Dana 60 vs 8 3/4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jukka63, 18.11.2006.

  1. martiar

    martiar 1st gear

    Jos näin selvä suositus tulee valmistajalta niin tuskin tuulesta temmattu ....
    Joten Pro radalle ja muut katuun soveltuvat kadulle .....
    DUMBA:lta voit kysyä tarkemmin kenen valmistajan Pro vällärit on ....

    AM-Racing
     
  2. OL

    OL Gearhead

    joo.. itse en ajelisi pitkiä stinttejä Pro-Vällärillä.
    sitä varten on Street Vällärit , kestävät lämpöä , pitkää pyörimistä
    ym kulumista enemmän ja ovat edullisempia .
    Pro-vällärit tuppaavat kulahteleen muutenkin lyhyemmässäkin ajossa
    kun ovat pehmosempaa tekoa.
     
  3. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    -------
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Niin, mulla ei oo noista pro välityksistä kokemusta muuten, kuin, että nyt on sellanen alla. Se vaan ihmetyttää, kun jenkit ite on kovasti kyselleet noita pro välläreitä 8 3/4 periin, eikä oo kertaakaan tullut vastaan, että löytyis muitakin kun toi 4.86:1 742 caseen. Siellä on kuitenkin ollut myös esimerkiks paikallisia stokkiäijiä vastailemassa noihin. No, ehkei ne vaan teidä mitä niille on tarjolla, täytyy ihan yleissivistyksen kannalta joskus udella Makelta.
     
  5. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    ------
     
  6. teromopar

    teromopar 2nd gear

    mites sit toi moparin 9 1/4 onko kokemusta ja kuinka eroaa dana 60.. itel oli 8 3/4 pamahti vanhuuttaa ja ostin tilalla danan ja tunuu kestävän tosin ei ollu niin väljä ku entiin mut kartolukko alkaa vedellä viimosta..
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eroaa kyllä, ensinnäkin se on halkasijaltaan puol tuumaa pienemmällä välityksellä, ja toisekseen se on C-clippi akseli jossa on katiomalliset akseliputket. Se on kyllä kestävä akseli sinänsä, mutta soatarjonta on vähäsempää ja kalliimpaa, ja sitte ainakin noista C-clipeistä tarvii päästä eroon.
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Strange kun myy tota 12bolt alumiini klumppia 9'' kuoriin niin siina mainostetaan etta se vie 3% VAHENMAN tehoa kuin 9''. Ja lisaks se on viela ~4kg kevyenpi kuin vastaava 9'' alumiiniklunssi.
    Danassa on sama homma, siina on pyorintavastus pienenpi kun 9''ssa. Strangen ukkelin kanssa jossain kisoissa kun horisin niin se sanoi etta se liittyy pinionakselin korkeuteen toi tehohavion ero. Danassa ja 12bolt perissa pinion on kait korkeenmalla kuin 9'' perassa. :odroll:
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Aivan. 9" on enempi ruuvi, kuin nämä muut. Hypoidi välitys kun on ruuvin ja hammaspyörän "risteytys".
     
  10. martiar

    martiar 1st gear

    mites sit toi moparin 9 1/4 onko kokemusta ja kuinka eroaa dana 60.. itel oli 8 3/4 pamahti vanhuuttaa ja ostin tilalla danan ja tunuu kestävän tosin ei ollu niin väljä ku entiin mut kartolukko alkaa vedellä viimosta..


    Korjaa lukko ennekuin se menee täysin loppuun .....
    Kartioista siivu pois ja jousten alle korotus prikat ja taas vuosiksi taas iloa lukosta ..... :)

    AM-Racing
     
  11. martiar

    martiar 1st gear

    Unohtui .... tasauspuorien alle myös korotus muotoprikat myös jotta niitten välys saadaan myös pieneksi ....

    AM-Racing
     
  12. teromopar

    teromopar 2nd gear

    olin kuulluu tuollasest mut en o toteuttaa kun joku kyseisen auton upotti perän vaihdon jälkee syvään ojaa.. auto alkaa taas olla reilas ja koht varmaan vaatii sorvuksen.. montako kertaa sorvaus onnistuu?? olen kuullu että kerran, onko perää :wink:
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    On ysivartissa perää.

    Tein viime talvena kaverin Monaco farmiin ysi varttiin kartioiden kärkien sorvauksen ja tasauspyörästön sivurattaiden (siis niiden joihin tulee vatarit) taakse sorvasin 2mm paksut shimmit, jotta rattaat eivät ottaisi aivan kärjiltään.

    Siinä alkoi se kartion pohja (kyseessä kuppimainen osa) olemaan aika ohkosena. Näytti siltä ettei sitä muut olleet siihen aiemmin koskeneet ja tämä olisi ollut eka sorvaus. En ainakaan enempää uskaltaisi.

    Eli mun mielipide on että kerran sen tekee, toisella kertaa kartion pohja pn jo liian ohut.

    Hai
     
  14. martiar

    martiar 1st gear

    Minun mielestä voi koneistaa useamman kerran ... eli kartioitten pitopinta määrää kuinka paljon voi koneistaa .....
    Ei ole tarvittu kuin kerran koneistaa ja sen jälkeen toiminut eli todellista kokemusta ei ole ....
    Jos mekaanisesti pikkurattailla ei tule ongelmia niin minun mielestä kyllä .....

    AM-Racing
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kannattaa vielä muistaa että ei toi taka-akselin keveys kiihdytyskäytössä automaattisesti mikään plussa ole, sehän on painoa vaan ihan oikeessa paikassa vaikka jousitettua onkin.
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Maa tiedan etta sun Korillassa on ultrasalaista Hi-Po tekniikkaa mutta etta taka-aksilakin jousitettu??? :eek: :wink:
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    öh...tais mennä vähän termit sekasin aamusta :oops: Kai se sitten jousittamatonta varmaan on korillassaki.
     
  18. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Siitä persoonallinen perän kansi Dana 60:een eBaystä
     

Kerro tästä muillekin!