Coilover asennus kiinteän tolpan tilalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ToniTM, 3.7.2024.

  1. ToniTM

    ToniTM 1st gear

    Nyt tarvitaan vinkkejä!
    Miten sais coilit asennettua fiksusti kun alkuperäinen tolppa on kiinteä navassa?
    Merkkikohtaisia ei tietty löydy mutta rakentamalla.
    Onko kukaan tehnyt vastaavaa, miten kannattais lähteä toteuttamaan?
    [​IMG]
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tolppa? Etu- vai takatolppa? Eikös ns macpherson (?) ratkaisuissa se jousi ole juuri iskarin ympärillä, "coil-over"???
    Mitähän tässä haetaan?
     
  3. ToniTM

    ToniTM 1st gear

    Joo. Oli ehkä hieman heikosti kirjoitettu.

    Tarkoitus olis madaltaa autoa ja säädettävä alusta olis siis suunnitelmissa. Joka nurkassa on alkuperäisestä kierrejousi iskarin ympärillä. Takapään saa helpohkosti rakennettua mutta etupäässä iskarin jalka ei ole vaihdettavissa, on siis pyörän navassa kiinni (tähän malliin vaihdetaan patruuna kun tarvii iskaria vaihtaa)
    Ajatuksena katkaista nykyinen iskari ja tehdä jonkinlainen adapteri uudelle iskaritolpalle.

    ja tähän vinkkejä.
     
  4. jknR

    jknR Gearhead

    Mihin autoon coilovereita ollaan asentamassa?
     
  5. ToniTM

    ToniTM 1st gear

    104 Pösö
     
    jknR tykkää tästä.
  6. jknR

    jknR Gearhead

  7. ToniTM

    ToniTM 1st gear

    jknR tykkää tästä.
  8. jknR

    jknR Gearhead

  9. Pösilö

    Pösilö Gearhead

    ToniTM tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!