Cleveland kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja linc-77, 28.7.2004.

  1. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Pitäis saada puristuksia nostettua tohon m 400 koneeseen.
    Kumpi on teknisesti parempi vaihtoehto, etsiä jotenkin 2V aussi kannet vai vaihtaa männät korkeampiin?
    Nykyset ovat siis tommoset 2V open chamber 78.4cc ja ruttu noin 8:1
    Aussie kansissa ilmeisesti 62cc palotila?
    Isku/poraus = 4x4 ja kanki 6.58
    Kommentteja....
     
  2. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Moro, jos lontoonmurre taipuu, kokeilepa tälläistä foorumia:

    http://www.network54.com/Forum/119419


    eli "Ford 335 "Cleveland" Series Engine Forum 351C 351M 400 302C Boss" On muuten erittäin aktiivinen ja asiantunteva foorumi sivumennen sanottuna. Valitettavasti en itse voinut asiassasi auttaa.
     
  3. SM

    SM 1st gear

    Männät vaihtamalla pääsee tietyssä mielessä helpommin tuloksiin. Jos metsästää jostakin ne aussikannet niin niille joutuu tekemään remontin hyvin todennäköisesti. Esim Keith Blackin Silvolite männillä pääsee hyviin tuloksiin.

    Kyseisessä moottorissa on sen verran mukavasti iskutilavuutta, että Clevelandin 2V kansien virtausominaisuudet pääsevät hyvin oikeuksiinsa, vaikka vaihtaisi vielä niihin isommat venttiilitkin.

    Tuossa linkissä on juttua 400 moottorin virittämisestä. Muitakin aiheeseen omistettuja sivuja kyllä löytyy kun hakee.

    http://www.off-road.com/ford/flashback/400_power.html

    Tuossa on toinen linkki:

    http://home.earthlink.net/~bubbaf250/

    P.S. Se on siis 400 ilman m-kirjainta. Vain 351M:n yhteydessä käytetään m-kirjainta tarkennuksena johtuen Fordin valikoimasta 351-moottorien suhteen. Fordilla ei ole kuin yksi 400 cid moottori, joten lisäselitykset on tarpeettomia.
     
  4. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Eipä noita 400:sen mäntiäkään taida jokaisessa maitokaupassa olla..
    :-?
     

Kerro tästä muillekin!