Dearborn Classics, Ford osia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Granaatu, 30.7.2004.

  1. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Onkos muut Fordmiehet/naiset tilaillu osia Dearborn Classicsilta? Ite tilasin pari vuotta sitten tiivisteitä ym. ja huomenna lähtee uus tilaus, taakse puslia ja se mitä olen etsiny pitkään: 72/73 GranTorinofastback takalasin tiiviste on tullu niitten valikoimaan :p . Tässä tohkeissani nyt tänne kirjottelen, mutta kannattaa käydä katsomassa muittenkin. Palvelu oli ainakin viimeksi oivallista ja sen pohjalta uskaltanen suositella. http://www.dearbornclassics.com/ Siispä Ford Ranchero, Fairlane, Falcon, Torino ja Mercury Comet, Montego- omistajat ja muutkin, käykää katsomassa.
     
  2. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    4vkon loma tuli pideltyä, ja pakettikin tuli niinkuin pitikin. Ei muut Fordistit viel innostunu?
     
  3. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Moro Aatu !

    Kyllähän Dearbornilta kamaa on tilattu, sait itsekin varmaan uusimman luettelon siinä kaupan päälle samassa paketissa :) Ei vaan nyt oo ollut tarvetta, vanhojenkin tilattujen osien kanssa on vähän ongelmaa, joskus kun pitäis ajaakin välillä !:)

    Takapuslat Torinoon laitettiin jo pari vuotta sitten, nyt taitaa olla etupään vuoro :) !

    Hyvinkö Torino Kulkee ?
     
  4. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Moro !
    Eipä kulje Torino, sen verran levällään tallissa on. Pääsyy tietysti minä itse ja saamattomuuteni, ja ajan vähyys, sekä ihan pikkasen rahan puute... :-? Mutta jospa ensi kevään korvalla olisi taas siinä mallilla, että pääsis taas ajelemaan ja nautiskelemaan. Valmis se tuskin on sittenkään mutta tien päälle on pakko päästä. Mitens itelläs? Mukavia syysajokelejä! :p
     
  5. dumb

    dumb Gearhead

    aika vaisu oli netin mukaan falconiin osatarjonta.mutta jos jossainvaiheessa joku aikoo tilata niin kai tuolta jotain voisi ostaa.
     
  6. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Olikos sulla Aatu mikä kone alla ? Näitä Torino-miehiä ei turhan paljon ole liikenteessä... "Pikku"-Jussia silloin tällöin näkee, mutta muita....
     
  7. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Niin... Unohdin vastata tähän itse kysymykseen.. Perä on nyt erittäin vakaa kiitos uretaanipuslien, mutta etupään vakauttamisessa työtä vielä on, puslia ei ole vielä asennettu. Laakereiden kiristys auttoi juuri niin paljon kuin laakereiden kiristys voi... Nivelet ja iskareiden alapaat aika finito. No ! Ensi keväänä ! Silloin pitäisi olla tuon 1200 stall 12 " tilallla olla jotain muuta, samoin peräkin muuttuu 3:00 jonnekin 3.70 hujakoille. Eiköhän se C6 sitä vastaan ota, vaikkei kadulle tarvii näyttääkään...

    Ite kun olen 38-vuotias, en oikein tiedä miksi näitä tehdään, kai se on sitten harrastus !
     
  8. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    351 Cleveland pellin alla, 2V kansilla ja nelikurkkusella. Mulla on kuitteja konerempasta Ruotsissa 80-luvun lopulta, silloinen omistaja varmaan tietäisi tarkemmin mitä kaikkea sille on tehty sillon, en kaikkea ruotsinkielisistä kuiteista ymmärrä. Mutta ei sitä miksikään kovin kireäksi ole tehty, toimintavarmuutta ja käyttömukavuutta ajatellen enemmänkin. FMX on siinä jatkeena hoidellu vaihdot mukavasti, peräruuvi kolmen luokkaa, en ole tarkemmin tutkinu. Ens kesäks kyl täytyy tosiaan tie päälle sillä päästä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo... 351 C itelläkin pellin alla. Koneeseen oli "kuulemma" tehty yhtä sun toista huoltoa edellisen omistajan toimesta, vaan kaveri joka nämä oli tehnyt sattui kuolemaan. Joten oli vähän hankala kysyä tarkempia yksityiskohtia, kuittejakaan ei ollut jäljellä. Eihän siinä auttanut muuta kuin pistää mylly atomeiksi viime vuoden keväällä ja katsoa mitä syönyt oli... Samalla 4V kannet portattiin, orkkisimusarja vaihtui Edelbrockin alumiiniseen, nokka vähän orkkista kireämpi ja muut kamat käytiin läpi ja korvattiin uusilla, jos aihetta oli. Soppatykkinä Holleyn 750 dp.
     

Kerro tästä muillekin!