CTS nokkahihnan vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja asperiini, 20.7.2016.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    Lähdinpä sitten vaihtamaan nokkahihnaa tuohon vaimon CTS Caddyyn kun autolla on ikää jo toistakymmentä vuotta eikä hihnaa tietääkseni ole vaihdettu. Samalla vaihtuu nyt tulpat ja vesipumppu.
    Jo on vittumaisen ahtaaksi tuon konehuoneen saaneet ja noita helkutin torx pultteja joka paikassa.
    Nyt jo hihna melkeen näkyy ja aikaa menny vasta kolme tuntia, moniuran hihnan kiristimen alimmainen torx E14 kantainen pultti on nyt vaan semmoisessa paikassa että joutuu lähtemään työkaluhankintoihin että pääsee tekemään semmoisen ihmeavaimen että se siihen väliin mahtuu.
    Minkähän takia tuota suojakoppaa ei ole voitu suunnitella semmoiseksi että se irtoaisi vähemmällä työllä?
    Jos se olisi vaikka kaksiosainen niin homma olis paljon helpompaa.
    Samoiten tuo tulppien näkyviin saaminen ja vaihto on perin vittumainen homma. Miksi ihmeessä siihen koppien päälle on pitänyt pultata kaikenlaista kiinnikepeltiä yms niin että vähintään yksi niiden pulteista on siellä koneen sivussa johon kädet ja työkalut ei meinaa mitenkään sopia?
    No ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu ja Cädi taas kohta liikkuu.
     
  2. Roc

    Roc Gearhead

    Millä koneella CTS on?
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Tää vaimon Cädi on tuolla Ooppelin 3,2 litraisella V6 koneella.
    Ihan kiva kierrosherkkä kone jolla tuo koppa liikkuu normi kauppakassina mukavasti.
    Ei tosin ihan pärjää bensansäästökisoissa, tässä nurkilla pyöriessä menee 10 - 11 litraa satkulle.
    No nyt se on taas nipussa mutta seuraava lähes vastaava urakka on jo nurkan takana kun tästä jumahti ilmastoinnin kompura... uusi jo tulossa Rockautosta.
    Monta vuotta menikin ihan perushuolloilla ja nyt sitten vähän korjattavaakin.
     

Kerro tästä muillekin!