Chrysleri 300 vilkkuvika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 69, 20.3.2013.

  1. 69

    69 Gearhead

    Iltaa.. Nyt on 300c chryslerissä visainen pulma vilkkujen kanssa. Auto on vuosimallia 06 ja sähköt on can- väylä ohjattu..
    Ongelma on seuraava. Oikea takavillku ei vilku eikä edes pala.. Muut vilkut toimii normaalisti paitsi että vilkuttaa taajaan sivu ja etuvilkkua kun ne kytkee oikealle. Polttimo on vaihdettu ( vaikka vanhakin toimi kun kokeili suoraan akusta) . Johdot ja liittimet on lampun päästä ehjän näköiset ja puhtaat.
    Vikamuisti luettu ja siellä muistissa vika : oikea takasuuntavalo ei toimi. Vaikka muistin nollaa niin vika ilmaantuu heti kun vilkkua käyttää eikä polttimo vilahdakkaan. Ei edes hätävilkut päällä..

    Onko raadilla jotain ideoita? Omat epäilykset on nyt siellä väylämodulissa johon ne johdot sieltä lampuilta menee.. Se sijaitsee peräluukun pohjalla.Pystyykö sen purkamaan ja jos ei niin mitä lie olla hintaa moiselle mustalla laatikolla..
    Kaikki vinkit ja ideat tervetulleita .....
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Kato aivan kaikki sulakkeet.Ja suosittelen että mittaat ne vastusmittarilla, sähkökynällä ja visuaalinenkin tarkastelu on suotavaa.
    Mittaa että polttimon kannan maadoistus on kunnossa.
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    onko autossa vetokoukku? jos on niin niitten johdotuksia tutkimaan jne...
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    On tullu asennettua 300c:hen koukku.Se koukun johtosarja on varsin monimutkainen paketti ja sisältää muutaman purkin jotka on jemmattu sisä ja ulkoloksun väliin.
     
  5. 69

    69 Gearhead

    Ei ole vetokoukkua ja sulaketta olen visuaalisesti tarkistanut, mitään näkyvää tai järkevää selitystä ei löydy.
     
  6. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Kun on suht uudesta autosta kyse niin tuossa saattaa olla oma virojen ohjausboksi joka jakelee käskystä virrat eri suuntiin ja tuota kautta myös saadaan tieto toimimattomista osista. SE myös on ns itsessään sulake, eli sulkee linjan mikäli toteaa että oikosulku on havaittu tai muuta epänormaalia. Pystytkö selvittämään että onko näin, eli tuollainen purkki löytyy ja mitä tarkalleen vikakoodi ilmoitti?

    Yleismittarilla voi tsekata mitä tuo näyttää takavilkulle jännitettä, tuleeko edes testausjännite?

    Näitä on aikas ongelmallinen tutkia ilman virtakaavioita tai tietoa mitä bokseja autossa on, tai edes testeriä joka tarkalleen näyttää muutakin kuin vikakoodin... enään ei rautalanka viritelmät toimi.

    Työssäni törmää moniin ongelmiin nykytekniikan kanssa autoissa, saattaa valo-ongelma hävitä jopa sillä että ohjelmoi tuon valoja ohjaavan purkin uudelleen jolloin lukkotila poistuu.
     
  7. 69

    69 Gearhead

    Joo eli vika on edelleen mysteeri. Huomenna olis tarkoitus irrottaa tuo väylä moduli ja katsoa saako sitä avattua..jos sen toisi vaikka kuivumaan huoneenlämpöön ja kokeilee vuorokauden päästä uudestaan. Jännitettä sinne lampun pistokkeelle ei tosiaan tule. Se on kokeiltu.
     
  8. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Purkin aukaisu ei auta varmastikkaan mitään ja tuskin on kosteuttakaan. Seisotus voi joskus auttaa mutta harvoin. Itse veisin testerin päähän jolla oikeasti näkee jotain ja sitten tietää paremmin mitä tehdä.

    Väylä jutut kun ei oo mitään on/off juttuja eikä niitä näin ollen voi oikein testata helpolla tavalla.
    Paras voisi olla mitata ne valoille menevät johdot sieltä purkilta taakse ja todeta että ovatko ehjät eikä mikään yhdessä toiseen/maissa.
    Myös sellainen voi sekoittaa väylä laitteita että johonkin linjaan tulee esim.jännite johtuen hinkaumasta toiseen johtoon (siis sellaiseen mihin ei saisi tulla jännitettä).

    Eli kun en tuota kyseisen auton väylä puolta tiedä, eli mitä kaikkia bokseja löytyy niin en tarkemmin osaa kertoa apua.

    Olen myös etsinyt yhdestä autosta vikaa jossa mittaristo oli sekaisin ja tätä oli tutkittu toisessa firmassa jo pitkään.
    Vikana lopulta oli etupuskurin takana kiertävä johtonippu josta tuli virrat ulkolämpötila-anturin johtoa pitkin mittaristoon.
     

Kerro tästä muillekin!