Chrysler Voyager

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ESE, 31.7.2007.

  1. ESE

    ESE 1st gear

    morjens, kyseessä olisi tämä 1996 ja sitä nuoremmat yksilöt, mitkä koneet/laatikot näissä kestävät parhaiten ja millasia tyyppivikoja mahtaapi olla? oon kuullu että 3.3 kestäis parhaiten mut toi on vaan kuulopuhetta... auttakee viisaammat ettei tule hankittua sikaa säkissä..

    toinen vaihto ehto olisi Chevrolet Caprice 1991-> eli ns. uudempi korinen..
     
  2. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Miks Vojaggi?? Kannattaa käydä jossain tutustumassa hyvään vaihtoehtoon, CHEVY trans sportiin. Meillä oli tuossa Grand Vojaggi viikon ajossa (-01, aj. 170tkm) ja kokemukset ei juuri olleet mieltäylentävät. Esim, ei kulje mihkään, "lelumaiset" liukuovet, ahdas sisältä, sateella vilkku näytti vasempaan vaikka viiksi oikealle, sekä lukemattomia muita ärsyttäviä pikkuseikkoja.
    Vertailukohteena Vojagille siis -00 Chevy trans sport.
     
  3. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Pitää nyt vähän Vojaakin puollustaa... Itsekin mietin juuri noiden kahden kulkineen välillä viime vuoden lopulla. Itse olin ostamassa Capricea tai Roadmasteria, mutta :pinup: oli niin vahvasti asiaa vastaan että tommonen -98 T&C LXi tuli sitten taloon. Auton 3,8 kone vie vaunua 3,3 mukavammin eikä kulutuseroja juuri ole. Varusteina omassa "kaikki" 8) . Mitään ei siis Chevyn TransPorttia vastaan, oma valinta vaan oli Chrysy, ja katua ei ole tarvinnut.

    Se hyvä puolihan tollasessa farkussa tietty olis, ainakin jos koneena ois LT1, ettei välttämättä tartteis sitten harrastetta hankkia (?), nyt piti itelle hommata sitten tollanen Electra farkku Vojan kaveriks...
     
  4. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Aiheeseen melkein...


    Ei kellään ole uudemmassa korissa bensalämmitintä?
    Jos, niin mihin rakoon se on laitettu?
     
  5. Bronto

    Bronto 3rd gear

    Voyager

    Osia saa luonnollisesti parhaiten Euroversioihin. Esim. -96 eteenpäin ainakin pyörän napa tulee kokonaisena pakettina, jos aikoo vaihtaa pyörän laakerit. Näitä napoja on kahta kokoa, mutta ne erottaa pulttijaosta. Euroversiot on isojaolla ja niihin saa hyllystä osat. Pikkujakoon osat eivät ole hyllytavaraa. Meillä on menossa toinen Voyager ja Voyagerit ovat mukavia laitteita etenkin perheen kanssa. 3.0 ja 3.3 kone kestävät hyvin käyttöä. 3.0 joutuu tosin vaihtamaan jakoremmiä, vesipumppua ja rullaa satkun välein.
     
  6. Dream'57

    Dream'57 1st gear

    Kuka sen kertois mistä saa '91 Voyagerin 2,5 litraiseen 8 venttiiliseen uuden/käytetyn kampuran moniurahihnapyörän(huh mikä sana) järki hinnalla ? Alkaa jo nyppimään jatkuva kitskutus. Vaihdoin hihnan ja oli hiljaa jopa 100 kilometriä ja taas kitskuttaa. Merkkiliikkeestä en uskalla edes kysyä kun purkaamoissa kutoseen pyörä maksaa 50-100 joroo.
     
  7. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    öö.. siis pyörä on kulunut niin paljon, että kitisee??
    Missä kilometreissä ko ominaisuus tulee?
     
  8. virta

    virta Gearhead

    Mulla ois tehdaskorjattu kompura tohon 130 euroo,,erikseen en pyörää viitti myydä.
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Webasto

    1997 LE Grand Voyager:
    Webasto on tungettu siihen kuskinpuolen ajovalon alle lokasuojan sisään. Älä kysy miten, tai kuvia :poff: :rotfl: Ei sinne mikään kamera mahdu mistään suunnasta sisälokaria irrottamatta, mutta sinne menee letkut ja putket ja herää kauko-ohjaimella. :p
    Erittäin siisti asennus. Olisikohan Saksassa uutena laittaneet jollain Webaston valmiilla asennus-sarjalla?

    Sittebn aiheeseen:
    1996-1999 -m<alliset Voyagerit on saaneet kiusakseen jos jonkinlaista sähkö, ym. pikkuvikaa. Olen ollut töissä merkkikorjaamolla 1996 ja kaikenlaista takuunalaista juttua tuli jatkuvasti. Tuo ei kuitenkaan pelottanut, vaan menin ja ostin mokoman 9 vuotta käytettynä. Vain ilmastointi on temppuillut ja kertaalleen tuulilasiin liimattu peili pudonnut lattialle vuoden kovassa käytössä.
    Laatikkoviat on pääosin saatu hallintaan jo vanhemman korimallin aikaan.
    Jos nyt joku tästä ottaa herneen nenäänsä, ja alkaa valittaa, että niin-ja-niin monesta tutuntutun-kumminkaiman Voyagerista on levinnyt automaatti, niin onhan noita, mutta aika moni on vielä alkuperäiselläkin laatikolla. Huonosta käytöstä huolimatta ja alkaahan noilla jo ikääkin olla...
    Laatikko on arka likaiselle, väärälle, vanhalle, tms. tavalla huonolle öljylle.
    Ainoa tavqara mitä sinne saa laittaa on Chryslerin oma 4-luokituksen öljy, millä vaan muulla litkulla ajaminen on veren kaivamista nenästä.

    Voyagereista en itse ottaisi mitään muuta kuin tuon Grand -mallin, siinä kun mahtuu matkustajien tavaratkin kulkemaan. nelivetoa himoitsin( fixaatio... :argue: ), mutta etuvetoisen TRAC-luistonestolla ostin, enkä ole katunut. Kulutus on omassa ollut luokkaa 9.7l/100km jatkuvasti. Sisältää luvattoman paljon pätkäajoa :( Kun kaverin AWD:ssä se on litran pari suurempi, jatkuvasti...

    Penkkejä noissa saa järjestellä aika mielivaltaisesti, mikä on iso plussa, mutta tuo uudemmissa(2006?) tullut penkkien lattian alle piilotusmahdollisuus olisi hieno lisä. Nyt kun punnertaa takasohvan autosta pois-autoon silloin tällöin, niin on siinä työtä. :cry: Penkki painaa jotain 60-65kg, niin ei viitsi sitä jättää :pinup: nosteltavaksi. Voisi jäädä nostamatta.

    Pakettiautona(penkit pois takaa) tilaa on uskomattoman paljon: Muutot sujuu mukavasti ilman vuokravehkeitäkin 8)
     
  10. Dream'57

    Dream'57 1st gear

    Näin on näreet...Ainakin viisaammat on omasta kokemuksestaan kertoneet näin. Kilometrejä on mittarissa n. 230 000, mutta kuka sen tietää paljonko on todellisuudessa kun auto on Saksasta tullut. Auton sisustasta päätellen varmaan voi lisätä puolet lisää kilometreihin kun vertaa saman verran ajettuihin. Jos on muita diagnooseja kitinään niin kertokaa ihmeessä. Niinkuin jo sanoin niin hihnan vaihdolla oli vaikutusta vain vähän aikaa ja nytkin on kiristin melkein tapissaan.
     
  11. Dream'57

    Dream'57 1st gear

    Lisää hyviä kysymyksiä...Miten lähtee Vojakkerista lämmittimen kenno irti? Koitin tänään irrottaa ja purin puolet kojelaudasta pois mutta on jotain erinomaisen palkkeja edessä niin ei oikein mahdu "kotelo", jossa kenno, puhallin, ym., lähtemään irti. Muutenkin on aikalailla hankalan oloinen systeemi. Vikana on lämmönpuute talvella niin ajattelin katsoa oliskos kenno niin tukossa, ettei ilma oikein kulje läpi. Vai lienekö tuon romun tyypillinen vika, ettei talvella tahdo saada edes ikkunoita sulaksi kun ei auton sisälle saa kunnolla lämmintä. :mad:
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    lämmöllä...

    Kyllä tuo oma Voyakkeri ainakin lämpiää kovillakin pakkasilla ihan kiitettävästi?! Taitaa tosiaan olla jotain hämminkiä kennossa.
    Tuo on tietysti 3.3l, niin se lämmittääkin ihan eri tavalla kuin joku 2.5dieseli.
     
  13. Dream'57

    Dream'57 1st gear

    2,5 bensa, mutta kuitenkin...Juttelin tossa yhden äijän kanssa, jolla on samanlainen 2,5 ja sanoi, että lämpiää ihan hyvin. Taitaa olla helpompi homma mennä autokauppaan.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    2002:ssa se on laitettu etuapurungon päälle, suurinpiirtein kuskin jalkojen alle!!
     
  15. Konsta

    Konsta 1st gear

    Morjens!

    Onkos näissä ollut miten lahovikaa? Tarkoitan ikähaarukkaa n. -96 - 00. Mielessä siintää Voyagerin hankinta, kun ei kestä pää ajaa näillä japanilaisilla tai eurooppalaisilla pikkukoneisilla tilaihmeillä.

    Toinen vaihtoehto on sitten tässäkin topikissa mainittu "servoletti". Pontiac Trans sport ei taida nyt kiinnostaa, koska se näyttää vielä enemmän rikkaimurilta kuin Voyager. :argue:
     
  16. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Omassa -98:ssa ei ruostetta missään. Siis tietty nyt jotain pientä pintaruostetta löytyy alustan osista, mitä löytyy jo "uusistakin" autoista. Oma tuotu maahan 2000 muuttoautona Jenkeistä, eikä asialla varmaan mitään merkitystä ole, vaan eipä nuo alkuperäiset suomipelitkään kovin lahoilta ole vaikuttaneet.
     
  17. Bronto

    Bronto 3rd gear

    Voyager

    Meillä on 2000-malli ja ruostetta ei ole missään. Puhuimme sukulaismiehen kanssa, että joissain ruostumisvertailuissa ei Voyager olisi pärjännyt ja ihmettelimme juttua, sillä ruostetta ei löytynyt edes auton alustasta lainkaan, kun se oli nosturilla :D . Vaihdettiin lootaöljyt silloin, joita huolto-ohjelman mukaan saa vaihdella vähän väliä.

    Ollaan tota lootaa pohdittu, kun siitä aina kysytään ensimmäiseksi, että monesko loota on menossa ja yms. En ole osannut sanoa muuta, kuin molemmilla voikuilla mitä on ollut, on ollut yli 400000 mittarissa ja hyvin on pelannut :poff: .

    Noi lootaöljyt on kehittyneet hiumasti, mutta ilmeisesti kulumisenestolisäaineet menevät niistä edelleenkin nopeasti, mistä johtuu tiheä öljynvaihtoväli :eek: . Kuitenkin , niitä on jakseltu vaihdella, eikä ole ongelmia ollut.

    Toi Voyagerin automaattiloota on muuten käytössä suorastaan hekumallisen mukava laite. Sitä monesti ihmettelee, mihin ihmisillä on niin kauhea kiire, kun voisi vain nauttia autolla ajosta :D .
     
  18. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Itse ajelin lyhyellä -96 3.3SE Itävallassa kasatulla vermeellä viimevuoden kevääseen saakka ilman isompia ihmeitä. Lootaöljynä aina säännöllisesti vaihdettu Mopen oma öljy eikä laatikossa ilmennyt yhtään mitään ihmeitä.

    Ainoat ylimääräiset vaihdettavat osat, mitä omassa yksilössä oli, olivat jäähdytin viimevuonna ja parit keskuslukkohässäkät ajan mittaan ja "pitkäkestoiset" tulpat, jotka eivät kestäneet ilman lohkolämmitintä starttaamista kovalla (-25) pakkasella ilman lohkolämmitintä. Ekat tulpat meni 100000 km kohdalla ja tokat 90000 vaikka vaihtoväli olisi 120000km. Eipä kyllä siltikään olisi huvittanut vaihtaa tavan tulppia öljynvaihtovälein, koska V6 takimmaiset tulpat ovat kohtuullisen ikävät vaihdettavat. Jäähdyttimet ovat vissiin kuluva osa, koska parikin eri taksikuskia oli joutunut vaihtamaan omiinsa jäähdyttäjät alle neljännesmiljoonan ajoilla. Ruostetta ei minunkaan autossani ollut.

    Sen verran olen ajellut jenkkiversioilla Chevystä ja Caravanista, että Chevyä en ottaisi jo pelkästään ajettavuuden takia. Ja vuokraamissani vermeissä on Chevyjen sisustus ollut vähemmän viimeistellyn oloinen säännöllisesti kuin Dodgejen tai nuutuneempi.
     
  19. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Meillä on nyt laitetu lämppäri.. Ei oikein muuta paikkaa löytynyt kuin etu(apu)rungon takana.

    Ruoste taas lienee mielenkiintoinen yksilö ominaisuus?? Meillä on '01, 65 ajettu ja takaosa, takaakselin ympäristö -> taaksepäin, oli pakko öljytä kun oli niin ruosteessa??
    Ei siis puhki, kuten kilometritkin jo edellyttää, mutta sen verran ruskeat, että jotain oli tehtävä. Tuntuuhan tuossa - amerikan malliin - kaikki liitokset alkavan ruskettumaan (esim alustan muotopalkit/runko-osat - mitä ovat toisissaan kiinni).
    Mielenkiintoista, jos muilla on "ruosteeton"??

    Toistaiseksi pari vikaa tai ominaisuutta.
    -Takaovi (lienee ominaisuus) ei aukea omalla moottorillaan "kylmällä". Eli näillä keleillä. Voitelu jonnekin? En ole vielä ehtinyt paneutua.
    -Oikenpuoleinen etunurkka kolahtaa montussa? Kulumavika jossakin? Jousihärdellikin on ollut käsissä ja niveliä on tavuteltu, mutta mistään ei tuntuisi löytyvän löysää. :odroll: Iskari jotenkin loppu? Vaimentaa kuitenkin.
     
  20. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Niin se muuten kolahteli mullakin vaikkei siinä mitään vikaa ollut. Ei katsurin eikä korjaamon mielestä. Kaikkeen sitä tottuu, kun aikansa ajelee :eek:
     

Kerro tästä muillekin!