Cruisen käyttölaitteen kiinnitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Gary Grand, 17.4.2019.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Minkälainen jalka pitäis tuolla vakkarin pökäleellä olla Capricessa?
    Mulla on vaan nuo kutosista otetut ja niillä tuo törmää lasinpyyhkijän moottoriin..
    https://aijaa.com/sfkShb

    Toinen on Astrosta, toisesta en ole varma..

    Hankaluutta aiheuttaa se ettei mulla ole ollu ensimmäistäkään sbc:tä vakkarilla, niin ei tiedä mille etäisyydelle pökäleen pitäis asettua kaasarista..:confused:

    E: itseasiassa oikeanpuoleinen saattaa olla Olssin yrjömoottorin päältä..
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Monessahan noi on ihan omalla vaijerillakin, kun eivät mahdu hyvään kohtaan.
    Mut tossa pitkässä hahlossahan se mitta on. Pitää päästä tyhjäkäynnille, eli hahlon etureuna suunnilleen sillon tapissaan. Kovin vinosta ei kärsi laittaa vetään.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ainakin tbi:ssä on vivustossa ylempänä paikka tolle, eli eri "välitys". Onko se sit sama kaasarissas ja onko sillä merkitystä? Tai muuttaahan se sen hahlon tilaa
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Piti oikein tarkistaa, siis tietty alempana, muuten ei se hahlo riitä.

    [​IMG]
    [​IMG] tuo siis 350 tbi
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Näin sen muistelen olleen purku Astrossa ja pitäis siis jatkaa tuota tankoa tai muokata jalkaa, kun kutonen on lyhempi. Näytti siltä että vaatii juuri jalan muokkaamista, kun törmää pyyhkijänmoottoriin.
    Otan iltasella sen verran rojua pois koneen päältä, että pääsee sovittamaan.
    Kiinnikehän tulee kannen takapäähän ja imusarjan ruuvin kannan alle kiinni, niin eiköhän tuon pienellä leikkaa-liimaa-askartelulla sinne uppoa..
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nyt alkaa muisti palailemaan.
    Tuo pitkä tökkeli on cruiselle.
    Eiköhän sellainen ole kiinni vielä 4.3:n throttle bodyssa.
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joo pitkä on cruiselle, ja samanmoinen tais olla astrossa, mut sun kiinnityshän sen ratkoo että tulee suoraan.

    Ot: toi mun on otettu siis g20 nyt 4.3 kun edellinen hakenut säätöjä, oli valmiiks putsattuna ni tartti vaan suuttimet putsaa ja vaihtaa.

    E: olisko se astrossa ollut lyhyempi? No eipä sillä väliä ole
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kaivelin koneelta rokkiorkesterin viimekesäisen kuvan..
    [​IMG]

    Saa nähä löytyykö sille tökkelille sopivaa paikkaa läppäakselin päästä. Sehän ois tuossa ylimääräisen lisäjousen takana piilossa..
    Piti se laittaa katsastuksen ajaksi että sai joutokäynnin tippumaan..:confused: On vähän väljää ensiön läppäakselilla, niin jää kierrokset aika reiluiksi.
    Tilanne parani vähän kun vaihdoin alkuperäisen kaasuvaijerin tuon virityksen tilalle.:D

    [​IMG]

    Ainakin alipainelinjoja pääsee laittamaan uusiksi. Muuten ei tilaa pökäleelle ole..
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Löytyihän siitä Astron padastakin kuva pienellä penkomisella:
    [​IMG]
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nyt se kiinnitys selkis kun FSM:ää tutkaili.
    Näkyykin olevan B-korisissa tosiaan vaijerilla tuo pökäle:
    [​IMG]

    @Camino'79
    Jos sulla tuollanen vaijeriviritys sattuu olemaan, niin aletaan hieroa kauppoja..:p
    On nimittäin huomattavasti järkevämmän oloinen viritys kuin yrittää tunkea se pökäle koneen päälle..
     

Kerro tästä muillekin!