CJ5 -73 304+3-speed

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja pesälä, 22.10.2016.

  1. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Tuli ostettua californiasta jeepin cj5 -73 veekasilla tottakai [​IMG] ,alkuperäisellä amc 304 jonka perässä 3 vaihteinen manuaali.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    auto on teknisesti tikissään, ollut harrastajalla jenkeissä mikä käynnyt ajelemassa hiekka dyyneillä tällä.

    Kone on rempattu joskus, ei ainakaan vuoda öljyä [​IMG] . näköjään vaihdettu edelbrokin venttiili kopat, imusarja, carterin afb 4 kurkkuinen kaasari, joku sytkä sarja, Elgin CL-1224PK nokka.iso alu syyläri kyllä jäähtyy tällä. kone toimii hyvin ehkä käy vähän rikkaalla, tehoakin on jonkinverran.

    iskarit vaihdettu ehkä korotettu? ei ole oikein kokemusta näistä, miten korkea on vakiona... .33x12.50x15" renkaat. kallistuksen vakaaja tuli irrallaan mukana eli varmaan korotuksen takia irroitettu?

    kopassa parit kolhut ja maali viat. pohjaan pitäisi hitsata kaikki "vahvike palkit" uusiksi, aika haperot. runkonäytti hyvältä.

    katsastus remppaa pitäisi alkaa tekemään:
    *pohjan hitaus
    *pyyhkijät kuntoon
    *lämppärin asennus
    *valomuutoksia
    *jotain pientä
    noista aloittaisi. meinasin nykästä viikonloppuna kopan irti runkosta, pääsis paremmin hitsailemaan.

    on muuten hauska peli ajella tällä, v8 [​IMG] ,paitsi sen huomaa tankilla [​IMG] . aika paljon herättää huomiota tämä kun ajelin rinksaa lahdessa [​IMG] .vähän vaan kylmät kelit nyt ajella, no keväällä sitten.
     
    PauliR ja A.J. tykkäävät tästä.
  2. pesälä

    pesälä 2nd gear

    sain viimeviikon loppuna kopan nostoa vaille irti, jos sitä tänä viikonloppuna ehtisi.

    ja samalla vaihdoin noi 33x12.50 kumit 31x10.5. ei vaan käy noi pienemmät 10" leveälle vanteelle joten kapeammat pitäisi ostaa
     
  3. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Kyllä ne käy ja on ihan lailliset jopa vielä.
     
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Hieno peli! Vakaaja on irrotettu todennäköisesti vaan joustojen takia jos edellinen omistaja on tykänny ajella maastossa. Mulla on irrotettavat koiranluut sokilla, niin voi ottaa pois toiminnasta irrottamatta koko vakaajaa, kun lähtee pahempaan maastoon. Wagoneerissa tosin mutta samanlainen vakaajasysteemi kuin tossakin
     
  5. pesälä

    pesälä 2nd gear

    ok. Renkasliikkeen kaveri vaan sano että tulee hölmön näköinen yhdistelmä, 31x10.5 pitäs olla 7" tai 8" leveä vanne
     
  6. pesälä

    pesälä 2nd gear

    pitääkin tutkia jos tekisi tommosen pikakiinnityksen kanssa. Nyt saa olla tarkkana ettei liiannopeasti kääntele rattia, kallistelee mukavasti. Samoten kun kiihdyttää niin tuntuu että vääntyy auto rusetille :D
     
  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kuul :) mulla on ollu -74 ja -76 304'sella . Noi on vaan niin hauskoja... jos ei tarvii lähtä maantielleo_O, Tässähän tulee vähän jeeppikuume..
     
  9. pesälä

    pesälä 2nd gear

    samaa mieltä :D ,yllättävän hyvä ajaa isolla tiellä. tehostetut jarrut olis kyllä pop ja kallistuksen vakaaja rauhoittaisi menoa asfaltilla.
     
  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Jeep... onkos jäänyt ylimääräiseksi 304 vauhtipyörää?
     
  11. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Älä ainakaan 7" laita,, suositus tolle 10,5"-renkaalle on 8,5"-vanne.
    Ei niitä rengasliikkeiden kavereita tarvi uskoa, puhuvat turhan usein vastoin parempaa tietoa, varsinkin jos kyseessä on maastureiden renkaat/vanteet.

    Tossa linkki STRO:sta kopioituun sivuun: http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/stro.htm
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla oli seiskakutosessa tehostin, paskat jarrut edelleen. Tarvii levyt eteen,
     
  13. pesälä

    pesälä 2nd gear

    eipä ole. mukana sain 304 valupakosarjat, peltiventtiili kopat ja vakio nokan
     
  14. pesälä

    pesälä 2nd gear

    ok. katoin noita levyjarru sarjoja netistä, tuntuu hintavilta. jossain chevyn lavaautossa on samalla etuakselilla levyjarrut, jostain purkuautosta voisi saada halvalla osat.
    tuntuu että noi isot renkaat jo huonontaa jarrutus tehoa, kun on aika painavat :D
     
  15. pesälä

    pesälä 2nd gear

    pitää kattoa mitä on tarjolla, tuntuu olevan harvinainen vanne malli täälläpäin
     
  16. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Kyllä isot renkaat vaikuttaa, tosin johtuu halkaisijasta eikä painosta:) wagoneerissakin huomas jo 33:lla että jarrutusteho huononi vaikka on levyt ja tehostin
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on blazessa 39x18,5/15 kummit ja hydrobuusti tehostajalla jarrut palautu suurin piitrtein sellaseks kun ne oli pienemmillä kummeilla alipainetehostajalla
     
  18. autoilija

    autoilija Gearhead

    Olen kerran tyrkännyt tuollaisen 304 koneen Wagoneeriin 6 -koneella kun siitä tuli veivit lohkosta läpi.
    Vauhtipyörän otin kutosesta,menee heittämällä.

    Kone ei mennyt kuin vähän tulipeltiä moukaroimalla ja kardaanista loppui pituus,onneksi siinä oli 4-veto niin pääsi aina kotiin.En tiedä mitä sille koneelle oli tehty mutta kulki aivan tautisesti.
     
    Muokattu: 30.10.2016
  19. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Noihin FSJ:n kaseihin kuuluu pidempi kytkinkoppa ja AMC:llä jokaisella kasilla on omat ulkoisesti tasapainoitetut balanserit ja vauhtipyöränsä... kutoset on sisäisesti tasapainoitettu molemmista päistä. Kutosen limppu menee kyllä paikoilleen, mutta tasapainotus ei...
    Nyt itellä haussa se 304:n limppu, koska aikeissa on kasittaa kutonen pikku kasilla.
     
  20. autoilija

    autoilija Gearhead

    Juu,niin nähty.Ei ylety loota.Kaavio on sama ja vauhtipyörä sama.Meinasin vaan että sellaisen vauhtipyörän varmaan löytää suht helposti.

    Ei silloin 80-luvulla mitään balansseja mietitty,bolt-on ja hyvin toimi.
     
    Petri A tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!