Cobran häly

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja palontie, 12.3.2018.

  1. palontie

    palontie Gearhead

    Miten sais ohjelmoitua cobra hälyttimen niin ettei ovet pamahda lukkoon auton käydessä?On -00 Vanissa.Tai ainakin Mulle sanottiin että on Cobra,kake on tällainen.

    [​IMG]
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Kysymykseen en osaa vastata, mutta ota ainakin ensiavuksi kake erilleen avaimista.:)
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. palontie

    palontie Gearhead

    Sillä ei ole merkitystä,kai noita autonavaimia kakeineen on samassa lenkissä ollut vuosia.
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Eiku tarkotin sitä, että pääset takaisin sinne autoon sillä kakella, kun se ei roiku siellä virtalukossa avaimien kanssa. ;)
     
    Karpov ja palontie tykkäävät tästä.
  5. palontie

    palontie Gearhead

    Joo auto ei oo mun,vaan kaverin.Oli mulla aikoinaan subussa sama ongelma ja ovet pamahti kiinni kun kävin ennen lähtöä vielä autotallissa,piti irrottaa pa-letku siirtopumpulta että sai sammutettua kun rupes lämmöt nousemaan.Sen yksi tyyppi ohjelmoi ettei mennyt enää lukkoon.
     
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    tuo ei ole vanin orkkis kake, eli varmaan vois estää cobran toiminta ihan normi releellä jota ohjataan moottorin käyntitiedolla. joka taas pitäisi saada siltä (yleensä toimimattomalta)
    p-a siirtopumpun ohjausreleeltä.. tai moottorinohj.boxilta.
    laturilta ei taida gm6.5tdssä saada... häh...
     
  7. palontie

    palontie Gearhead

    eikös näissä siirtopumppua ohjata ö-paineanturin takaa?
     
  8. palontie

    palontie Gearhead

  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    joo...tai siis se anturi muistaakseni ohjasi relettä, mutta jossain vuosimallissa muuttui boxin ohjaamaksi.
     
  10. palontie

    palontie Gearhead

  11. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Joissain hälyissä lukee mikä piuha Mihinkä.tai löytää netistä kaaviot Ottaa irti sen piuhan mikä lukitsee kun käynnissä/virta päällä

    Ni poistuu vika

    Tai jossai mallissa ainaki oli nii

    Tosi enään muista oliko se ees cobra mistä poistin joskus
     
    Muokattu: 12.3.2018
  12. TimoN

    TimoN 2nd gear

    Jos se on tuon linkitetyn ohjeen mukainen härveli (niissä on kyllä tuollainen kaukosäädin, että sen puoleen se voisi olla), niin siinä ei oikein kytkettynä ole sellaista toimintoa, joka laittaisi ovet lukkoon auton käydessä.

    Ohjeen sivulla 17 on taulukko 2, jossa on automaattilukitus. Tehdasasetuksena se ei ole päällä, ja senkin pitäisi laittaa ovet lukkoon vasta, kun auto liikkuu, ei silloin, kun auto vaan käy. Eli jotakin varmasti väärin kytketty, jos se noin toimii. Sivun 20 yläreunassa on tuon toiminnon kuvaus. Jos musta/pinkki johto on kytketty, niin varmaan sen kautta se lukitsee ovet automaattisesti, kun se ei anna signaalia auton liikkumisesta, vaan siitä, että moottori käy. Ominaisuus poistuu ottamalla irti se johto tai ottamalla automaatilukitustoiminto pois ohjelmoimalla tuon ohjeen mukaan.

    Mun mielestä näissä uudemmissa Cobrissa on se merkkivalo + painonappi -systeemi samanlainen kuin tuossa ohjeessa kuvissa näkyy ja vanhemmissa erilainen. Eli jos ei tiedä, onko se hälytin tuollainen kuin ohjeessa, niin sit kannattaa katsoa, onko siinä tuollainen merkkivalo-painonappi. Jos on, niin aika hyvällä todennäköisyydellä voi tuota ohjetta noudattaa. Noita samannäköisiä kaukosäätimiä kun on niissä vanhemmissakin Cobrissa.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Pitänee etsiä ko. mallin käyttöohje. Kyllä niissä on "auto lock" mode monissa. Ja jos siitä haluaa eroon, se pitää ohjelmoida siihen ohjeen mukaan.
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!