Dart 1969 lämmityslaitteen moottorin vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja heikka, 13.4.2022.

  1. heikka

    heikka 3rd gear

    Dart 1969 Swingerin konehuoneessa on nyt 440cid kone Trickflown kansilla. Kone on Qa1'sen kelkalla. Ongelmana on että alkuperäinen lämmityslaitteen moottori on n. 5cm liian pitkä, ottaa siis kanteen kiinni.
    Onkohan kellään tiedossa mistä löytyisi lyhyt lämmityslaitteen moottori?
    Linkin kautta pari kuvaa sähkömoottorista joka mahtuisi kannen ja tuliseinän väliin.
    Eli tuliseinästä saisi tulla ulos n 3,5 sentin verran maksimissaan.
    Alkuperäinen moottori pyörii vastapäivään. Sen halkaisija 75mm eli 3".
    Pyörimisakselin pituus 25.4mm eli 1"
    Sen halkaisija hiukan alle 8mm. Ilm. 5/16"
    Heatermotor
     
    Muokattu: 13.4.2022
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kaveri (rip) aikoinaan tunki mustaan Dusteriin Hemin, oli sama ongelma, joka ratkesi muistaakseni jonkin vanhemman Rellun ( 5 vai 12) puhaltimella.
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Onko tuolla kelkalla sitten jotenkin eri asennossa se moottori tai nuo kannet sitten niin paljon korkeammat? Itellä sopii 71 Swingerissä olemaan Rb lohkoinen kone Indyn 440-1 kansilla ja Moparin valukopilla vakion lämppärin moottorin kanssa. Palkki on orggis.
     
  4. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Muistaisin että jostain Dakotasta tms. "uudemmassa" on matalampi flektin moottori mitä on Abodyssa käytetty
     
    heikka tykkää tästä.
  5. heikka

    heikka 3rd gear

    Mahdollisesti on hieman taaempana QA1 kelkassa?!
     
  6. heikka

    heikka 3rd gear

    OK, kiitos vinkistä! Täytyypä tutkia noita vaihtoehtoja.
     
  7. heikka

    heikka 3rd gear


    Kiitos! Alanpa selailemaan Rockauto.com tarjontaa Dakotan lämppärin osalta!
     
  8. heikka

    heikka 3rd gear

    Lämppärin moottoriongelma ratkesi. Partsista löytyi Kanadalaista valmistetta
    oleva sähkömoottori. Halkaisija sama kuin alkuperäisellä mutta n. 1.5 tuumaa lyhyempi. Nyt Mopar venttiilikopan ja sähkömoottorin väliä n. 7mm, riittää.
    Tuote oli joka täysin yhteensopiva kiinnityslaipan pulttijakoa ja roottorin tarvitseman akselin halkaisijaa myöten.
    https://1drv.ms/u/s!AqHuiMwyK7j2jI0kufvkrpC-fc6XbQ?e=yGs42u
     
    hantta tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kiitos, kun viitsit kuitata lopputuleman tänne, tästä on varmasti hyötyä muillekin, ja on harmillisen yleistä, että kun asia on ratkennut, laitetaan palikat paikalleen hymyssäsuin, kertomatta lopputulosta muidenkin hyödyksi.
     
    heikka tykkää tästä.
  10. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Minkäs moottori toi nyt oli?
    Oisko jotain osa numeroita
     
    faffeli tykkää tästä.
  11. heikka

    heikka 3rd gear

    Se oli vuoden 1950 Chevy Pickup'sta, siksi en kertonut. Kaivan numerot esiin, palataan asiaan.
     

Kerro tästä muillekin!