Classic motor show Lahti 5-6-5.2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja sepi-ukko, 14.4.2012.

  1. Mutku

    Mutku 3rd gear

    ^^ sitä just:
    - viideltä ylös, ennen seittemää tien päälle, ennen pual kymmentä harrasteparkkiin josta oli just kolmannes täynnä, puolelta sitten oikeestaan jo täynnä.
    - vesisade loppu kahtakymmentä kilometriä ennen Lahtea... Tarinan opetus: aikainen mato rapasella autolla piikkipaikan nappaa?
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minusta kyllä, kun asetettu joku yksiselitteinen raja harrasteparkin vehkeille, niin miksi alkaa tekemään siitä poikkeuksia? Ei minusta jonkun ajoneuvon kalleus tai pienet valmistusmäärät tai pyörien lukumäärä vielä oikein riitä perusteeksi, olkoon sitten kyseessä vaikka Lamborati tai kuusikulmalamppuinen Lada. Ja saihan sitä hevosautoa (Ferrari) toki katsella siellä kadunvarressakin?
     
  3. toyopet

    toyopet Gearhead

    Indenorilla varmaan vielä kaiken lisäksi...

    Varmaan onkin ollut tosi urheilullinen sen jälkeen: 2,6l kuutonen korvataan onnettomalla dieselillä.
    Muotoilu on kyllä tuossa mallissa ihan onnistunut, kelpaisi minullekin. Tuollainen valkoinen coupe oli (vai onko vieläkin) jossain pohjois-karjalassa ladossa tms. projektoituneena ja hintaa taisi olla ~12000mk vuosituhannen alussa.
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Noista harrasteparkin ikärajoista:
    mitenkäs jos automallin tekeminen on aloitettu 30 vuotta sitten? Ei muuten mutta muistanpa kuinka Wheelsin toimittajat aikoinaan kävivät USA:n Street rod natseissa -53 Hudsonilla, automallin valmistus kun oli aloitettu 1948 ja sehän oli siihen aikaan rodien ikäraja. Tässäpä vaikka esimerkki:
    Wagoneer 1978
    Wagoneer 1985
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    No sehän sopisi minulle :) Tulin sinne 1991-mallisella Ford Econolinella ja sen korimallin valmistus on aloitettu 1975. Ei olisi tarvinnut kiertää aitaa ja kavuta mäkeä, vaan olisin saanut kamat oven eteen :rotfl:
     
  6. spinneri

    spinneri 3rd gear

    Nyt hieman jarrua ideoihin. Milläpä se liikenteenohjauksesta vastaava henkilö – joka päättää onko menopelillä asiaa harrasteparkkiin vai ei – tietää milloin minkäkin autonmallin valmistus on aloitettu? Jokusen toki pystyy muistamaan, mutta kun automalleja on vielä jokunen enemmän. Yksilön iän pystyy sentään ääritilanteessa tarkistamaan rekisteröintitodistuksesta (ex. rekisteriote)...

    P.S. Eikö rakentajakortilla päässyt (autolla) huolto-ovien läheisyyteen?


    Villejä ideoita toki itsekin kylvänyt

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  7. ilu

    ilu 1st gear

    On se kyllä näin et 30 vuodessa ei ole oikein tapahtunut enään mitään autoissa 2012 tai 1982 vuosimallin autot samanlaisia nykyajan lootia neljällä pyörällä.
    Sitten kun verrataan 1982 vuodesta 30 vuotta taaksepäin 1952 vuoteen niin muutokset ovat olleen silmin nähtäviä, puhumattakaan 1952 vuodesta 1922 vuoteen.
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Pääsi toki ihan sisälle asti, mutta ei näyttelypäivinä. Ainoastaan perjantaina ja sunnuntai-iltana. Lauantai- ja sunnuntaiaamuna piti kävellä näytteilleasettajien parkkipaikalta nyytteineen ja illalla taas takaisin. Ihan kaikkea ei voinut jättää osastolle ja lisääkin piti tuoda.
     
  9. debner

    debner 3rd gear

    Ei sentään, tämä oli "museoporukoiden" tilaama kuljetus ja sitä saatiin mitä tilattiin, Primula jengi & Moottoriurheiluhistoriallinen seura otti kimppabussin.
    Oma vapaalippuni puolestaan oli Alfameriltä.
     
  10. saarela

    saarela 1st gear

    kyllä on aikas sata varmasti sama yksilö.
    tais olla MB 200 diesel ja automaatti silloin joskus ja nyt sellainen "pakoputki viritteinen" bensalla kulkeva.
     
  11. Remu63

    Remu63 1st gear

    Sama Crown on sitten,muistin rekkarin väärin.Oli ruskea siihen aikaan eli noin 1980-81.
     
  12. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Voi jumalauta tätä kade-Suomea!
    Jokainen exoottinen Italo pitää ilman muuta päästää harrasteparkkiin ja eturiviin, oli uus tai wanha.
    Samoin C1/C2/C3 ja kaikki ZO6 uudemmat 'vettet ja muut harvinaiset kateutta/ihailua herättävät mallit.
    Samoin kaikki Rod'it ja useimmat avot, eli ne mallit joita ei saa/saanut tässä turvenuijien autovero/sääntö helvetissä.
    Jenkeistä mallia; siellä saa erikoisella aina ilmaisen Valet parkkeerauksen ravintolan eteen. Ne autot tuo imagoa, mainosta ja pers' kärpäsiä = fyrkkaa.
    Jos portinvartija ei tunne munissaan mikä sinne pitää päästää palkotkoot minut - homma hoituu :lol:
     
  13. Alabama Chrome

    Alabama Chrome 1st gear

    No siehän se varsinainen seppä tunnut olevan :lol:

    Noita vettejähän on Citymarketin parkkiksetkin pullollaan, eikä ole sivullekirjoittaneessa hetkauttaneet ikänä suuntaan tai toiseen. Aivan yhdentekeviä rimpuloita.
     
  14. Make2

    Make2 3rd gear

    Tää muuten toimii. Kyllä me aikoinaan Atlantassa down townilla painettiin siihen yökerhoon jonka oven edessä seisoi Lotusta ja Lamboa. Hyvät oli menot sisälläkin :D

    Voihan myös olla että jospa Testarossa mies ei edes halunnut tuoda autoaan sinne ahtaaseen harrasteparkkiin kaikkien ihailijoiden nuohottavaksi vaan suosiolla jätti hieman kauemmaksi :-?
     
  15. FinalFins

    FinalFins 3rd gear

    Hyvä oli näyttely tälläkin kertaa, uskomattoman laajasti löytyy Suomesta erikoista kalustoa. Ja fiilishän tuolla poikkeaa aika paljon muista näyttelyistä, kun vanhan polven harrastajatkin rupeavat tarinoimaan ihan oma-aloitteisesti.

    Tuo 30+ sääntö on ihan hyvä tuonne parkkikselle, muutenhan sinne pyrkii kaikki muovipuskurihärpättimet sekaan ja jos sinne yhden päästää, niin sitten sinne haluaa kaikki muutkin ja loputun väittely siitä mikä on harrasteauto ja mikä ei ruuhkauttaa koko portin :poff:

    Muutaman vuoden päästä syytä vielä nostaa tuokin raja 35-vuoteen, muuten pääsen itsekin käyttis Capricella sinne. :rotfl:

    Tuolla vielä muutama otos lauantailta:
    http://finalfins.kuvat.fi/kuvat/Classic ... ti%202012/
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Ihmeen huonot noi paikoitustilat tuolla Lahdessa ovat. Luulisi jo Salpausselän kisojen ja muiden tapahtumien takia olevan parkkipaikkoja huomattavasti enemmän. Tonne ei todellakaan ole ajateltu ihmisten saapuvan omilla autoillaan.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Samaa mieltä, jos rajaksi on asetettu 30 vuotta, niin silloin se pitää myös olla se 30 vuotta kaikkien kohdalla. Ei Ferrari, vaikka harvinainen meidän oloissa onkin, ole kuitenkaan autoa kummoisempi.
     
  18. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Kuulemma oli jokaisen näytteilleasettajan omalla vastuulla hankkia aidat tms. omalle tontilleen. Kun läheskään jokaisella osastolla ei niitä aitoja ollut, aika moni (ei-niin-valistunut) näyttelyvieras hiplasi ja lääppi esillä olleita autoja. Mua ainakin vituttaisi, jos pahimmillaan monta sataa ihmistä kokisi oikeudekseen kosketella mun pirssiä.
     
  19. SamiL

    SamiL Gearhead

    Samoin moni tuntee tarvetta kokeilla sormin, onko valkosivurenkaan sivu todella valkoinen :lol:
    Nuo autojen hiplaajat taitavat olla suurelta osalta niitä, joiden kasvatus osui 60-70-lukujen "vapaan kasvatuksen" aikaan tai sitten heidän jälkeläisiään, joille vanhemmat eivät ole osanneet opettaa ihmisten tapoja, kun ei niitä ole heille itselleenkään opetettu. Ei paljoa puutu, että he vielä kiipeilisivät koeistumaan eri vehkeisiin ja hypistelemään nappuloita. Semmoistakin on joissakin tapahtumissa nähty :mad:
     
  20. unknown

    unknown 3rd gear

    Eniten autonäyttelyissä vituttaa noin hiplaajat, muuten on hyvä juttu että autonäyttelyssä ei ole aitoja, se tuo avoimemman fiiliksen, eikä sellaista Linnanmäen hassutalo fiilistä missä katsojan kulkureitti on ennalta määrätty.
    Eräskin ukko kovasti nojasi Turbo Rellun konepellin päällä että näki lukea tekstiä ikkunalla olleesta lapusta. Mutta kun nojailu vaihtui jonkinlaiseen "kateellisuuteen" alkoi tämä nostaa konepellin skuupista, kokeillakseen että aukeeko se, oli minun pakko kysyä:
    "Onko tämä sinun auto?"
    Hän vastasi "Ei ole..."
    Johon suoraan jatkoin:
    "No minä oletin että olisi kun noin nojailet siihen konepeltiin..."

    Ukko katsoi siihen malliin että meinasi sanoa jotain takaisin, miten ilmeisesti on tottunut tekemään, mutta ei enää kehdannut.

    Suosittelen muillekkin tekemään samoin.
     

Kerro tästä muillekin!