Dart '67-69 pepun leveys / vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja PPRCuda, 20.1.2010.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mikä mahtais olla passeli pepun leveys, mikäli jouset siirretty runkopalkkeihin ja rengaskotelot levitetty sisältä myös runkopalkkeihin saakka? Vanteet 10x15, BS tyyppiä 5".

    Entä jos käytetään normaalilevyistä peppua ja 10" vanteita, niin mikä mahtais olla vanteille sopiva BS?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tätä kyselee vielä hän.

    Jos kympeistä ei ole kokemuksia, niin mites orkkisperän kanssa 7 tai 8 tuumaset? Mikä gummi menee heitämällä ilman rapsutuksia kaariin tai sisälokareihin?
     
  4. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    jos isot kotelot niin 10 vanne menee, oisko orkkis perän kans se n. 6 sisään----???

    kasituumasella taitais olla orkkis perällä 4 bs. ainakin barracudassa...riippuu tieten onko kotelon ulkoreunaakin muokattu

    255/60 15" vakio kotelossa on aika max, jos ei perä taivaissa, siis barracudassa, pieniä eroja voi olla darttiin?


    hae "search" :lla bigblockdart.com tai kysy siellä tarinaa on ja paljon aiheesta.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    [​IMG]

    Näillä homma helpottuu...

    [​IMG]
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eka -68 Hemi-Dartti Suomessa :D
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mopar Muscle April 2010

    1967 Valianttiin mukavan näköinen kattaus B-body akselilla ja 15x8" vanteilla sekä 27x10.5x15 rattailla. Back space 5 7/8" ja käytössä 3/4" offset sakkelit jousille. Orkkis pyöräkotelot.
     
  8. kinde

    kinde Gearhead


    Eipä taida ollakaan 8)
     
  9. amalo

    amalo Gearhead

    Hyvä! Onkin selvinnyt että noita 10.5:a käytetään uudempikoppasissa kyllä... eikä raaski mitään minituubeja alkaa leikkeleen kun leveemmästä renkaasta on kumminkin enemmän haittaa kuin hyötyä. Vielä pitäis päättää että pysyykö sitten radiaaleissa vai meneekö ulkonäköseikkojen mukaan. Etuset tuli jo hommattua auton mukana punaraitaradiaalit, mutta vähän on kyllä alkanut harmittaan...

    Ilmeisesti löysit A-koppasen sitten? Tuleeko valiantti vai dartti?

    vielä linkki juttuun
     
  10. kinde

    kinde Gearhead

    No vähän poikkeen aiheesta, mutta mua kiinnostaa aina myös etuset pepun yhteydessä. :lol:

    Kun silloin vuonna 68 tehtiin niitä HEMI-Dartteja ja Barracudia niin oliko niissä iso vai pikkujako kun vanteet oli käsittääkseni kumminkin 15 tuumaiset. Miten oli insinöörit asian oivaltaneet??? Oliko vaan porattu napoihin isojako?? En vaan ole törmännyt missään tähän asiaan.
     
  11. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    kiinnostaa myös tähän liittyen että mistä se dana on niihin tempastu, ku näyttää kuiten vähän leveältä mitä on kuvia nähny, ja sitte tietty mistä vanne, liekö se 8", tehty varta vasten tohon vai oliko näitä jossakin tehdasautossa....joo
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Siinäpä vasta tallitoverilta päivän polttava kysymys. Joko löytyis viisailta vastauksia kysyy nimimerkki "Laikkaanko pyöränaukot HEMI -sapluunoilla?"
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Vesku, mulle tuli tänään tommonen Hurstin HEMI Dart -esittelylehdykkä.

    Sen mukaan Danat on otettu B-bodyista ja Hurstin käyttämien Cragar S/S -vanteiden koko on ollut 9x15" with special offset.
     
  14. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    no entäpäs nuo peltivanteet mitä "tehtaalta" tullessa ollut 8)
     

Kerro tästä muillekin!