Dart (ja elämä). Tehty rikottavaksi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja AteV8, 14.7.2013.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Darttini tarina, arkisesta näkökulamasta tarkastellen, näin aluksi. :)

    Vuosi 2004. Siitä se alkoi. Tuli pakottava tarve saada Dartti. OD:n kautta tuli bongattua varaosa Dartin myynti-ilmo. Oli halpa peli, leimaakin vähän jäljellä.
    Vm 74 ei ulkonäöllisesti silmää miellyttänyt, mutta olikin ajatus että hakis lähistöllä asustelleelta tutulta vanhemman korin.
    Kaverin Oldsilla lähdettiin Darraa hakemaan, ja hinailtiin sitä puomilla kiitettävät 300km jäisellä tiellä. Elämäni kamalin reissu.
    En ihan ymmärrä miksi, mutta aloinkin tätä koria hitsailemaan. Saattoi tietty johtua siitä että kyseessä oli alkup v8 yksilö, mutta näin jälkeen päin ajatellen en ihan ymmärrä mikä oikein päässä viirasi. Ehkä se kun meni nainen vaihtoon, ja piti vaan saada jotain muuta ajateltavaa. :)

    Tähän väliin sitten tallin rakennusta, Dartin hitsailua, riitaa tallin varsinaisen omistajan kanssa, eli Dartti isä-ukon pihalle ja projekti seis. Lopulta auto dollylla hinaten takas tallille, jonka jälkeen todettiin että kori on hitsailuista huolimatta lähes poikki. :eek: Tässä välissä tietysti suht tuore mutta p***a akka ilmotti olevansa paksuna. :D
    Kori myytiin pohojammaan hurjille korjauspaloiksi(?).

    OD:n kautta löytyi harvinaisen mukava miekkonen, ihan läheltä jopa, joka möi melkein ehjän vm67 korin. Viihdyin tallilla monta yksinäistä tuntia kun yritin sovittaa 74 osia 67 koriin. Kauhee kiire olevinaan että sais auton valmiiksi, ennen kuin lapsi syntyy. Ei ehkä ollut sitä kaikkein rentouttavinta harrastusta, mutta pääsipähän kotoa pois. :D
    Mutta niinhän siinä kävi, että sivuprojektien ja perhe-elämän myötä lopulta tämäkin projekti viivästyi. Ja se perhe elämäkin vaihtui viikonloppu iskäilyksi, ja tämä 67 korin myyjä muuttui ryyppy kaveriksi niille muille viikonlopuille. :D

    No nyt tyttö on 3-vuotias, mulla maksa alkanut tottumaan viinaan, löytynyt tasapainoinen jenkkiharrastaja nainen, ja niin se tärkein... DARTTI KESTI TASAN KAKS PÄIVÄÄ!!! :rotfl:
    http://www.youtube.com/watch?v=RaAWdbKWn6I
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ihanko teit "Haapaset" ja vapaalta pykälä kierroksilla sisään? Ei mikään varsinainen ihme et hajos. Ja seuraavaks sit toi lukoton bärsse.
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Jaa tämmöstä... Alkolukko tietokoneeseen olis aika rock! :D

    No joo, eihän siitä mitään varsinaisesti hajonnutkaan. :) Oli vaan kikkarin vipu päässy karkaamaan. :D
    Lukkoperä on kyllä hankintalistalla, mutta se on sitte joskus kunhan tästä vähän rikastuu.

    Tulevalle talvelle tuskin muuta operaatiota kuin kireempi nokka, ja kansista siivua pois, ja jospa vaikka turvavyötkin. Tän hetkinen kokoonpano on muistaakseni kutakuinkin tämä: 318+904, peltisarjat, nokka kutakuinkin sama kuin 340 koneessa, kansista kanavia vähän isonneltu ja siistitty, offenhauser 360 imusarja, holley (750cfm?), oranssi kipinä laatikko.
    Kyllähän tuo ihan mukavasti liikahtaa noinkin, mutta kun nälkä kasvaa syödessä. :D
     
  4. Matti

    Matti Gearhead

    Muistelisin joskus jostain kuvista katselleeni että tuo samainen 74 darra oli mulla kaiketi 2000 vuonna.
     

Kerro tästä muillekin!