CJ5 -73 304+3-speed

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja pesälä, 22.10.2016.

  1. pesälä

    pesälä 2nd gear

    vihdoinkin sain veljen kanssa nostettua kopan irti.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    pääsee soittamaan ensiviikolla hitsarille koska kerkeää tekemään. olishan tänkin voinnut nostaa jo aikaisemmin pois päältä, mutta ei sitä aina saa aikaiseksi :)

    ostin jenkeistä mallikohtaisen jarrutehostimen pääsylinterillä sekä uudet jarru letkut. nyt pääsee nekin vaihtamaan. ei ollut paha mun mielestä toi tehostin+sylkky vajaa 200e kotiin.
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    Hommaa eteen ne levyt niin saat jarrut autoosi
     
  3. pesälä

    pesälä 2nd gear

    joo meinasin hommata, mutta tän kesän ajan näillä. nyt on monta raha reikää kun remppaan kämppääkin, ens talvena ostelee taas lisää osia.
     
  4. pesälä

    pesälä 2nd gear

    sain kopan eilen takaisin tallille. villähteellä oli hiekka puhalluksessa, samalla hitsasivat pohjan kuntoon ja veti kunnon maalitkin pohjaan. nyt vois alkaa laittamaan koppaa takaisin paikoilleen.
    pitää vielä jarruputket vaihtaa ennen päälle nostoa
     
  5. pesälä

    pesälä 2nd gear

    noni sain vihdoinkin nostettua kopan takaisin päälle veljen kanssa.
    [​IMG]
    pääsee kiinnittämään osia takaisin paikoilleen.
     
    hantta tykkää tästä.
  6. pesälä

    pesälä 2nd gear

    sain koottua auton ajokuntoon takaisin, tai noh kyllähän siitä vielä on irti kaikkea pientä.
    [​IMG]
    oli kyllä hauska laskea menemään pihatiellä :D

    en tiedä onko säädöissä vikaa kun kylmänä meinaa kone "yskästä" helposti. vähänkin jos painaa kaasua liian nopeasti. kylmänä pitää odottaa ennenkuin lähtee ajamaan, kuumana toimii hyvin.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla oli samaa vikaa, saattaa olla Prestoliten jakajan vika , kun yskäisee niin se on alipaine ennakko kellon kalvo rikki
     
  8. pesälä

    pesälä 2nd gear

    ok hyvä tietää pitää huomenna kattoa toi. käytännössä kylmänä ajamisesta ei tule mitään kun meinaa sammua aina liikkeelle lähdössä tai kiihdytyksestä.
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Toi prestolite on tosi herkkä rikkoon niitä kalvoja, ja osat kalliita, kannattaa päivittää msd'hen
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kuulostaa siltä että kaasutin on taloudellisissa säädöissä. Ryyppy tai pohjoissuomen kielellä imu vaan pikkuisen pidempään päällä niin sillä lähtee. Jos on tommonen yliherkkä alipaine-ennakon kalvo niin jos laittais sen letkuun vaikka semmosen halvan muovisen bensansuodattimen niin se imusarjapoksahduksen paineaalto kenties loivenee eikä mene tärykalvo rikki.
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jos yskimiseen ei noi puhjenneet immenkalvot ole syynä, niin tossa mainittu ryypyn toiminta, tai varmaankin se on vain että kiihytyspumppu ei ruuttaa tarpeeksi, tai se ei ruuttaa ihan heti kun kaasua painaa, eli säätöä sille.

    On näköjään jäänyt kirjoittamatta toi, miks lahessa kerää huamiota. Jos jotkuu on kattonu, et onko pitkä Simo ostanu uuen auton. Simo siis sellai vähä yli 2m pitkä ja ajelee kesäsin tojota hj jotain, tai viimetteks ihan oikealla Jeepillä. Talven täs suhaillu totken pikapilla kumminssi pöristen. Olet kyllä tyypin nähny, jos ruisingeissa, tai baareissa, tai jossai muutevvaa tääl pyäriny.......
     
  12. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Ryyppyä toi ei kärsi pitää päällä kuin sen verta että kylmänä lähtee käyntiin. Muuten sammuu kone jos tarjoaa ryyppyä. En tiedä onko tota jenkeissä säädetty vai ei. Kuumana toimii tosi hyvin, ei tarvitse sahailla yhtään eikä kikkailla muutakaan.
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Bensa vanhaa tai kiihdytyspumpussa/kaasarissa tukosta jos talven aikana tullut vika.
     
  14. pesälä

    pesälä 2nd gear

    toi on ollut tommonen kun ostin, uudella pensalla ei ollut vaikutusta. katon ton jakajan kunnon tänään, tohon on laitettu joku kärjetön systeemi
     
  15. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Jakaja on motorcraft
    [​IMG]
    Tohon vissiin löytyy toi a.kello ihan suomi kaupasta, onkohan toi ihan samaa mitä foordin jakajat käyttää?

    Kävin kokeilemassa vähän metsässä traktorin polkua pitkin, aika peto menemään :D
     
  16. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Ihmettelin pyyhkijöitä miksei ne toimi. Pari tankoa oli vääntynyt, oikaisin ne.
    Sitten moottori ei pyörinyt
    [​IMG]
    Ihmettelin kun johdot hitsailee kun tarjoaa virtaa. Oikeesti kuka tekee tommosia liitoksia, kaikki teipattu samaan nippuun
     
  17. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Noniin, jos sitä yrittäisi tällä viikolla rekisteröidä. Ei ihan päässyt vappu ajeluille, jos sitten lahden classic car show pääsis tällä.
    [​IMG]

    Käsijarru vähän mietityttää. Pitää kyllä mutta tosi jäykkä polkaista päälle. Vissiin ton polin systeemin ominaisuus.
    Tehostimen laitto kannatti, nyt on jarrut tässäkin
     
    pantera tykkää tästä.
  18. pesälä

    pesälä 2nd gear

    kävin tänään näyttämässä jeepiä leima sedälle. meni mun mielestä aika hyvin vaikka pari "puutetta" olikin:

    1 .etuparkit oli keltaiset koska samassa umpiossa on vilkut. riittää kun vaihtaa kirkkaat polttimot. tämä tehty
    2. takavaloissa oli kytketty että "pakkivalot" paloi kokoajan. riitti kun poisti käytöstä. pitää myöhemmin muuttaa pakkivalot toimintaan, ei pakolliset kuitenkaan nyt.
    3. runkonumeron meistäminen runkoon. tämäkin tehty
    4. kaikista pahin voimaton käsijarru. känkän poljin jostain syystä tosi jäykkä, ei siitä kukaan jaksa painaa jarrua kunnolla päälle. vaijeri toimii kuitenkin herkästi joten polkimessa jotain häikkä kai? meinasin jostain romuautosta ottaa perinteisin känkänvipu systeemin ja laittaa sen penkkien väliin. todennäköisesti sillä korjaantuu tämä.

    huomenna känkkä kuntoon ja perjantaina rek katsastus läpi. tämä menikin helpommin mitä ajattelin.

    autovero ilmoitus pistetty menemään verottajalle, kun sain rek todistuksen tänään. kohta saakin kilvet tähän.

    olipas aika kallis touhu toi katsastus kun 280e maksoi, ylimääräistä työtä oli auton punnitus ja äärimittojen mittaus sekä otteen teko vs. normi katsastus
     
  19. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Eipäs tullut leimaa, se prkl käsijarru liian tehoton. Niin ja löyty yksi pariväärän värisiä polttimojakin lisää. Tilasin jamantilta uudet vaijerit, eiköhän se niillä ala toimimaan.
    Otin huomiseksi siirtokilvet classic car showhun, nyt kelpaa ajella näillä keleillä
     
  20. pesälä

    pesälä 2nd gear

    noniin nyt vaijerit paikoillaan. sitten seuraava ongelma, nyt käsijarru on ihan tois puoleinen.säädin kengät lähelle ja vaijerista otin löysät pois mutta toinen puoli ei jarruta kunnolla. alkaa käymään tunteisiin tämä käsijarru :(
     

Kerro tästä muillekin!