Coupe DeVille 1965

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Sphoo, 23.12.2021.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Minuakin kiinnostaa nuo letkut.. oma kaipaisi varmaan vastaavan läpikäynnin
     
  2. SK

    SK Gearhead

    Ostin joitakin vuosia sitten sarjan Old Air Productsilta.

    https://www.oldairproducts.com/product/23-0905-vacuum-hose

    Hinta on noussut siitä melkoisesti, ja nyt poikkeuksellisesti Caddy Daddy tarjoaa samaa satsia edullisemmin

    https://www.caddydaddy.com/shop-parts/a-c-cooling/hoses/vacuum.html

    Minusta laatu on siedettävä, paitsi että värikoodaukset tuntuvat haihtuvan pienimmästäkin kosketuksesta.
     
    Gary Grand, Concarne, Sphoo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    Caddy Daddyltä hommasin omansarjan. Väri tosiaan on haalea ja tuntuu irtoavan helposti. Senlisäksi letku on ehkä hieman ohuempaa näppituntumalta. Jossain ulkomaan foorumilla miettivät kanssa mistä letkut pitäisi hommata, joku oli löytänyt Corvetteen tarkoitetun sarjan mutta sen ostopaikkaa ei kerrottu.
     
    juko7 ja Concarne tykkäävät tästä.
  4. Concarne

    Concarne Gearhead

    Nyt näyttää noita löytyvän, hyvä tieto. Amazonista löysin mielestäni jollain haulla hintaan 45$ mutta hävitin sen enkä nyt jostain syystä löydä uudestaan. Oli ainakin saman näköinen kuin tuo Old air setti. Pätkissä ostin inlinetube.com:sta. Siinä tilauksessa oli mm. sininen ja turkoosi mutta oma silmä ei näiden välillä nähnyt eroa värissä. Corvetten settejä löytyy näköjään helposti googlella.
     
    Sphoo ja juko7 tykkäävät tästä.
  5. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    Näyttää myös Caddy Daddyn sivun esimerkkikuva olevan jostainsyystä juuri samanlainen:)

    Minunsetissä oli parimittaa liian lyhyitä värejä. Blower vacuum power unit ja Water control valve jäivät vajaiksi. Hyvä vinkki tuo inlinetube jos ainakin sieltä saa metritavarana.
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. Concarne

    Concarne Gearhead

    Olikohan niin, että tuo inlinetube ei lähetä Suomeen. Omat tuli kontissa muiden romujen mukana. Mikäli jotain tiettyä väriä tarvitset niin laita viestiä, minulta saattaa löytyä jotain yksittäisiä pätkiä jos vain väri osuu kohdalleen ja mitta riittää.
     
    juko7 tykkää tästä.
  7. SK

    SK Gearhead

    (Melkein) kaikkia värejä saa metrimittaisina myös ainakin Ames Performancelta, jolla ei ole ongelmia Suomeen lähettämisen kanssa.
    https://www.amesperf.com/parts/search-results/?catalog=&year=&term=vacuum+hose
    Hintaa on $3/jalka l. ~ $9/m l. paljon yli tuon paketin.
    Minulla pituudet riittivät -63:n ilmastointi/lämmityslaitteeseen.
    Tässä paketissa yhtä lukuunottamatta letkut ovat tuota ohuempaa (1/8”) , minulla ainakin keskuslukituksen letkut ovat selvästi paksumpia.
     
    Sphoo, Concarne ja juko7 tykkäävät tästä.
  8. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    Ames Performancen letkut näyttävät kuvissa ihan alkuperäistä vastaavilta. Täytyy varmaan sieltä kokeilla tilata.

    Vähän näyttää kotelossa ja reiteissä olevan eroja '63 ja '65 vuosien välillä, Blower vacuum unit tarvitsee '65:ssä pitkät latkut.

    Minun keskuslukot on vielä osina maailmalla :(
     
    SK ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    Monena päivänä vähän kerrallaan on tullut tätäkin syksyn ja talvenaikaan väkerrettyä. Talli on niin kylmä ettei siellä oikein kehtaa edes käydä kääntymässä jos ei tositärkeää asiaa ole. Jotain onneksi voi talossa sisälläkin tehdä. Ovipahvit on nyt olleet työlistalla.

    Lähtökohta oli sellainen mitä en paljoa osannut arvostaa kun autonosia noudin. Otin mukaan ettei jää toisten kiusaksi. Ja miten väärässä olinkaan - jälleen. Eihän noita tyhjästä olisi mitenkään tullut tehtyä. Siis alkuperäisen tapaisia.
    [​IMG][/url]14[/url [/IMG]

    Ihmettelen edelleen kuinka voi olla tukevassa ruosteessa yläreunat.

    [​IMG]IMG-20220913-WA0000[/url[/IMG]
    [​IMG]

    Vanhoista pahveista sai kovalevymuotit, tein kovalevystä vaikka se voikin vääntyillä. On kuitenkin kestäneet toisessa harrasteessa jiirissä jo parikymmentä vuotta niin jospa tässäkin.
    [​IMG]vasenovi[/url[/IMG]


    Edellisistä ompelusaumoista olikin vierähtänyt useitakymmeniä vuosia:)

    [​IMG][/url]ommel[/url[/IMG]

    Takasivujen kanssa oli ongelmaa kun keinonahat olivat kutistuneet. Ne sai kuitenkin näkyviltä osin ihan ok kuntoon. Nyt kuitenkin tulin lopulta ovien kanssa siihen tulokseen että on nämä kutistuneet liikaa, listat ei enää istu eikä isommat reiätkään peity. Revin nahkat irti ovista ja takasivuista, täytyy leikata uudesta matskusta ne vielä. Onneksi koko paketti ei kuitenkaan mennyt uusiksi.
     
    Muokattu: 26.1.2024
    FuzzyDice, LPV, isalmela ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    Monet asiat näköjään pitää tehdä vähintään kaksikertaa, liianmonet useammin. Lämmityslaitteelta puuttui ottoputki a-pilarin alta kotelosta. Putken lähtöpää on jalkatilassa ja päättyy lämmityslaitteeseen. Että laipan saa pultattua paikoilleen niin tietenkin läppärin kotelo piti siirtää pois. Sitävarten lokasuoja, konepellin sarana ja jtn pienempää piti myös irroitella.[​IMG]

    Sivuverhoiluja olen pyrkinyt vähitellen tekemään uudelleen ihan metritavarasta. Yllättävänpaljon hankalampaa ja hitaampaa kuin alkuperäisten liimaaminen paikoilleen vaikkei tuon monimutkaisempia olekaan. Oviverhoiluhin täytyisi vielä korjata kyynärnojat, vanhat on lohkeilleet moneen osaan. Ajatus olisi kasata sirpaleet lasikuidulla yhteen ja päällystää sitten samalla keinonahalla kuin ovetkin.
    [​IMG]ovea by Sphoo 99, on Flickr

    Nyt kun kelit taas lämpenevät niin tallissa on helpompi säädellä osia ”just eikä melkein” paikkoihin. Nyt jos kesänmittaan saisi keulapellit shimmailtua ja soviteltua linjaansa.
     
    teippi-mikko, Ilel83 ja Isamu tykkäävät tästä.
  11. Concarne

    Concarne Gearhead

    Nyt kun lokari on irti niin kannattaa tsekata oven saranatapit. Ainakaan -68:ssa niihin ei tunnu mitenkään muuten pääsevän järkevästi käsiksi kuin lokari irrottamalla.
     
    Sphoo ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  12. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    Alkukesästä sain etusohvan verhoilijalta takaisin. Hienolta näyttää omaan silmään vaikkei vielä reunalistat ja taustat paikoillaan olekaan. Parempien säilytystilojen puutteessa penkki täytyi laittaa jo autoon sisälle.[​IMG][/url]33 by [/IMG] [​IMG]
    Se tietysti tarkoitti sitä että sisätilat täytyi saada tiiviiksi, mm. sivulasit piti saada menemään kiinni niin kuin kuuluukin. Kynnet terävinä tuolla vanhan navetan päädyssä vahtivat linnut ja pikkujyrsijät. Aiemmin olin laittanut nostimet ja lasit suht paikoilleen ja testannut että moottorit toimivat. Nyt kun rupesin ns. viimeisiä säätöjä tekemään niin huomasin että kuskin ikkunasta oli nylon rullat menneet palasiksi, yhden huomasin säädellessä kun hyppi urastaan pois ja loput kun nostin oli jo irroitettu.
    [​IMG][/url]37[/url[/IMG]
    Muista nostimista halkeamia en vielä löytänyt mutta liekkö tilanne senparempi niissäkään. Varmaan pitäisi vielä tutkia oikein kunnolla nekin. Korjaus onnistus kyllä yllättävän helposti.[​IMG]
    36[/url[/IMG] [​IMG]35[/url[/IMG]
     
    Muokattu: 10.9.2024
    isalmela, Isamu, teippi-mikko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Concarne

    Concarne Gearhead

    Saako noita rissoja jostain valmiina vai mistä hommasit?
     
  14. Sphoo

    Sphoo 2nd gear

    TA motorilta hommasin. Siellä on kahta kokoa, 17 ja 22 mm, minulle kävi 17 millinen.
     
    Concarne tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!