Corveten ohjauksen muutos ei käynnyt katsastusmiehelle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jjformula, 29.3.2019.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Runkonumero on hyvä lyödä konehuoneeseen, kuskin puolelle siihen ylätukivarren/iskarin kiinnityspisteen alueelle.
    En nyt osaa ilman kuvaa tarkemmin opastaa, mutta katsomalla tiedät mitä tarkoitan.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja kiillottaa ruosteesta se paikka ensin niin helppo lyödä/nähdä ne numerot.
     
  3. Kun selviät pahimmista katsastusvitutuksista, niin kannattaa katsoa noita etuiskareita. Näyttää olevan aika iso ero.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jep. Ja koska on aika hankala paikka lyödä moskalla meistiä, niin itse käytin jatkopalana hylsysarjan 30 cm jatkovartta.
    Ja jotta meisti ei lonksu jatkovarren kolossa, niin teippiä/kangasta ympärille.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos hankala paikka niin voihan tuota vaihtaakin. Käkkylään löin raakasti kuskin oven ja lokarin väliin runkoon koska oli helppo putsata ja lyödä.


    Kesäkäytössä ei niin arka häviämään.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tossa vaiheessa olisi jo ehdottomasti pitäny hälyytyskellojen soida ja marssia vaatimaan rahat takasin ja mennä johonkin vähemmä vammaseen konttoriin.
     
    Sarkar, Gary Grand, Custom_Rod ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No täähän muuttaa asian heti kun esittää valmistajan antaman dokumentin missä mainitaan kyseisen sarjan olevan tarkoitettu kyseiseen automalliin

    Nyt autosta saakin muutettua välittömästi turvallisemman kun ton näyttää inssille. Siinä on vielä ne hengenvaaralliset kilsat kodin ja konttorin välillä, kandee olla varovainen.
     
    Sarkar tykkää tästä.
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Joo aja ne kilsat tosi varoen. Pointti on siinä , että silloin todistuksen myöntänyt valmistaja ottaa vastuun osan turvallisuudesta ja katsastaja on tehnyt työnsä määräysten mukaan , jos se tekee monta virhettä ja Trafin tarkastaja huomaa niin tulee lopputili .
     
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ymmärrettävästi teitä rakentelijaguruja turhauttaa byrokratia, kun teidän käsissänne syntyy aina ensiluokkaista tuotetta vaikka vaan hyvä olisi tarpeen. Mutta on myös meitä vähemmän lahjakkaita autoharrastajia, joiden perään on hyvä jonkun vähän katsoa.
     
    jariha, Nikuzai, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyse oli siitä onko kyseessä turvallisuus vai simputus. Se paperi ei tee sitä yhtään turvallisemmaksi.
     
    Sarkar, xarper ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    perin suomalainen puheenvuoro
     
    Sarkar ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  12. xp

    xp Gearhead

    No tottakai pitää siitä jotain faktaa olla mihin osat on tarkoitettu sopimaan ja mitä suunniteltu kestämään. 60-luvun fullsizeen kun tyrkätään Taunuksen hammastanko kaverin sorvaamilla jatkopaloilla ja ydintäytlangalla kiinni räityillä korvakkeilla niin kyllähän se on pakko olla hyvä (keksitty esimerkki). Kyllä automiehet ovat niin vastuuntuntoisia etteivät mitään pommeja rakentele. Onhan se aika mulkku joka viitsii toista simputtaa vaatimalla mitään faktoja tekeleestä. Kyllä katsastajan olisi tietenkin paras sulkea silmänsä ja olla huomaamatta koko muutos, tai oikein hyvä asiakaspalvelija voisi kyllä huitaista muutoskatsastuksen, ja merkintä papereihin "hammastanko pantu paikoilleen".
     
  13. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Olen suomalainen.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  14. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Eikä siltä katsastusmieheltäkåän mitään papereita pitäis kysyä. Koulutetut perkeleet kun huomaavat tämmösiä osien vaihtoja.
    Itseas. koko katsastus on pyllystä; kyllä rehti SUOMALAINEN osaa ajokkinsa kunnosta ilmankin pitää huolta. Ja arvioida sopivat ohjauslaitteet.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kohtapuoliin ilmeisesti sun ei tartte määräaikaiskatsastaa sitä 60- luvun fullsizeäsi joten voit tehdä ton muutoksen siihen. Aattelitko tehdä?

    "no en tietenkään mutta ne monet muut kun sitä ja tätä"
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  16. xp

    xp Gearhead

    Kyllähän kieltämättä alkaa hienot ajat kun saa muutoksia vapaasti tehdä.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    joo, kaikki alkaa varmaan maksimoimaan kaikkea pahuutta.
     
  18. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ei katsurilla ole mitään vastuuta yhtään mistään. piste.
     
  19. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Mitä hyötyä tästä sun avautumisesta ja pään aukomisesta tässä asiassa täällä on? Jos haluat muuttaa vallitsevia lakeja ja asetuksia esim katsastuksen suhteen niin ei muuta kuin tekemään vaikkapa kansalaisaloite tänne https://www.kansalaisaloite.fi/fi
     
    f34 tykkää tästä.
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä hyötyä tästä sun avautumisesta ja pään aukomisesta tässä asiassa täällä on?
     

Kerro tästä muillekin!