Classic motor show Lahti 5-6-5.2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja sepi-ukko, 14.4.2012.

  1. JnZm

    JnZm Gearhead

    Ajat muuttuu näköjään, laskeskelin joidenkin näytteillä olleiden (ehkä poikkeuksien) autojen perusteella että jokainen omistamani auto olis maalipinnan myllytyksen jälkeen sopinu halliin... Onko 4-ovinen 205-Pösö tai -86 Tenavatähti sitten niin ihmeellisiä? Se Turbo 16-Peugeot oli kyllä hieno. Entäs Lada-farkku? Oon rässinyt pellolla semmosia Kuusakoski-kuntoon, ja nyt niitä esitellään näyttelyissä, 80-luvun Ladoja?

    Löytyi sieltä sitäkin mitä hain, nimittäin ennennäkemättömiä tai -kuulemattomia laitteita, kuten se SA-INT-Tiger...
     
  2. _Antti

    _Antti 1st gear

  3. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Hyvä oli näyttely kyllä, oma ajoneuvovalinta mietitytti menomatkalla aika monta kertaa, mutta takasinpäin oli onneks jo melko lämmin kurvailla :lol:

    Lähin siis edellisillä sivuillakin mainitulla Yamaha XS650 -75 prätkällä, koska aamu vaikutti sisältä katseltuna lämpimäksi kääntyvältä ja mukavalta...no ei se ihan niin menny kuitenkaan! Lappeenrannan tienvierus mittari näytti 6 astetta lämmintä ja kouvolassa oli "jo" 7 plussalla. Kurvailin isoveljen Cadillacin perässä ja reissussa eniten kyrpi, kun pidettiin pieni kusi/tupakkatauko ja sain vähän sormia sulamaan ja jalkoja taas liikkumaan, niin heti tauolta lähtiessä katsoin kateellisena kun isoveli nukahti takapenkille...kyllä kävi monta kertaa mielessä, että oispa ollu melko mukava matkaa taittaa tuolla lämpösessä, kun sekin ois ollu kuitenkin mahollista :mad:

    Noh, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :wink:
     
  4. debner

    debner Gearhead

    Nelioviset perusautot vanhemmiten taitaa olla niitä harvinaisimpia joita ei löydä kuin vanhojen autojen näyttelyistä ja taitaa olla niin, että aiemmin oli näyttelyikäisiä jo paljon nuoremmat autot...
    70 -luvun alussa oli 50-luvun lopun autot jo paalattu - 15 vuotta kun oli monelle liikaa eikä varaosia saanut mistään.

    Me taas ajettiin 70-luvulla pellolla 10-15 vuotiailla romuikäisillä Anglioilla-Cortinoilla-Impeillä ja kuplilla - Ladat oli ihan liian kalliita pellolle.

    Ainiin se 100A Datsun... menin automaattisesti ohi kun oli pelkkä nykyauto... niin siistinä kuin aina ovat ...sitten aloin miettiä... se oli -75 kun broidi osti sellaisen metallihohtosinisen upouutena... ja minkäs ikäinen se auto olisikaan nyt...
     
  5. JnZm

    JnZm Gearhead

    ^olet debner ihan oikeassa, mua vaan järkytti se että joko nyt nuo ovat nousemassa arvoonsa... Eihän ns. "teini-DX":iäkään enää näe, ne on kadonneet viimeistään siinä vaiheessa kun nuoremmalla ikäpolvella alkaa olemaan niihin varaa. Nyt on tulilinjalla E30-Bemarit, niitä pyörii paljon, mutta kauanko...
     
  6. S.A

    S.A 1st gear

    Olipahan hieno sunnuntai Lahdessa. Todella paljon oli nähtävää, ja todella edulliseen hintaan, 3 hallia + vaihtuva ulkoilma näyttely ei voi enää tämän halvemmaksi varmaan mennä.
    Kiitän järjestäjiä!
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Tuliha tuo lauantaina pikaisesti kierrettyä. Paljon oli nähtävää ja aikaa oli vain vajaa tunti. Helposti olisi tuolla koko päiväkin mennyt, mutta aina ei voi voittaa. :lol:
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Juurikin näin.
    Seurueemme tuli 42-vuotiaalla Oldsilla ohjatuksi siihen tien toisella puolella olevaan hiekkapohjaiseen harrasteparkkiin. Kävelymatka siis hyvin kohtuullinen, mutta sitä ei suinkaan saanut tehdä sen hallin pihalla olevan aidatun harrasteparkin kautta em. lippuluukulle, vaan piti kiertää "yläkautta".
    Kuten mikkis83 mainitsikin, lapsiperheiden kommentit eivät olleet mairittelevia ja tuntuipa jopa siltä että osalta meni fiilis jo siinä vaiheessa.
    Itsekin yhdet lastenvaunut alas auttaneena ehdottaisin ensi vuodeksi tuolle aidatulle portilla järkkäreitä, jotka sallivat sitä kautta kulun tai sitten muutama henkilö, jotka auttavat lastenvaunut ja pyörätuolit niitä rappuja alas, mikäli sitä kautta on pakko kiertää.
    Näin toimittiin aikanaan Stadin jäähalissa koiranäyttelyitä tehtäessä.
     
  9. jusander

    jusander 1st gear

    Olin yön töissä, nukuin aamulla vajaa 3 tuntia, ajoin Rautjärveltä Lahteen, tallasin näyttelyä edestakaisin lähes 4 tuntia ja ajoin takas kotiin silmät sirillään. Kysyn että kannattiko? Ehdottomasti. Hieno näyttely ja vielä hienompi harrasteparkki kalusto. :eek:
     
  10. MustangSally

    MustangSally Gearhead

  11. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Mulla ja mun pyörätuolia käyttävällä miehellä oli kylläkin liput ostettuina valmiiksi, mutta invataksi vei meidät juurikin sinne harrasteautoparkkikselle, mistä saatiin siitä infokopista rannekkeet lippuja vastaan.

    Olisi jotenkin fiksua ajatella, että tosiaan lastenvaunujen tai pyörätuolin kanssa liikkuvat saisivat kurvata suoraan sinne harrasteparkin info- ja lipunmyyntikopille ja ostaa liput sieltä.
     
  12. sbc350

    sbc350 Gearhead

  13. lumlum

    lumlum Gearhead

    Olipa hieno tapahtuma! Parasta olivat tuntemattomat 70+ -ikäiset kähmyt, joiden kanssa tuli jutusteltua tovi jos toinenkin aina uuden nostalgiajutun innoittamana.
    8)


    Korvasi monin kerroin pääsiäisen ACS-pettymyksen. :wc:
     
  14. Nova400

    Nova400 Gearhead

    On siinä eri geometria, mutta erillisjousitus tuokin. Tuo näyttäisi olevan vinoheilurituenta, jollainen on mm. E30 BMW:ssä. Muistaakseni MB W123:ssa on myös tuo geometria.

    Corvetessa (C2 ja C3) on kolmilinkkijousitus, jossa yksi pitkittäinen ja kaksi poikittaista tukivartta per pyörä. Vetoakseli toimii poikittaisena ylätukivartena.

    Näyttely oli taas hieno, paljon nähtävää sisällä ja ulkona. Harmi, kun tänä vuonna ei ollut ajonäytöksiä. Ehkä johtui rakennustyömaasta? Molempina päivinä tuli käytyä, tosin sunnuntaina vain harrasteparkissa. Kiitoksia järjestäjille!
     
  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tämä luullakseni tilapäinen järjestely johtui siitä, kun parkkipaikan perällä oleva ja yleensä käytössä ollut sisäänkäynti on remontissa. Hallin ainoat tällä hetkellä käytössä olevat lippuluukut ovat siinä yläovien vieressä. Olisi vaatinut aika mittavia järjestelyjä järkätä koko lipunmyynti tilapäisiin kojuihin parkkipaikalle, ja sisäänkäyntikin hallin pienistä sivuovista olisi saattanut ruuhkautua.
     
  17. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Tässä oli hurja tuo ketjuhässäkkä :eek: harmi kun en kerennyt ottaa kuvaa vanhemman herran lähtiessä ajamaan tuolla.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Make2

    Make2 3rd gear

    Varmasti kaikille jotakin, mutta tällainen urheiluautomies jäi todellisia helmiä kaipaamaan.

    Erinomainen tapahtuma kuitenkin jälleen.
     
  19. Luigi

    Luigi Gearhead

  20. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    17500 Kävijää. Enemmän kun koskaan aiemmin.
    Ei se parkkipaikan aitaaminen välttämättä ollut tilapäinen ja remontista johtuva. Oletan että suuri määrä paikallisia (ei niin paljon autoista kiinnostuneita) ihmisiä on tullut vaan paikalle ihailemaan autoja pihamaalle ja eivät ole maksaneet sisäänpääsyä lainkaan. Nyt kun parkkipaikkakin oli maksullinen niin samalla sitten saatiin myös sisälle osa siitä porukasta joka aiemmin kävi vain nauttimassa ilmaisesta nähtävästä.
    Ja pääsihän siihen parkkipaikalle nytkin ilmaiseksi, kunhan tuli omalla harrasteautolla paikalle, eli kantoi oman kortensa kekoon.
    Neljättä kertaa tuolla vietin itse koko viikonlopun ja vaikka jäjestäjän mukaan näyttelyosastoja oli määrällisesti enemmän kun aiemmin niin melko paljon oli A ja B halleissa tyhjää tilaa ja melko väljästi täytettyjä osastoja. Remontti hieman häiritsi ja pihamaalta kantautui halleihin paljon aiempaa enemmän pölyä. Mutta se näyttelykaluston määrä ja laatu on kyllä hämmästyttävän hienoa. Näyttelystä löytyi kyllä sellainen läpileikkaus suomen klassikkoautoharrastuksesta että varmasti jokaiselle jotakin. Kokonaisuudessaan todella onnistunut näyttely.
     

Kerro tästä muillekin!