continental flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sbc350, 31.8.2013.

  1. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Oliskohan täällä tietoa kyseisestä motista, lähinnä puristuspaineet kiinnostaisi.
    malli on käsittääkseni tuo F245, on pultattuna kiinni vanhassa clarkin trukissa, mutta eikös näitä moottoreita ollut jossain autoissakin?

    http://www.motorpowerinc.com/specs/f245.html

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tätä mottia oli aikasemmin ajettu kaasulla ja toiminut joten kuten, nyt raapasin kaasuvermeet pois ja laitoin bensalle. Joutokäynti on jees mutta voimaa ei ole ja ei käy kaikilla kovemmilla kiekoilla. Tulpat ja puola vaihdettu ja kipinä tulee jees. Puristukset oli kaikissa pytyissä paitsi yhdessä 5.5bar, ykkösessä 4. Aika vähän siis?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Re: Lincoln flathead 6

    Oletko venttiiinvälykset katsonut?
     
  3. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Re: Lincoln flathead 6

    En oo niihin vielä ehtinyt paneutua, voi olla kyllä että kantaa, tota moottoria ei oo hetkeen huollettu kun tulpatkin oli ruostunu kiinni :/
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Re: Lincoln flathead 6

    Toinen tsekattava juttu on jakajan ennakonsäätökoneisto.
     
  5. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Re: Lincoln flathead 6

    Ennakonsäätö pelittää. Pitää varmaan noi venttiilit tsekkaa seuraavaks, joutuu vaan vissii purkaa imu/pakosarjan irti et päsee käsiks luukkuun
     
  6. DeS

    DeS Gearhead

    Re: Lincoln flathead 6

    Toi mikään Lincolnin kone ole vaan Continental-Teledyne yhtiön valmistama moottori. F245:tä ei vissiin ole käytetty autoissa vaan enemmän teollisuus mottori, F226 moottoria on käytetty ainakin Kaiser/Frazerissa ja Checkerissä. Ja ainakin F226 moottoreissa on trukki/paikallismoottorikäytössä pienemmät venttiilit mitä autoversioissa, vissiin ihan vaan siksi ettei niiden tarvi kiertää yhtä paljon mitä autossa? <-En tiä, mutuilua
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Re: Lincoln flathead 6

    Ok kiitoksia infosta päivitetääs otsikkokin 8)
     
  8. DeS

    DeS Gearhead

    Niin, vielä tuosta koneesta, puristukset on aika lähellä hyvää, autokäytössä puristukset on 6:1:een. Ja tuossa näyttäisi olevan järeämpi vesipumppukin. 70-lukuisissa ja uudemmissa on joissain malleissa ratasjakopää. Jos tuollaista Continentalin lättistä haaveilee autoon niin jostain pitäisi silloin kaivaa 427 lättis, olisiko ollut tyypiltään K-moottori, seitsemänlitraisessa kutosessa olisi jöpinää,..
     
  9. sbc350

    sbc350 Gearhead

  10. sbf

    sbf Gearhead

    Eipäs sotketa puristussuhdetta ja puristuspainetta toisiinsa.
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    Näin on. Puristuspaineen kuuluisi kyllä olla minusta suurempi. Meillä on Valmetin trukki vuodelta 1974 ja sen koneena on F227. Siinä on huonojen puristusten syynä vuotava kannentiiviste. Olen jo hankkinut uudenkin, mutta vaihtohomma on aika pilvinen, kun kone on upotettu trukissa kapeaan rakoon.
     
  12. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Joo tossakin on aika pirun ahtaat paikat korjailla. Pitänee alottaa venttiiliensäädöstä ja jos ne on ok niin purkaa kansi irti..
     
  13. DeS

    DeS Gearhead


    Sotkin jo, kaverin talkoot vaikutti vielä aamusella :rotfl: Mulla 226:ssa vuosi kannentiiviste sylinterien 4 ja 5 välistä, hieman sukuvika, kun jakajan akseli tulee siitä ylös niin jää tiivistepinta pieneksi, toinen näiden sukuvika on halkeavat kannet. Paikallisella trukkikorjaamolla oli varastossa korjaushitsattuja kansia vielä jokunen aika sitten
     
  14. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Tänää säädin venat, aika mötikkä toi imu/pakosarja mut helposti lähti irti

    [​IMG]

    Muutama vena siellä kanto, säädin kaikki imut 0.3 ja pako 0.5.
    Pikkasen parani käynti mutta kyllä siellä yks pytty suhauttaa paineet joko venttiileistä tai sitten männänrenkaista, kuulu hyvin kun pyöritti konetta startilla ilman imu/pakosarjaa. Tutkimukset jatkukoon siis.
     

Kerro tästä muillekin!