Dart -66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja zukka, 17.8.2023.

  1. zukka

    zukka 1st gear

    Jo vuosia ollut toisinaan mietinnässä tekniikan vaihto.
    Ongelmaksi (rahan lisäksi ) on muodostunut ettei osaa päättää minkä tekniikan hankkisi.
    Nettiautoa joskus tullut selailtua satunnaisesti, nyt vähän tiheämpään tahtiin.

    Varmaan tässä vaiheessa osalla lentää aamukahvit näytölle ja ei enää koskaan avaa tätä keskustelua,mutta ideoita on tullut heiteltyä mm näiden kesken:
    Mb 5.0 v8
    Mopar 318 ja 360
    Gm 350
    Bmw 4.4 v8
    LS

    Osa noista on jo ollut omassa käytössä alkuperäisessä korissaan ja olen tykännyt, osa on löytynyt nettiautosta halvimpien isompi moottoristen joukosta niin että pääsisi hetken sellaisena ajelemaan ja kokeilemaan miten tekniikka toimii.

    Tällä hetkellä olisi useampi dodgen vani myytävänä 318 tekniikalla noin 3000e pyynnillä, pari kuukautta sitten v8 mersuja oli useampia myynnissä alle 3000e hinnalla.
    Kokonaisen auton ostamalla saisi vaihteiston samalla ja vähän muutakin...

    Tarkoituksena olisi saada luotettava käyttöauto kesän ajeluihin joka kuitenkin liikkuisi johonkin.

    Mietteitä ja ajatuksia?
     
  2. Aloitellaan tätä keskustelua niinkin yksinkertaisella kysymyksellä, että millainen teknikka siellä nyt on?
     
  3. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Ja onko ongelma rahan suhteen, että onko sitä liikaa vai liian vähän? Mikäli jälkimmäinen, unohda Mersun V8:it.
     
  4. zukka

    zukka 1st gear

    225cid ja 3 vaihteinen automaatti.

    Ainahan rahaa on liian vähän:(
     
  5. Solvent

    Solvent 3rd gear

    318/360 vaikka ylivaihdelootalla. Miksei manuaalinakin.
    Sais järkevän paketin kohtuurahaan ja ei tarvi kaikkia osia kustomina alkaa rakentemaan, kuten monesti käy kun eri konsernin tekniikkaa laittaa.
     
  6. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Mites muut paikat, jarrut ja taka-akseli. Onko siellä v8 valmius. väh 10" rumpujarrut, mielummin levyt edesssä. Ja 8 1/4 tai 8 3/4 perä, niin ei ole heti yllätyskuluja siellä tiedossa eka tehonmittauksen =kuminpoltto jälkeen. Muistaakseni vääntösauvatkin joutuu vaihtamaan v8:lle. On jo 30v siitä kun itsellä on A koppa ollut ( nykyään vaan kolmosta)
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Koko tekniikkapaketti jostakin tuoreesta suunnilleen samankokoisesta laitteesta. Alusta myös. Ja sillä lailla tehtynä, että ulospäin Dart näyttää vähemmän perehtyneen silmissä hyvin säilyneeltä alkuperäiseltä.

    Mersu ehkä, kun olivat vuosia Chryslerin omistajia.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eiks jotakin tuoreempaa. Voip olla niinkin, että Dartin sisälokasuojien väli käy kapeaksi tommoselle. Mersun rivikutonen!
     
    kerkko tykkää tästä.
  9. Se voi olla, mutta uudemmat moniventtiilikansilla olevat kasit on tuskin ainakaan kapeampia.
     
  10. zukka

    zukka 1st gear

    80 ja 90 luvun kaseja katsellut mb:n kohdalla. Sähkötöihinhän siinä joutuisi.

    Onko nämä dodgen ram vanit järkeviä ostoksia osien luovuttamiseen vanhaan a bodyyn?

    Edessä on itsellä rummut, halkaisijaa en ole mitannut.
    Perästä en tiedä, luultavasti joko alkuperäisen 170cid moottorin kanssa tullut tai 225cid tekniikan vaihdon yhteydessä vaihdettu jos on ollut tarpeen.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Moottori mahtuu ihan tehdasosia käyttäen. Ylivaihelaatikko leikkuuttaa lattiaa/palkkia jostakin kohdin. Kutoskoneisen rumpujarrut on ne pienemmät 9" jotka tuon vuotisessa joutunee vaihtamaan pykälää isompiin moottorin vaihdon takia. Laittaa sitten samalla levyjarruiksi kun ryhtyy.
     

Kerro tästä muillekin!