Chrysler Voyager laatikkovikaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja eemeli, 18.10.2004.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ...tai saat todennäköisemmin sen jopa ilmaisex tai tod.näk. muutamalla kympillä jostain purkuautosta.
     
  2. peltzi_jr

    peltzi_jr 1st gear

    No ei se uus solkkuboxi niin kallis ole etteikö sellaista voisi uutena ostaa. Mut jämynä remppareiskana täytyy kokeilla ensin korjata vanha. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka alkaisi toimimaan.
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ja muutamalla kympillä saa solenoid packin korjaussarjaa, missä on uudet vieterit ja kumitiivisteet etc.
     
  4. peltzi_jr

    peltzi_jr 1st gear

    Juu. Uus solenoidipakka kiinni laatikossa. Ei toimi. Odlla lähtee liikkeelle ja vaihtaa kakkoselle mut jääkin kakkoselle eli limb. Heti käynnistäessä kun yrität työntää pikkuvaihteita niin jää ikäänkuin vapaalle. Pelkällä odlla lähtee eteenpäin.
    Alkaa usko loppua jo tuohon. Ja piuhalle on matkaa niin paljon ettei kehtaa ajaa 60kmh sinne. Kuinka tuon voi opettaa uudestaan tuon laatikon. Jos siitä on ohjelma vituillaan. Vai onko kellään samanlaisia kokemuksia. Auto tosiaan -92 voyager awd 3,3 aut.
    Auttakaa nyt hyvät hemmot.
     
  5. jake81

    jake81 Gearhead

    Meillä on emännällä myöskin -92 vojaakkeri ja tekee välillä sitä että kun kakkoselle pitäis vaihtaa niin vähän "rytkäyttää" ja menee limb-modelle mutta toimii taas kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, toi on tehnyt sitä jo varmaan 2vuotta ja nyt n.viikko takaperin teki sellaisen tempun että kun hidasti valoihin niin alko rykimään samaan tapaan kun manuaali jos koittaa pysäyttää ilman kytkintä. Öljyt on hyvät ja +4 laatua...
     
  6. gomopar

    gomopar Gearhead

    Mulla oli 96 Town and Country laatikossa 2-4 hubin akseli poikki. Katkennut liukulaakerin kiinnileikkantumisen ansiosta. Vaihto Ykkösen ja kakkosen jonkajälkeen tuli välivapaa, pamaus ja limp mode. Sammutuksen jälkeen toistui tuo kuvio. Tuli maksaan osineen ~400€. Tosin vaihdoin myös kitkoja kun loota oli kerran auki. Ai juu ja uudessa hubissa oli vääränkokoiset liukulaakerit valmiina notta joutu tekeen sinne sopivat ettei voitelupaine karkaa välistä. Luulenpa että siinä oli ennen hajoomista just samanmoiset väljät liukulaakerit kun osamyyjän mukaan ei muita siihen kirjat tunne.

    Ja tohon 'rykii kuin manuaali'. Oiskohan kyse siitä että turbiinin lukko ei vapaudu.
    Tuossa yksi mahd vikaskenario ja korjaus siihen: http://www.sonnax.com/system/instructio ... 1TE-IN.pdf
     
  7. pete87

    pete87 1st gear

    Moro.
    Jatketaas vanhaa. Elikkäs hommasin tommosen vojakin vm92 3.3
    Mistäspäin laatikkoo lähtis ettii parkkilukko vikaa kun ei kytkeydy päälle? Solenoidi paketti?
    Mitäs tuo L meinaa vaihtessa ja pitääkö isoja teitä ajellessa olla D vai tarkottaako se OD vai 3? Ei oo ennen tullu vastaa automaateissa tommosta L vaihdetta.

    Nii ja mikäs on ton laatikon malli?
     
  8. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  9. pete87

    pete87 1st gear

    Kiitoksia.
     
  10. jarnop

    jarnop 1st gear

    Päivää tännekkin . Uusi käyttäjä ja tämmösen omistaja ja syyn varmaan arvaattekin miksi oon täällä heheh emäntä päätti ajella 120 motarilla helsingistä Saukkolaan ja kappas rysy hävitti ylivaihteen kokonaan :mad: ite kun ajelen 90 koko ajan
    Oisko tossa nyt vaan käynyt et öljyt lämpeni liikaa ja menetti kykynsä, tätä ennen toimi kuin kello, nyt ei oo enää kuin 3 vaihde, pakko vaihteita en oo kokeillut
    Asun tässä pusulassa niin onko tässä jotain paikkaa missä pääsis vaihtaan nuo öljyt ja kattoon tuota solenoidia mistä on höpisty
    Ja kun marmori tiskille ei oo asiaa niin mites nämä motonetin/bilteman öljyt jios täyttää luokituksen niin uskaltako laittaa ? Lähinnä tuo et kestäis myös ton emännän ajon heheh
     
    Muokattu: 17.6.2016
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    motonetistä saa MAG loota öljyä,karvan auki 10€ purkki
    Chrysler "ATF+4" 0.946L
    solkkuhommaan kannattaa ostaa sarja missä tulee kaikki ja tiiviste ,filter ja ulkomailta vaikka ebay
     
  12. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    siis se venttiilisysteemi lootan kyljes? rokkiautos oli 80e ku kerran katoin+tiiviste 3e
     
  13. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    YouTubella on ohjeet
     
  14. jarnop

    jarnop 1st gear

    Mistä tuon solenoidi paketin saa ostettua ? Ja onko tässä pusulassa ketään jolla ois vikakoodin lukija jolla varmistaa, ei paljoa huvita ajella 3 vaihteella kun vauhti 60 ja kierrokset 3 tonnissa kulutus tähtitaivaallinen :mad:
     
  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  16. jarnop

    jarnop 1st gear

    voiko tuo solenoidi hajota yht äkkiä, lähinnä sitä et jos ajetaan tunnin verran motari vauhtia ja se oli siinä , mulla kun kesti 2 viikkoa ihan hyvin. jos pääsis lukeen ton vikakoodin et onko solkussa vika niin ostaa sen jos jossain muualla niin ei turhaan ostais tuota osaa. Tuo vaihtaa esimmäisen km aikana loikkarin kyllä mut eka mäki niin tiputtaa pienelle ja jää siihen :rolleyes:
    Minä kun en näistä oikein tiiä mitään
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei se ole kolmonen. Se on kakkonen, jolle tuo loota menee jos joku vaihde ei kytkeydy.
    Eikä se kulutus niin kummonen ole.. Alle 15l/100km. Ajelin ilmasella vojalla liki parikymmentä tuhatta kilometriä kakkosella:confused::eek:. Työmatkalla kun ei satasta päässy edes ajamaan, niin ei kierroksetkaan ollu kun neljässä tonnissa.. Ja hiljanenhan tuo on vielä niillä kierroksilla! Ainakin verrattuna teinivuosien Mirafioriin joka välitysten takia samoilla kierroksilla kiekui vielä viitosella..o_O

    Ja toimiva solenoidipaketti löytyy. Olisko 50€ ja postit?
     
  18. jarnop

    jarnop 1st gear

    No joo kulutus on pieni murhe, mulla kun tuuri sen verta perseestä et tuolta hajoo muutakin prkle ja pistin yyveetä
     

Kerro tästä muillekin!