikki ja kyseinen (edellisessä viestissä mainittu) firma vaihtoi sen. Nyt meni taas hihna poikki, ei kestänyt kuin 10kk:tta. Aluksi huoltopäällikkö sanoi että rulla oli hirttänyt kiinni ja hihna hajonnut. Sitten kun aloin puhumaan takuuasioista niin totesivatkin, että jäähdytinneste on hajottanut hihnan´, luulevat että uskon ihan mitä sattuu. No saa nähdä miten homma tästä eteenpäin menee. Jos ei takuuseen niin sitten täytyy ryhtyä muihin toimenpiteisiin.
     
  19. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Tietysti ne kokeeloo kuinka tyhymä asiakas on. . . Visioneissa miinuksena on todellaki nuo kaksi asiaa. Moottori ja laatikko.Pirun kalliita korjata. Ja nokkaremmin posahtamisen jälkeen sen saa yleensä kipata järvehe. Laita tänne viestiä miten rempassa kävi.
     
  20. dodgevipersrt10

    dodgevipersrt10 1st gear

    Jakohihna siis poikki jäähdytinnestevuodosta johtune, kuulemma iso vuoto. En kuitenkaan usko, että jäähdytinneste pelkästään rikkoo hihnan. Täytyy olla kyse jostakin muustakin. No kunhan saan vanhat osat niin täytyy sitten tutkia niitä. Lisäksi sanoivat että osat (jakopään osat ja vesipumppu) maksavat 750€ ja työt 1100€.
     

Kerro tästä muillekin!