D3Sshooter -Youtube-kanava

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 1.7.2020.

  1. Onkos porukka katellut D3Sshooter nimisen käyttäjän kanavaa Youtubessa? Setä selittää tarkkaan ja perusteellisesti, mitä tekee ja ilman mitään Amerikka kouhotusta. Ihan viihdyttävää näinä aikoina, jossa tekeminen on kuvattu yleensä nopeesti sähläten.

    Itse olen katellut vasta Citroën U23 -kuorma-auton moottorin kunnostusvideoita. Tässä on siitä autosta koko sarja, mitä on julkaistu:



    Tässä kanavan etusivu:

    https://www.youtube.com/channel/UCAYbsBEwLLIeivzDsd4tdUQ

    Aiheita ja videoita löytyy roppakaupalla..
     
    Dataviilaaja tykkää tästä.
  2. Tuota kuormuri-Sitikan konetta, kun setä on korjaillut, niin olen ihmetellyt, että se on löytänyt yllättävän hyvin osia siihen. Eilen, kun katselin, niin se kertoi, että se moottori on samaa sukua kuin Traction Avantin kone, mutta siinä on eroja. Vesipumppu oli eri päässä kuin TS:ssä.

    On muutenkin aika jännä kone. Alunperin siinä oli kierokanget oli sellaiset, mihin oli valettu laakerit valkometallista. Sitten setä vaihtoi siihen nykyaikaisemmat kiertokanget. Muuta jännää: nokkaketjulla ei ole kiristäjää eikä moottorissa ole öljynpuhdistajaa. Ainoastaan hiukan kummallinen imusihti, joka ilmeisesti kuuluu puhdistaa aika ajoin.
     
  3. Olen katellut lisää sedän Sitikka-kuormuri videoita. Kaveri on hienosti rakenellut uudeelleen kopin pohjan, joka oli täysin mädännyt ja kadonnut.

    Sedän nimi on siis Steve ja asuu Belgiassa. Jossain videossa hän toteaa, ettei ole natiivi englanninpuhuja. Hän aluksi käytti termiä spot welding kahden pellin hitsaamisesta reiän avulla yhteen. Joku katsoja totesi, että se on väärä termi, joka on butt welding. Mutta minusta se tarkoittaa railohitsausta ja ihan oikea termi olisi plug welding. Mut joo, kaverin englanninkielen taito on kyllä muuten hyvä.
     

Kerro tästä muillekin!