dartin lämppäri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja jenkkijuuso, 25.9.2002.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Terve purkaessani darttini lämppärin ja huomasin että siellä puhallus kanavassa on semmonen pienehkö vastuslanka mihin tulee lämppärin kytkimeltä +ja- ja lähtee + lämppärin moottorille mikä tämän tarkotus on ,eihän se voi lämmittää vai voiko? kuumenee kyllä tulikuumaksi??
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voisikohan olla puhaltimen hitaamman nopeuden vastuslanka ?
     
  3. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    Nimetön osui oikeaan. Osa 12:sta voltista tapetaan vastuksella ja näin ollen puhaltimen moottori saa pienemmän jännitteen eli pyörii hitaammin. Jotta energiaa ei hukattaisi, vastuksessa muodostuva lämpö puhalletaan "hyttiin".
     
  4. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Mutta kun tuulettimella ei ole kuin yksi nopeus eli päällä tai pois ?? vai tietääkö kukaan kuuluuko dartissa alunperin olla useampi nopeus??
     
  5. koni

    koni 1st gear

    Moniko asentoinen on alkuperäinen puhaltimen käyttökytkin, siitähän tuo selviää?! Ei kait niissä ylimääräisiä asentoja yleensä ole..
     
  6. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Kyllä siinä nyt ainakin kaksi asentoa on ainakin valiantissa oli.Onko siinä alkuperäinen kytkin vai joku on/off tarvikekytkin?
     
  7. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    kyllä luulisin että on orig. kytkin koska siinä on asiaan kuuluvat tekstit ja se on krominen eli kääntäessä menee päälle ja vedettäessä ohjaa vaijerilla läppää joka ohjaa puhalluksen suuntaa
     
  8. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    :-o
    Höh. Onkohan herra MoPar tehnyt taas säästöversion eli jättänyt kytkimestä kakkosasennon pois? Ei olis eka kerta, mullakin oli Coronetissa muuten täydellinen valokytkin, mutta mittarivalojen himmentimen vastuslanka/-massa oli jätetty pois. Toinen vaihtoehto on, että kytkin on jotenkin jumittunut eikä käänny kakkosasentoon ilman väkivaltaa (tämä ei sitten ollut mikään kokeilukehotus!) Eikä tässä vielä kaikki: jos puhaltimen moottori onkin kuusivolttinen ja vastuksella syödään kahdestatoista voltista puolet pois. Tähän jälkimmäiseen en usko itsekään.
    Montako johdinta kytkimen ja vastuksen välillä on? Johtimien lukumäärä = puhaltimen nopeuksien lukumäärä, yleensä!
     
  9. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    no voi räkä tyhmästä päästä kärsii koko roppa eli olihan siinä kaks asentoa en vaan oo huomannu sitä aikasemmin kun oon aina vääntäny täysille ( vau mikä varuste deluxe) mutta kiitti teille nyt on taas lämmin auto sitä paitsi ne olikin kummatkin siis plus johtimia eli kaksi vaiheinen kytkin aivan oikein

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jenkkijuuso 2002-09-29 11:27 ]</font>
     
  10. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Tällästä tää harrastus on aina oppii jotain uutta sama kuin itse "löysin"(ajatuksissa vääntelin)että aspenissa saa sisävalot päälle ajovalokytkimestäkin..oo! tähänkin löytöön meni noin kolme vuotta kiroilua että miksei tota sisävaloa saa päälle niinku toijotassa et näkis lukee..
     

Kerro tästä muillekin!