Dee-ryhmä kaudella 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja vipottaja, 2.9.2008.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meillekin kelpais ihan kumpi vaan loppunopeus, 260 tai 280 :poff:
    Tosin tiedä sit minne kuuta kiertävälle radalle nova lähtis jos jostain löydettäis niin iso alamäki että saatais siihen noin paljon kulkua :rotfl:
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Löijy on sitten kotiutettu tonne meikäläisen talliin :rotfl:

    Siellä ne seisoo sulassa sovussa GM ja Parsa, vaikka mua kyllä varoitettiin :poff:

    Kummallakohan pitäis ottaa REEhen osaa ensi kesänä :eek:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onneks olkoon, sullahan on hyvä tilanne kun on nyt ens kaudelle tollanen vara-autoks sopiva moopparikin ja kaikkea 8) Aika Pro touhua :rotfl:
    Vieläks sulla on siihen se Chevyn 454 kone tallessa niin äkkiäkös sen Löijynkin laittaa kulkemaan :poff:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onneksi tohion Löijyyn tulee kuitenkin oikea Powerglide eikä mitään tft,tnt äh... eiku tof...noh. ynnä muuta pas*aa :poff:
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niin, tommosena vanhana merenrantakaupunkilaisena laitat sinne luonnollisesti tommosen suunnanvaihtajan etka mitaan oikeeta vaihdelaatikkoa :odroll:
    Sekun on toisille niin ylivoimasta vaihtaa vaihdetta parikertaa matkan aikana niin tommonen veneen suunnanvaihtaja on kylla katevanpi ettei mee pasmat sekasin liiallisten toimenpiteiden johdosta alle 10s sisalla.
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    meilläkin on ollut ajatuksena ehkä osallistua D-ryhmään riippuen hiukan siitä kuinka alipainoinen meidän ajoneuvo siihen ryhmään oikeesti on kun kaikki lopulliset hilut on kiinni.osallistutaan joko OL:n taikka sitten D:n kattoo ny, moottorilla kas kun ei oo kokoa kuin 406 ja pari hiustenkuivaajaa.

    mikäs idea tuossa street säännöissä on tuo 25kg ruiskusta painon lisää, kyllähän kaasarilla tehoja saadaan saman verran oli kyseessä sitten vapari tai ahdettu ja ruiskusysteemi painaakin enemmän.
    en valita, tuo asia vaan hiukan ihmetyttää.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei se oo ainoo asia mikä noissa katusäännöissä ihmetyttää, aika erikoinen on toikin, että ahtimesta tulee kaikki 25 kiloa lisää. Ja se, että ilokaasuja ei saa käyttää. Mut ne säännöt nyt vaan on tollaset. Vähän aattelinkin, että näinköhän saatais mahdollisesti D:hen uutta väriä ja hyvä niin jos onnistuu!
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, hyvä hyvä :D
    Mitä enemmän, sen parempi.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    noh.. ahtimilla sentään on joku hyöty mut ruiskusta ei suoraan tehoihin. ennen vanhaan ne ilottelukaasut oli sallittuja ja mieleen muistuu aina vellamon luolamiehen chevelle jossa ls-6 ja kaasut :)
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun mielestä ahtimesta saattaa olla jopa enempi hyötyä kuin 25 kilon edestä, mut en sitte tiedä. Mun mielestä noi ei oikeen oo rinnastettavissa vaparit ja ahdetut, on säätökertoimet sitten millaset hyvänsä ja kenties jossain vaiheessa tulee vielä eteen sama tilanne mikä kävi alkuaikoina street A:n ja B:n kanssa. Mut siinä vaiheessa pitää kyllä myös ilokaasut saada mukaan hatamistapoihin.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Luolamiehellä taitaa olla edelleen toi sama Chevy, mutta nyt Oranssina ja hiukan jalostettuna :poff: Ko. autoa ilmeisesti ajatetaan ensi Suvena OLlässä yhden pääkaupunkiseudun asukin toimesta. Kertokoon hän itse lisää :rotfl:
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Onhan toi 25 kiloa vähän hyötyyn nähden. Joskus aikanaan käytettiin turbon tilavuuskertoimena 1,7, jolla saatiin vertailuluku vapariin. Se voi olla lähempänä totuutta.
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ja jos kertoimena käytettäisiin ahtopainetta+1, niin olis vielä lähempänä totuutta :lol:
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead


    juu se alkuperäinen ihmettely olikin tuosta ruisku touhuista se 25kg.
    ehkä se syy ilokaasukieltoon on se ettei ne ole lain mukaan suomessa laillisia kadulla kun taas turbot yms ahtimet ovat. eikös joku ajanu joskus autonsa puun ympärille ja siinä oli ilokaasut ja tästä syntyi se että kaasut kiellettiin kadulla, onneksi sen jälkeen ei vastaavia puuhun ajo onnettomuuksia ole suomessa sattunut :soosoo:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän sen jälkeen, kun ilokaasut kadulla kiellettiin, ne sallittiin vielä katuautkisoissa muutaman vuoden ja silloin kilpailijat tilasivat kaasut FHRA:lta ja FHRA toimitti ne tilanneille kisoihin. Myöhemmin katuautosääntömuutosten yhteydessä kaasut sitten kiellettiin katuautoista ja sallittiin vain laittomille katuautoille, josta ryhmästä nykyinen Outlaw on sääntörönsyilyjen myötä syntynyt tai9 kehuttynyt, miten asia halutaankin ilmaista.
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos meinaat puuhun ajamisella sitä yhtä Dusteria, josta oli veekasissakin juttua näyttelystä poistuessaan, niin siinä ei käsittääkseni ollut kaasuja. Terhakka moottori kyllä noin muuten, ja tais olla myöhemmässä vaiheessa toi pohjana eräässä C-ryhmän kärkipäässä vuosikaudet hääränneessä autossa.
    Toi rehti painolisä tai tilavuuskerroin kaatuu painoihin, noista on paha ruveta kuorma-autoja vääntään kun ei korttikaan riitä. OL taas on karannut johonkin UFO piireihin, minimipainot on selkeesti pienempiä kun Pro Stockereilla ja voi niillä painoilla käyttää isompia motteja; mun mielestä olis korkee aika lähitulevaisuudessa eriyttää vaparit ja ahdetut streetissä ja lisätä toi ilokaasu ahtamiskeinovalikoimaan.
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    musta on hyvä että OL:llässä pääsee toteuttamaan hurjimmatkin fantasiat ja on tärkeetä että ryhmissä on selkeitä erojakin. sinne ittelläkin on/oli tarkoitus mennä mutta jos haluaa edes hiukan pärjätä pitäisi ajoneuvo olla jotain aivan muuta kuskista puhumattakaan. :rotfl: kyllä mustakin tuo painomääräys mitä omaankin ajoneuvoon kertyy on aikas korkea kun kyseessä on kuitenkin pikkulohkosta ja turbojen kanssa pitäis novan paino saada 1525kg tuntumaan, eipä oo tainnu NOVA ikinä painaa niin paljoa ei edes uutena. lisät: ruisku 25kg, turbot 50kg, rengas leveys kuviosta 15.8" kuvio eli 50kg, ja viimeisestä 0.3" se 25kg. :rotfl: täytyy ostella kapiammat renkaat harmittaa vaan kun se 18.5 x 33 on rekisteriotteessa mut eipä oo 50kg arvoiset.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei mullakaan ole mitään OL:n kehitystä vastaan, mutta tohon streetin ja OL:n väliin on kyllä syntynyt melkonen tyhjiö kun OL sääntöjä on lievitetty. Enää ei streetti auto "kasvamalla ulos" street ryhmistä oikeen istu OL:lään, nyt siellä vaaditaan ihan puhdasta kilpuria. Ryhmän lähtökohdista ollaan etäännytty aika kauas sekä sääntöjen, että käytännön suhteen.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei muuten tuu kun +50 kg, sillä säännössä tarkoitetaan+25 kg / alkava tuuma 14.5" ylittävästä osuudesta :soosoo:

    Ihmettelen itsekin samaa tosta ruiskun painosanktion tarpeellisuudesta. Vuosikausia ruiskulla ja vaparilla ajaneena väitän, että olisin päässyt helpommalla, halvemmalla ja yhtä kovaa kaasareillakin. Ajettavuus sensijaan voi ruiskussa olla parempi :-?
     
  20. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    siis onko minimipaino reessä 1400 kg ? ja yli 14.5" +25 kg, ahdin +25 kg kpl ?, muita painoon lisääviä seikkoja ???????
     

Kerro tästä muillekin!