D, 1, 2 vai 3 kaupungissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja K3ttu, 21.9.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ite en tiiä w126 takseista se liitty tosiaan vaan vaihteistoon ja s asento paljon ajettuihin mersun vaihteistoihin mallin ollessa mikä vaan.

    W140 ja uutta ässää joka mallia sen jälkeen oon nähny taksina. Niiin nuori että w126 jäänyt bongaamatta.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Hehehee... Kyl Mä mieluummin Suberbin, Skoda, takapenkillä matkustan ku ahtaassa Mannelavetissa...

    Niin asiaan, kyl aina on ajettu ylivaihteettomalla Deellä kaupungissa normaalisti ja jos lapsettaa niin kepakko asennossa 2.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En itte ole kokenut minkään skodan kyytiä mitenkään edustavaksi. Jollei diisseli rämise etupenkillä niin rengasmelu raikaa takapenkillä. Tietty jos autoliikkeestä ostaa esittelyauton niin voi saada ton rengasmelun suhteen paremman, niihin kun on vedetty varmaan puolentoistatonnin edestä äänieristysmassaa pohjaan...Ja ajanut olen noilla jos jonkunnäkösellä kun töissä noita jouduin parsimaan kasaan

    Ahdas ja ahdas, en tiiä mikä kohta tollasesta skodasta on tilavampi mitä mesestä
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mittanauha käteen ja tsekkaamaan nyt vaikka takajalkatiloja.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    W140 ja w126 normiversioina kyllä yllättävän ahtaita ja miten lie uudemmat, e sarjakaan 04-> tms kovin tilava ole. Mb ja bmw ei oikeen osaa sisätiloja?
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    W126 löysin minuutin googlettamisella jotain tietoja, skodalla ei niitä edes kerrota niiden tekniset tiedot- esitteessä eikä jenkkisivuilta saa mitään tietoja kun sinne ei tollasta skodaa kukaan vie....Sivulta sain kuitenkin tiedon innovatiivisesta sateenvarjonsäilytyslokerosta joka on ovessa.

    No, jos tota superia voidaan verrata passattiin niin passatin tiedot:

    http://www.edmunds.com/volkswagen/passat/2014/features-specs/

    Mesen tiedot:

    Aika saman kokosia, mese ottaa pataan toisessa, kun passatti taas toisessa mm. takajalkatila on mesessä isompi mitä passatissa. En tiiä onko noi tiedot sellistä vai perus mesestä. W140 mesekin aika lailla saman kokonen, takajalkatila oli pienempi mutta olisko ollut olkapäätila isompi...

    linkki nyt siihenkin: http://www.edmunds.com/mercedes-benz/s-class/1994/sedan/features-specs/ Eikö toi W140 ole?

    Tähdellisempää tosin olisi verrata uutta S-meseä ja uutta skodaa, ei noi w126 meset sillon 80-luvullakaan ole 30 vuotta vanhoja olleet vaan uusia. Itte matkustaisin uuden S-mesen kyydissä taksissa mieluiten noista jos vaihtoehtoina on W140, 126 ja skoda.


    En tiiä oleno istunut W126 normissa vai siinä SEL- mallissa mutta mun mielestäni ihan normiauton tilat. Ahtaat ne silti oli Cadillacciin ja mun ex-taksi Oldsiin tottuneena :D

    Olisko sitten ollut se pitempi malli jos kerta ihmiset ton niin pienenä muistaa?

    Olen myös ollut W123 200d limusiinissa, siinä oli tilaa ja oli ollut taksina joskus aikoinaan kun on ollut jotain rotia siinä millasesta kyydistä kehtaa laskuttaa. Tosin kyyti on varmaan tolla suorituskyvyllä kestänyt kauan joten sen on pakko oltavakin vähän parempaa ettei asiakas pitkästy kesken matkan tai jo hehkutuksen aikana :rotfl:
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jos mesessä on takajalkotila isompi se tarkoittaa sitä, et penkki vaan menee edemmäksi :odroll:

    Joskus aattelin, et kokeilis liittää 2 ja neli oviset bemarit niin et 2 ovisen ovet lukittuis 4 ovisen tolppaan, näyttäis hassulta, mut oispahan takajalko tilaa :D
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja Passat, kuten muutkin henkilömalliset taksiautot ottaa pataan mennentullen Skodalta takajalkotilan suhteen. Muutenhan nuo hökötykset ovat teknisesti ikäänkuin samoja.

    Hantta
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    samaa paskaa eri muodossa.
     
  10. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Ahtain taksi (ja kovaäänisin) millä olen kulkenut oli joku Hyundain farmari. Takajalkatilat sitä luokkaa että pitäisi olla rekisteröity kahdelle.
    Takaisin asiaan, pakkoykkönen lie tehty lumessa ajoa varten? Volvolla pääsi paremmin (tai yleensä pääsi) sillä vaikka lunta oli maavaran verran. D:llä jäi sutimaan.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole lumikenkiä varten se pakkoykkönen ja vulvassa on sellainen W nappula talvea varten.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Pitääkös paikkaansa, et jotkut mersun automaatit voi vetää käyntiin pakko ykkösellä?

    Faijan volvolla käytiin trailerin kanssa reissussa niin en havainnut 3 ja D;n välillä muuta kuin, ettei pykältänyt niin herkästi kakkoselle mäissä ja kierrokset oli aavistuksen korkeemmat, mut kulutus ei muuttunut


    Kirjoitinkohan jo, et tyhjä kat;tinen audi oli kivoin pakko kakkosella kylällä
     
  13. onre

    onre 3rd gear

    Oliko johonkin '90-luvun puoliväliin asti pumput molemmissa päissä. Olen itsekin hinannut kerran 123-korisen automaatin käymään. Noin neljänkympin vauhti ja D:stä pykälän verran taaksepäin, oliko se nyt pakkokolmonen siinä laatikossa. Muistaakseni ohjekirjassa neuvottiin toimimaan näin ja kyllähän se starttasi.
     
  14. jpe

    jpe 3rd gear

    Sopiskohan tähän aiheeseen, että miten tuollanen kiihdytysrepäisy laatikon kannalta kannattaa/voi hoitaa. Tässä olisi kyseessä ihan vakio th400 ilman mitään shift kittiä ja patana kohtuu korkealle kiertävä 454 joka alkaa herätä jossain 3t kohdilla.

    Onko tahallista laatikon rikkomista jos lähtee paikaltaan pakko kakkosella ja antaa mennä jonnekin 6 tonniin josta sitten rykäisee deelle lappu lattiassa? Vai onko turvallisempaa pitää paikaltaan asti deellä ja sitten ihmetellä kun vakio aski vaihtaa juuri kun kärry alkaa kiihtymään? Vaiko onko tuo vaihtokitin hankkiminen vaan lähes pakko homma jos meinaa edes joskus kiihdytellä?
     
  15. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Kyllä mä käyttäisin aina pakkoykköstä jne jos sellainen löytyy
    Deellä rikkoo vaan lootan
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Asiasta tietämättä ite tekisin just noin, et pakko vaihteilla estää vaihtamasta "väärässä" kohdassa

    Jos laatikon äly on perinteisestä koneesta ja vaihto hetki siinä missä nykynen kone potkii parhaiten niin ei se lootalle varmasti hyvää tee
     
  17. 3964

    3964 3rd gear

    Vaihto kittiä kehiin.tai kevennät itse governöörin painoja mutta varovaisesti on hankala ottaa takaisin.
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

     

Kerro tästä muillekin!