Cutlass -80

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja newpo62, 13.11.2014.

  1. newpo62

    newpo62 1st gear

    Tulipas talvea vasten heräte hankinta,vieläkö kaltevat pinnat on muotia :)
    Auto ollut vissiin muutaman vuoden pois käytöstä, nyt kuitenkin leimattu ja ensi vuosi olisi ajoaikaa.
    Päältä ihan perus siisti peli, sisällä siivottavaa. Kattoverhoilu ja hattuhylly menee uusiksi.Jos joku tietää auton historiasta , niin sana on vapaa.
    Konetilassa siivottavaa...

    [​IMG]
    [​IMG]

    Noista alipaine letkuista olisi kysyttävää,ilmastointi on riisuttu pois. Ja ohkaisia letkuja menee 4 kpl hyttiin päin, vänkärin sisälokasuojan päällä.
    2 Kaksi niistä on kiinni, toinen imusarjassa ja toinen sisälokasuojassa sijaitsevassa pallossa. Tuossa pallossa on toinen lähtö nyt tyhjänä ?
    Lisäksi kaasarissa on yksi lähtö tulpattu ? Toinen vapaista letkuista makasi ilmanputsarin alla, toinen tuon pallon lähettyvillä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Noihin jos saisi alkuun apuja ?
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyllähän geekopat sytyttää aina! Stuukki on lähes samanlainen kuin omassa, tässä on ehkä jopa vähän överimpi kasari, aika rok!

    Niin siis meneeks noi alipaineletkut ihan kabiiniin asti? Jos loota on th350:n, sinne menee yksi, jakajalle yksi. Itseasiassa toi kaasarin tulpattu pitäs vissiin mennä lootaan jos 350:n loota. Ne ohuet letkut voi myös et on ohjaillut noita ilmanputsarin kopan kuuman ilman alipainekelloa.

    No, ei varmaan ollu mitään apua.
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Ai-jai kun on kiva että joku osti tämänkin. oon tuota kans jo jonkin aikaa ihastellut nettiautossa. tosi sähäkän oranssin värinen on ainakin kuvissa.. tykkään kovasti.

    mulla on nääs myös samanlainen 80 calais. (onko näitä vielä muita vai vain nämä kaksi suomessa?) tuo sun on kai vaan paljon parempikuntonen ja siistimpi kuin mun on.

    eipä mustakaan kauheesti oo apuu kai mutta muistaakseni pari muoviputkea menee tosiaan sinne lämmityksen ohjaukseen.. olisko ollu violetti ja keltanen.

    toi mustapampulahan on kai hydroboost jarru jne järjestelmän varapainesäiliö (entinen diesel siis kai kyseessä.) onko nykyinen jarrutehostin ns normaalin näköinen vai sellanen hydroboost häkkyrä?
     
  4. newpo62

    newpo62 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]

    Kokeeksi tilasin englannin ebaysta keinaria kattoon, saa nähdä onko taitoksilla kun paketti tulee.

    Avaimet vissiin hävinneet jossain vaiheessa , ja nyt on nappi startti. Starttaa vaihde päällä :(
    Onko tuo minkälainen jutska, mikä estää vaihde päällä starttauksen ?
     
  5. LPV

    LPV 3rd gear

    Shifterillä "Vaihdekepillä" pitäisi olla kytkin joka kytkee vain P ja N asennoissa. Sieltä piuhat napille niin ettei starttaa muulloin.
    Magee Calais! Tuo 80' HotRod styyki on hyvä. :)
    Tuostahan saa tehtyä mitä hyvänsä, alustaankin saa osia, jos sattuukin tykätä ajaa vähän kovempaa mutkiin... Väri on hieno!
    Cutlashan tää tietenkin on... tuli jostain sekaannus nimeen... Sori.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harvemmin on nähny noita sähköjakkaroita cutlassissa varsinkin kaksovisessa aijai.
     
  7. newpo62

    newpo62 1st gear

    Siis onko cutlass ja calais eri asia ? Otteessa lukee cutlass calais.
     
  8. elky

    elky Gearhead

    Hieno auto! Onhan näitä Suomessa, koska minulla on valkoinen samanlainen. Tuo muovipallo on alipaineakku eli vacuum reservoir, joka liittyy alipaineella toimivaan lämppärin ohjaukseen tai alkuperäisen kaasarin toimintoihin. Jos lämmityslaite on vaijereilla niin kuin minulla, tuon kaasuttimen kanssa alipaineakkua ei tarvita.

    Tuossa Carterin kaasarissa on edessä kaksi alipainelähtöä, joista muistaakseni toinen on jatkuva ja toinen antaa alipainetta vasta kaasuläppien hieman avauduttua. Jos laatikkona tosiaan on TH350, niin luultavasti kuvassa näkyvä letku menee modulaattorille. Toisessa pitäisi sitten olla jakajan alipainesäätö.

    Vaihdevalitsimella ei ole kytkintä, vaan tässä pitäisi olla mekaaninen käynnistyksen esto, joka estää kääntämästä virta-avainta starttiasentoon muilla asennoilla kuin P:llä ja N:llä. Jos startti on laitettu napin taakse, niin eihän se tietysti toimi. Mekaaninen esto toimii niin, että vaihteiston valitsinakselilta menee tanko rattiakselille. Katso pyöriikö rattiakselissa oleva kaulus vaihdekeppiä liikuteltaessa. Jos liikkuu, tanko on paikallaan. Joku on varmaan halunnut välttää virtalukon vaihdon laittamalla startille napin.
     
  9. newpo62

    newpo62 1st gear

    Juu kylläpä tuntee itsensä hölmöksi, taas.Eli toimii mekaniikka, kokeilin juuri avaimesta kääntää vaihde päällä ja ei käänny kuin p/n asennossa.
    Nyt pitäisi vain nappi nakata mäkeen ja etsiä piuhoille paikat lukolta.
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Elky.. en tiennytkään (tai on mennyt ohi silmien) että sullakin on tällänen vm 80 cutlass calais. itse oon vaan törmännyt useammin noihin uudempiin cutlasseihin tai sitten noita neliovisia malleja. jostain supreme mallista oon kyllä tainnut kuulla ja entisöidystä tai alkuperäiskuntoisesta ruskeasta diesel calais:ista, mutta muuten nää calais:it ovat olleet kovin harvassa. mutta ehkä mä vaan oon ollut sokee ja tietämätön :). onkos siitä sun autosta kuvia jossain että voisi ihastella sitäkin :)

    ps. ja kaikkee sitä oppii tosta vakuumipallosta. :)

    ----
    eli käsittääkseni tää Calais on koristelu / varustelu mallin lisänimi. (vähän niinkun ford scorpioissa oli joku ghia tms sen huippuvarusteltu versio) esim. vuonna 80 oli näiden 2 ovisten coupe autojen eli calais ja supreme malleissa mm. maskit erilaiset toisistaan ja alustan osissakin taisi olla eroja.. esim calais mallissa oli sway bar /kallistuksenvakaajatangot edessä ja takana vakiona.. muissa cutlasseissa se takimmainen kai oli vain lisävarusteeksi saatavana. muitakin eroja kai on ollut. mutta joku tietänee paremmin niistä.

    minkäs värinen tää oranssi on ollut alunperin? vai onko tullut tehtaalta noin hienolla värillä? katsoin vain että sisustuksen väri on samanlainen sininen kuin itsellä, (joka ollut väriltään vaalean sininen alunperin). itsellä tosin ei oo mitään tuollaisia hienouksia kuin sähköpenkit tai keskikonsoli. :)
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Takakumit ehkä hieman ylimitoitetut?
     
  12. newpo62

    newpo62 1st gear

    Itse ajattelin samoin aluksi, jopa mietin ilkeekö tuolla ajaa päivänvalossa :)
    Mutta pikkuhiljaa alkaa silmä tottua, voihan se olla että ne kylillä nauraa minulle. Sekään ei haittaa , onphan uusi syy miksi nauraa..
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tuo on ollut alunperin hopea.. Ainakin muistaakseni. Tuon kanssa on paljon painittu, koko tekniikan vaihdoin joskus aikoinaan. Oli joskus aikoinaan kaverilla. Ainakin mun laittama 350 sbo kone näyttää olevan vielä paikoillaan. Laitoin sulle newpo62 toisen yv:n auton historiasta..
     
  14. elky

    elky Gearhead

  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tottakai ilkeää. Onhan tuo mukava piristys liikenteessä, oli renkaat mitkä vain.
     
  16. newpo62

    newpo62 1st gear

    Sinun autossa on kumin laatu huonompi kuin minun, kun katsoo taka nakkia niin sulla menee laskoksille renkaan kylki, minulla ei . :D
     
  17. newpo62

    newpo62 1st gear

    No joo, se on jännä juttu tuo ylimitoitus ajatelma. Silloin siihen ei törmää kun on liian leveä rengas .
    Mutta kyllä sillä kehtaa mennä ajamaan :)
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onks noi 275/60/15set? Näyttävät jopa överimmältä ja mulla on tuo rengastus. :D

    Kyllähän tuolla kelpaa kylällä ajaa! Kaikki Cutlassit vaan tielle, turha niitä on säästellä missään ladossa, autot tykkää kun niillä ajaa :)
     
  19. newpo62

    newpo62 1st gear

    265/70-15
     
  20. newpo62

    newpo62 1st gear

    Mutta hmm sehän on halkaisijaltaan sama ?
     

Kerro tästä muillekin!