Common rail suutinvuoto öljyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Aiso, 28.3.2010.

  1. Aiso

    Aiso 1st gear

    Onko kellään ollut ongelmaa Common rail suuttimien vuodosta öljytilaan? Eli moottoriöljy tullut liian laihaksi ja aiheuttanut moottori vaurion?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Eihän se suutin voi vuotaa öljytilaan?
     
  3. Temutin

    Temutin 1st gear

    eikos jossain pumppusuuttimissa ole tota vikaa ollu ainakin vag vehkeissä ... ?? ja tandem pumput hajoilee että menee nafta ja öljy sekasin .. commonrailissa tais olla ainakin kuplan moottorissa "vuoto kanavat pois kannesta että rupeevat sitten vuotaa ulospäin ettei pääse öljytilaan...
     
  4. Aiso

    Aiso 1st gear

    No sehän se tässä hauskaa onkin mutta tälläistä arviota huollosta annetaan. Elikkäs pääseekö diesel sieltä kannen tai muun rakenteen kautta öljytilaan taikka kanteen?
     
  5. Temutin

    Temutin 1st gear

    mikäköhän vehje on kyseessä?? jotku vehkeet kuten mazdan dieselit missä on hiukkaspönttö ni kerää löpöä öljyyn kun sitä ruiskutetaan nii maan perkuleesti puhistuksen yhteydessä erikseen vielä ohjekirjassa sanotaan että pitää lisätä öljyä jos öljy on lisääntynyt moottorissa :D tai tottakai suositellaan vaihtoa...
     
  6. Temutin

    Temutin 1st gear

    pumppusuutin koneissahan kulkee nafta kannen sisäsissä linjoissa, mutta commonrailissa ei kulje mutta voihan sieltäkin pettää tiivisteet mutta uotaako se sitten ulos vai öljyn sekaan ni?? muistaakseni niissä oli se ulosvuoto kanava näin siis vag vehkeissä...
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Pääseehän sitä sylinterin kautta öljyyn jos suutin kusee.
    Mut olis helpompaa arvailla kun tietäis moottorin merkin ja mallin.
     
  8. Aiso

    Aiso 1st gear

    Auton merkkiä ja mallia myöhemmin jos tarvis vaatii;) Kiinnostaa onko kuinka yleistä ja pitääkö auton öljystä ruveta tarkastamaan muutakin kuin määrä. Auton huoltokirja yhtä merkintää vaille täydellinen ja sekin huolto suoritettu. Ajokilometrit 228tkm edellinen huolto sis öljynvaihto 218tkm.
     
  9. Temutin

    Temutin 1st gear

    No näillä tiedoilla se on paha mennä sanomaan mittään, mutta jos auto ei oo kovin vanha ja huollot tehty merkkiliikkeessä ni voihan sitä kokeilla jos sais jotain takuuna menemään..?? ja en kyllä usko että se suutin kusee voi olla että menee dieselissä kanki nopeesti solmuun ..?? onko se hiukkaspöntöllä varustettu auto?? olikos laakerivaurio vai mikä diagnoosi tuli?? ja jos kympin on ajanu öljyillä ni saa kyllä ajaa aika kaupunki ajoa että keräis niin paljon naftaa sitten öljyn joukkoon että... onhan tää aika jossittelua... ettei vaan ois sitten öljypumppu menny ja voitelun puutosta koko homma.. :eek:
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    onpa salamyhkäistä...

    miksei voi sanoa vaikkapa, että 6.6L Duramax pasahti :odroll:
     
  11. timo.t

    timo.t Gearhead

    pyttyynhän se seisoessa tiputta ja sitäkautta öljyn sekaan, kaippa sekin öljyn josain vaiheessa laihaksi saa.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No ei kai se ole mahdollista kun pumppu ei pyöri jos konekkaan ei pyöri. Mulla ei ole ollut kuin 2 commonrail kiisseliä, eikä niissä kummassakaan ole mahdollista että diisseliä pääsisi moottoriöljyn sekaan (suuttimista tai muualtakaan).
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos se suutin on esim kokoajan auki niin ihan varmasti se pesee voitelevan kalvon sylinterinseinämistä pois ja aiheuttaa moottorivaurion ennenpitkää.
    Toinen vaihtoehto on jos paluulinjat ovat ns öljytilassa ja vuotavat.
    Kolmas vaihtoehto on jos itse suutin on öljytilassa ja on halki ja siten vuotaa öljynsekaan naftaa.
    Jokaisessa tapauksessa ennenpitkää menee koneesta jotain sipuliksi.

    Nämä kaikki on mahdollisia esim LB7 moottorissa.
    Jossa maksimi railipaine on tietokoneen käskemänä 1600bar.
     
  14. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .


    Suuttimet on esim. duramaxissa mun käsityksen mukaan venakopan sisällä, joten suuttimen vuoto "ulospäin" aiheuttaa öljyn laimenemisen.

    http://www.dieseldoctor.com/messageboard/data/1629.html
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Aivan oikein.
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, onhan se sitten mahdollista jos suuttimet on öljytilassa, nerokas suunnittelu :D . Mutta mites toi jos suutin on kokoajan auki? Jos kone on sammuksissa niin ei kai sieltä mitään valu kun korkeapainepumppu ei pyöri. Ja toisaalta käydessä jos vuotaa niin sen luulisi huomaavan runsaana savutuksenaja huonona käyntinä.
     
  17. dart

    dart Gearhead

    Olisko kyseessä kenties Toyota LC?
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ihme touhua.
     
  19. timo.t

    timo.t Gearhead

    ois makia tietää mikä kampe, ku ihtelläkin kaks kommonrailia.... :oops:
     
  20. dart

    dart Gearhead

    Öljyn joukkoon vuotanut polttoaine muodostaa sellasta mujua mikä jää öljysihtiin ja näin ollen tukkii sen ja loput onkin helppo arvata. Näin ainakin jossain toyotissa.
     

Kerro tästä muillekin!