Dee-ryhmä kaudella 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja vipottaja, 2.9.2008.

  1. AGT200

    AGT200 1st gear

    Sen verran aiheesta että auton voi käsittääkseni vuosikatsastaa vaikka olisikin väliaikaisesti liikennekäytöstä poistettu.
     
  2. SG440

    SG440 3rd gear

    No lopputulos saattaa olla sama kun WCC:ssa säästää osallistumismaksuissa, mutta joutuu kuninkaalle luovuttamaan katsastus- ja vakuutusmaksut. Suorituspaikat ovat kuitenkin "katuautomaisempia" kuin FHRA:n vastavat.

    Se mikä tässä on mielestäni hyvä, että on valinnanvapaus ja vielä monta eri vaihtoehtoa. Niistä sitten vaan se mikä itselle parhaiten sopii tai sitten joku yhdistelmä. Ulkomaillakin noita järjstetään.

    Jos multa kysyttäisiin ja olisin vallan kahvassa kiinni niin WCC:in kuin FHRA:in säännöt ois aikalailla erillaiset. Olen jopa siihen yrittänyt vaikuttaakin. Se on vaan niin että enemmistön tahtoon noissa on tyytyminen vaikka oma lehmä ois ojassa ja syvällä :-?
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Saa siinä lähteä yhtä aikaa, kun paatte kaverin kanssa tismalleen saman dial-in ajan tai vaikka sovitte porukassa, että kaikki laitta lasiin dial-iniksi 8,50.
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep yep ja diipadaapaa

    Nyt just tuntuu siltä et me ajetaan fyyran kisoja tasan yx, eeämmissä, joko OL tai SPET.

    Ja sit käydään neppaileen West Coastia ja muita kisoja, eli äänestänmme jaloillamme sitä tylyä tosiasiaa vastaan et Street D eikä muut Street-ryhmät aja eeämmissä.

    West Coastissa näillä näkymin bräkettiä jos ei leimata tota Rusteria :p
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Komee Werme toi sun Nova :rotfl:

    Ja se teidän CEE Duster oli just se toinen, joka oli ilmoittanut ajavansa koko sarjan FHRAn kisoja 8)

    Omat suunnitelmat menee niin, että kaikki mahdolliset kisat ajetaan jos auto minusta riippumattomista syistä vaan valmistuu. Paria osaa kun on saanut odottaa yhden ammattimiehen tekemänä vasta 1.5 vuotta :cry:

    Tosin lupaus oli, että American Car Showhun auto saadaan näytille, joten.... noh onhan mulla toi Moparikin :oops:
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    juuu... kaikista kisoista en tiiä kun tuo elämä tuolla fyyrassa on hiukan muuttunu mut kyllä me kurvaillaan noissa tavalla tai toisella.
    komeesta en tiiä vielä kun pittää vielä vähän puuhailla tuon estetiikankin kanssa. uus loota on jo matkalla
    http://transmission-specialties.com/cat ... cts_id=631
    ja mottihan oli kuvissa.

    tärkeitähän on osallistuminen ;)



    :rotfl:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, ainakin johonkin :rotfl:
    Meilläkin on Plan B jos noi viralliset kisajärjestelyt menee nykytyyliin aina vaan enempi pelleilyks niin EHKÄ ajellaan Novalla vaan sit mitä ja missä lie stripeillä milloinkin sattuu ja loput kisailut kadulla kilvissä tai vaikka vaan puuhalapuilla ja leikitään sit taas viime vuosia enempi kaikkea muutakin kuin tota suoraan ajoa :wink:
    Joku tommonenhan tossa tuli jo hommattuakin kaikenlaisiin vaihtoehtoleikkeihin ton asfalttikurvailun ohelle:
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1728585.jpg
    Ja tolleen kätevästi monenlaisissa kilvissä sekin :poff:
     
  8. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    Me koitetaan ajaa koko sarja reetä kuten aiemmin kerroin + Eeämmissä OL tai SPET. Siellä tarkoituksena on ajaa kilpaa oli luokka kumpi hyvänsä (OL:ssä kilvanajosta ei meidän kohdalla kannata puhua mutta täysillä mennään joka lähdössä) ja samalla testaillaan, bonuksena on olla mukana hengessä kun isot pojat päristelee putkillaan. Joo ja päästään ajamaan (jos laitteet pysyy kasassa) enemmän kuin parina viime vuonna :D
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Re: l

    Jos ajatkin OL:n sijaan SPETissä, meinasitko ajella jotenkin hiljempaa, kenties jarrut laahaten tai muuten vaan vähemmän täysillä? Pisti vaan silmään.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä en kyllä näkis tilannetta kovinkaan synkkänä virallisten tai muidenkaan järjestelyjen osalta, että sen puolesta mitkään proteesit tms. olis tarpeen saatika sitten mitään hyödyttäis. Se ny vaan on simmottii, ja sen mukaan on syytä elellä, turhinta mitä voi olla on ton oman oksan sahaaminen ikäänku vaan tueks tai protestiks ja ittensä tekeminen marttyyriks.

    Kaikki kunnia toki myös muille kisajärjestäjille, mutta ainakaan mun mielestä ne ei pysty tarjoamaan ihan yhtä hyviä olosuhteita ajamiselle kuin FHRA:n kisaorganisaatio. Silti vois mun mielestä olla harkitsemisen arvosta niihinkin saada heads up luokka noille leimattomille autoille, parhaassa tapauksessa se vois hyödyttää kaikkia? Mulla on sellanen tunne, et muutaman vuoden sisällä toi streettikuvio tulee muuttumaan johonkin suuntaan ja sitä vois pikkuhiljaa ainakin ajatusasteella ruveta työstään.

    Me ajetaan niinku ennenki; se mitä pystyy ja huvittaa ja minkä kalusto antaa myöten. Eiköhän niitä jokunen kisa tuu.
     
  11. jussi308

    jussi308 1st gear

    Re: l

    Tarkoitin kyllä yleensäkin että aina ajetaan täysillä oli luokka mikä hyvänsä. En ole kuin kerran aiemmin ajanut ET-luokkia ja silloinkin täysillä. Aina tullaan ajamaan sen verran kun laitteet kulkee vaikka sitten sillain että indeksi puolta sekkaa kovemmaksi kuin auton enkka :D Mutta kallistuu OL puolelle tuo ajaminen kun kerran autolle ei muuta heads-up luokkaan eeämmissä ole meille.
    Nopeammille on aina kunnia hävitä.
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: l

    Toi menee nimenomaan juuri noin 8) Eihän missään muissakaan moottoriurheilulajeissa hitaammalle anneta mitään tasotuksia että saatais tollasella kikkailulla kisa mukamas jännittävämmäks, jos oot hitaampi niin häviät ja sillä selvä :wink:
    Vanha viidakon (ja moottoriurheilun) laki :poff:

    Mut ei meilläkään oo tarkoitus kokonaan lopettaa, noita painopisteitä pitää vaan miettiä uudestaan eli nyt on viime vuosina iso osa pennosista menny ton Streettiläisen kehittämiseen vuosi vuodelta nopeemmaks ja paremmaks mut jatkossa jos sillä ajettanee enää satunnaisemmin oikeita kisoja ja enempi real street actionia niin turhahan siihen on enää panostaa lisää kun tollasenaankin sillä alkaa olla stripilläkin sen verran vauhtia että kehtaa tulla ja tuolta kadulta sille ei liikennevaloissa kyllä löydy enää nytkään kovin äkkiä voittajaa :rotfl:

    Mut laitetaas nyt vielä normikuulumisiakin niin sellasta ollaan talven aikana puuhasteltu jotta koneesta lohko ja liikkuvat oli tarkastettavina ja hiukka koneistettavina ja nyt ok valmiina, yläkerta eli kannet, imusarja ja kaasari (nyt kaasarit :wink: ) vaihtuu ja alkaa olla rantautunu rapakon takaa ja sit tietty uutta nokkaa ja sellasia juttuja on kovin laskeskeltu joten tommosta tohon jokkisautoon on nyt kuitenkin ollu vielä kehitteillä viimekesäseen nähden :p
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Miettikääs nyt vähän uudestaan asioita te streetin boikottia puuhaavat. Sillä, että jäätte kisoista kokonaan pois, kun ette pääse nitroihin teette hallaa vain omalle ryhmällenne ettekä edistä asiaanne pätkääkään.

    Samoin toi itku kauas viedystä kisasta Taivalkosken kohdalla on naurettavaa. Kaikilla se rata ei ole lähellä, ei varsinkaan pohjoisen harrastajilla, jotka nyt saavat vihdoin kisan, johon heilläkin on lyhyt matka. Jos te, jotka olette tottuneet parin kolmen tunnin kisoihin siirtymisiin jätätte pohjoisen kisan väliin, kaivatte vain maat sekä omien jalkojenne että koko lajin alta. Eikö kaikkien etu kuitenkin ole se, että laji laajenee koko maahan.

    Alastaroon ei yleisöä saada kuuteen kisaan kaudessa ja siksi on hyvä viedä kisoja muuallekin. Näin laji mitä todennäköisimmin saa sekä uusia harrastajia ja uutta yleisöä. Siitä hyötyvät kaikki. Ajatelkaa joskus kokonaisuutta älkääkä aina omaa napaanne.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kyllä sitä joidenkin on pakostakin ajateltava sitä omaa napaa kun ei sitä kukaan muukaan tee.

    Tonne kun töötätään vähintään niillä kahdella autolla mitkä meillä on mukana, niin pelkät polttoainekustannukset on lähemmäs tonnin. Mä olen siihen syytön, että pohjoisen jätkillä on varaa ajella ympäri suomea monta kertaa vuodessa. Mulla ei ole.

    Ja kun ei ole, niin jos tilanne olisi päinvastoin että asuisin itse utsjoella ja alastarossa olisi eniten kisoja, niin en olisi ikinä koko lajiin mukaan lähtenytkään. Ainakaan näillä tuloilla... Onko se sitten hyvä vai huono asia lajin kannalta että mä yritän hikisillä tuloillani ajella sen mitä rahkeet kestää, niin siihen en osaa ottaa kantaa. Sit kun ne ei kestä, niin ajot loppuu.

    Tää nyt on vähän väärä threadi tän asian vatvomiseen, mutta itse ajan kaikki. Ehkä. Jos mahdollista. Mutta jos finanssipuoli alkaa näyttää siltä että ei ole varaa ajaa kaikkia kisoja, niin mitäs veikkaat, että mistä aletaan karsimaan?..

    Tiedän, että tulee murhaavia katseita ja selkään puukotuksia monelta jos kiertää vaan lähikisat, mutta kyllä mun talossa lainan lyhennykset maksetaan ensin ja katsotaan että jääkaapissa on ruokaa kaikille. Sit jos noiden jälkeenkin on tilillä vielä roponen tai kaksi, niin funtsitaan muita juttuja. Tonnikin on iso raha.

    Siitä huolimatta yritetään ;-)
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Asioita voi edistää monella eri tavalla, muunmuassa suuntaamalla sit harrastuksensa toiseen suuntaan jos hommaa kohdellaan ja se vedetään sellaseks ettei siinä vanhassa harrastustavassa oo enää mitään mieltä.
    Elämää kun lienee kuitenkin myös FHRA:n toimintojen ulkopuolella :wink:
    Eniten harmittaa Bat-bussin puolesta jos sen kai kohta jo parin vuosikymmenen mittainen varikkoelämä noissa ympyröissä loppuu mut kai sekin oppii yhtälailla kiertämään vaan muissa tapahtumissa :rotfl: :rotfl:

    Ja toi Jza:n kirjoitushan pitää hyvinkin tarkkaan paikkansa useimpien harrastajien osalta eli harvempi tuolla kuitenkaan ajelee perintörahoilla tai firmaansa nurin joten pakkohan se on laskea kauden kokonaiskuluja paljonko talven rakentelun ja jo siitä johtuvan jokakeväisen konkurssin jälkeen kesällä on kaikkiaan varaa käyttää tähän hommaan ja silloin noi pisimmät matkat jää ilman muuta ensimmäiseks pois omasta kalenterista. Jopa ilman boikotointiakin.
    Ja jos katotaan vielä viime vuosina vakituisemmin kaikkiin kisoihin osallistujien kotikuntia niin valtaosa nyt vaan kuitenkin on aika eteläisestä Suomesta jolloin toi Jza:nkin mainitsema asioiden tärkeysjärjestykseen laittaminen rajaa tietenkin moneltakin nykysin kilpailevalta ensimmäiseks pois tuollasen kaukomatkailun, etenkin kun se on kovin pian jo Kalajoelle myös etelästä käsin pitkän ja kalliiks tulevan kisareissun jälkeen.
    Eli ilman mitään boikotointiakin mm. oman tonne osallistumisen todennäköisyys on jo muut asiat huomioiden hyvin pieni eli omiin ajosuunnitelmiin se ei kyllä sisälly mut ei kuitenkaan ihan 100% varmuudella pois suljettu joten lopullisesti asia päätettäneen muihin kisoihin ilmottautumisista poiketen vasta sit sen hetkisen tilanteen mukaan ihan viimeisellä mahdollisella hetkellä ennen kyseistä kisaviikonloppua kun eihän siinä konkurssissa sit joku jälki-ilmottautumismaksu tee enää paljon mitään lisää kuitenkin todella kalliiseen kisareissuun :wink:
    Ja noin muutenkin tuntuis kuitenkin olevan mielekkämpää käyttää ton kisareissun hinta siihen että menis oman luokan sieltä puuttuessa kuitenkin kuokkimaan OL:ään Nitrokisoihin, mut aikahan ton sit näyttää.
    Ja toi siis tietty edellyttäen että yleensäkään ajetaan ens kesänä noita FHRA:n kisoja.
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Nyt on pakko sanoa sulle arvoisa Putte, että oot pudonnu kartalta täsä boikottiasiassa. Lueppa uudestaan se tredi jossa asiaa puitiin ja totea itse, että ne puheet on jo haudattu muiden kuin REE ryhmäläisten toimesta. Ainoana ryhmänä just REEläiset ihan Pohjanmaan lakeuksille saakka oli ottamassa boikottiin osaa edistääkseen asiaansa painostamalla FHRAn johtokuntaa ensin tässä Nitrokisojen asiassa sittemmin jossain muussa epäkohdassa joka saattaa eteemme tulla. Ongelma vaan on se, ettei muiden ryhmien kuskit ajattele asiaa ihan yhtä kauaskantoisesti vaan just niinkuin sä, eli toi on helppo kohde matkojen ym suhteen. Se nimittäin on sitä, mutta myös toteutettuna oiva täsmäisku epäkohtia vastaan taistellessa just vaikka FHRAn tekemien pakollisten kustannusten takia :soosoo:

    Mutta niinkuin sanoin, kentällä ei ole vielä valmiutta nousta suurta ja mahtavaa FHRAta vastaan ja tyydytään siis siihen, mitä meille tarjotaan. Onhan kuitenkin mahdollista, että muidenkin ryhmien kuskit joskus ymmärtävät myös tällaisen keinon mahdollisuuden vaikkapa seuraavien osallistumismaksujen korotuspaineiden tullessa ajankohtaiseksi :odroll:

    Henkilökohtaisiin boikotteihin en ota kantaa, enkä edes toivo niitä, sillä mulle ajaminen on vain hauskaa jota tehdään kun siltä tuntuu ja rahat riittää. Ja kyllä JZA on oikeassa sanoessaan, että niillä mennään mitä muusta elamästä jää :cry:
     
  17. ransu68

    ransu68 1st gear

    Toivottavasti joku muistaa ens talvena seuraavaa: Ensi vuodeksi nostetaan osallitumismaksuja street ryhmän osalta. Street luokan ajokeilta kielletään osallistuminen nitrokisoihin vedoten pro-ryhmien osallistuja määrään. Street ryhmille ei anneta sm-arvoa eikä useinpia varikkokortteje( tai mikä niiden virallinen nimi sitten onkaan). Toivoisin mitä nöyrimmin olevani täysin väärässä!!!!! Toivon kaikille antoisia rakenteluhetkiä ja ennätystäyteistä kesää 2009! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:




    UGH- OLEN PUHUNUT!!!!
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Nostetaas vaikka tää topikki :wink:

    Eli mites on REE:n ja myös C:n plus B:n Streetti-hurjat kun alkas olla päätöksen paikka ollako vaiko eikö olla eli mennäkö Nitroihin ja jos niin minne :poff:

    Ite edelleen ollaan ilmeisimmin työntymässä OL:ään tykinruuaks ajamaan sit oikeesti lähinnä itelle testiä eli testaamaan ja fiilistelemään mukaan kisoihin.
    Ja OL:ään mm. siks että siinäkin ajetaan oikeella nopiammalla kuusella eli samalla kuin omissakin kisoissa.
    Siinähän pääsis sit luultavimmin ajamaan ehkä enemmänkin kuin aikaisempina vuosina samoissa kisoissa on päästy Streetissä vetämään eli jonkunverran lähtöjä ainakin to-la välillä riippuen tietty miten siellä sit ajattamisen aikataulut meneekään mut ainakin pudotusten eka kierrokselle asti ja vois sit hyvin testailla hullumpiakin kokeiluja kun ite kisalla ei olis sinänsä yhtään mitään väliä :wink:

    Vaan onks muilla ajatukset selkiintyny ton suhteen?
    SuperComppihan olis sit toinen vaihtoehto mennä sinne kaikenmaailman rakstereiden sekaan koppimallisella katuautolla :p
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mähän oon ilmottautunut super poro ET:hen. Oikeestaan ihan vaan siks, et auto täyttänee sääntövaatimukset sellasenaan, tuolla OL:ssä ainakin ahdettuna tarvis sitä sun tätä "ylimäärästä".
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Oujee, niin mekin, super poroja ollaan eeämmissä :rotfl:

    Täytyykin valita sopiva nimi noista Joulupukin porojen nimistä, tarjolla olisi seuraavat:
    Ailu, Suivakka (Hammarbergin Tommi?), Mutsikki (BB-chevy?), Valkko (mc-eläin?), Tilkku (osaase?), Sipsu, Täpy (CK?), Turpo (ehdottomasti Vipottaja), Pyry, Kipinä (sopis Kiekulle), Maskotti (DS325 ja Löijy), Saukki (Joni Lappalainen?) ja Poku, nuo nyt tuli ensin mieleen... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!