Corsica 3.1 V6 sähköongelma?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jalluvaari, 2.3.2010.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Noi takimmaiset tulpat mulla just olikin se ihmetyksen aihe kutosessa kun niitä vaihtelin, Pontiac Trans Sportin vastaavaan hommaan (sokkona yhdellä kädellä haparoiden koneen päällä maaten) verrattuna se oli kuin lasten leikkiä, ei juuri tarvinnut selkää vääristää kun ne oli jo laitettu! :eek:

    Vaikka toi laturi onkin päällimmäsenä molemmissa, nelarissa ja kutosessa, niin enemmän mä pärräsin ja rikoin sormiani sen nelarin laturin kanssa, johtuen tukiraudoista ja remmin kiristyssysteemistä :mad:
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt mä en tiedä letukan kiristyssysteemeistä, mutta Buickissa ne on jotain aivan käsittämätöntä. Jopa nelarissa, mutta varsinkin kuutosessa. Voi tsiisus. Kun GM piirsi uuden kopan niin Buickilla oli siihen vanha vuodelta 61 oleva rauta homo nelonen mikä pantiin poikittain eteen. Great! Sitten ne päättivät että kun meillä on oma 3.8 litranen V kutonen niin laitetaan se sinne. Simply, eh? Kyllä se sinne mahtui. Kaikki apulaitteet vaan joutuduttiin sijoittamaan uudestaan ja moista härdelliä en ole missään ennen nähnyt. Multa korkkas yks pultti ja koko patteri rupes heilumaan. Se koko paska pystyy liikkuu moneen eri suuntaan. Tästä ois stooria miten päästiin niinkin lyhyt matka kuin vain 58km Kirkkonummelta himaan. Noita 3.1 litrasia oon nähny. se ja 2.8 on kuulemma paskoja? Ainaki ne on kaposempia ku Buickin V6? Eiks niissä oo kampikulmakin pienempi?
    Sorry Jallu ootet, mutta mulla on Centuryn raamattu mikä kattaa myös noi 2.8 ja 3.1 vahinkomotit. Ota se Jallupullo valmiiks pöydälle niin tuon raamatun sulle samalla ku tuon ne BUICK kalvosinnapit vuodelta 158. Org paketissa ofkoos. Oliks ot?
     
  3. Stone

    Stone 3rd gear

    ^Niinno, tiedä hänen "paskuudestaan" sitte, joka paikkaan noitakin on näköjään laitettu eri sukupolvissa ja valmistettu Kiinaa myöten, ainakin mun odotuksen on täyttyny siihen sijoitettuun rahamäärään nähden. En oo juurikaan käytössä huomannu eroo Buickin koneeseen (Ponchon 3800 L27), kumpikaan ei oo tehny VIELÄ mitään niin ketuttavaa, että olis tarvinnu repiä korvat päästä, eivät ole alkaneet syömään öljyä, poltelleet kansipahvejaan yms. (apulaitteet sitte eri luokka) Päästöjenkään takia kumpikaan ei ole katsurilla pompsahtanu.
    Juu GM:ssä on 60 ast. vs Buick 90 ast.
     
  4. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Tähänkin asti elämässä oon pärjänny ilman raamattua ja taas pärjäsin, joten voit jättää sen raamatun kotiin. *** Kaimapoika on tossa varttoillu sua käymään ei vaan oo herraa näkynny. Ei se anturin vaihto niin paha ollutkaan miltä alkuun näytti, n 15-20min ja uus kalikka oli vanhan tilalla, ahdasta kyl oli ja hiukka epäilytti tuo onnistuminen kun tuli se lohkolämppärikin viel siihen eteen kettuileen. Nyt homma hoidettu ja lähdetään koeajolle!

    :D :D :D
     
  5. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    No niin, tais tulla hyvänolontunne hiukka liian aikaisin. muutaman päivän pelas kohtuu hyvin, nyt taas sama alkuperäinen ongelma ja mokellus jatkuu, sillä erolla et akussa pysyy nyt virrat. Mitähän koittais seuraavax?

    :oops: :oops: :oops:
     
  6. Stone

    Stone 3rd gear

    Millaset siinä on tulpat ja tulpanjohdot? Ne vois ainakin kattoa, ettei kipinä karkaa mistään maihin...
    Mulla kävi oma Chevy alussa melko tuhnusesti, parani huomattavasti, kun vaihdoin yhden rikki hankautuneen johdon ehjään.
     
  7. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Pienen tuumaustauon jälkeen raottelin taas tuota corsica konepeltiä ja tutkiskelin, miksei käynnisty? Nopee diagnoosi; ei tuu kipinää! Missäs tuollaisen viulun sytkäyksikkö mahtaa majailla, sieltä päin sitä kai ois vikaa alettava haeskeleen!
    :oops: :oops: :oops:
     
  8. cordoba

    cordoba 3rd gear

    Eiks se ole tossakin konemallissa puolien alla niinkuin 3100 SFI.
     

Kerro tästä muillekin!