Dee-ryhmä kaudella 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja vipottaja, 2.9.2008.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    -Ruiskusta tulee +25 kg
    -Renkaista +25 kg/ 14.5" ylittävä alkava tuuma
    -Ahtimet +25 kg kpl
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    niinpä niin eli mulle tulee ahtimista 50kg, ruiskusta 25kg ja renkaista 50kg koska ne on 15.8" leveet ja jokaisesta alkavasta tuumasta 25kg eli noin.
    yhteensä 125kg. ...kokonaispainoksi siis kuskin kanssa 1525kg mikä on aika paljon 67 novalle... B:ssähän oli jotain et jos pystyy osoittamaan ettei aluperinkään ole painanut noin paljoa niin se otettiin huomioon...noh.. nyt ei kannata ainakaan itteensä laihdultella turhaan pikemminkin päinvastoin. niin ei tarvi autoa lihottaa :rotfl: aattelin et jos laittais peltiovet lasi-ikkunoineen takasi taikka syödä ittensä yli 200kiloiseksi.

    samahan ois ollu tietty pistää isolohkolla koska pikkulohkosta ei sinällään hyvitystä saa kuten OL:ssä... totuushan on tietty se että näistähän ois voinu esitella mielipiteitään kokouksissa ja olla paikalla, nythän tää on suht turhaa turinaa... kunhan vain ääneen mietin.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    juu totta, iso meren takana ovat ottaneet noista ahdetuistakin kaasarilla reippaasti REIPPAASTI yli 2000hepoa, jollain ei varmaan oo ollu joskus varaa ruiskuun kun on tuollaisen pallon heittäny ilmaan :lol:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tervetuloa kerhoon Bro :rotfl:

    Samat painot tarttee munkin laittaa Camaroon ja mä ratkaisin sen hitsamalla pitkät 16mm pultit takarunkoon, johon voi halutessaan kiinnittää 2 kpl 35 kg painavia teräslevyjä :eek:

    Toisaalta, jos laitat MT 17.5 x 32 renkaat, jää toi +50kg pois kun niiden kulutuspinta on vaan 14.2.

    Jos kysyt FHRAlta miksi nää painosanktiot, tulee vastaukseksi: Kun noi katuautot kulkee jo nyt liian kovaa :mad:
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tossa sallittujen lisäpainojen määrässäkin on maksimi. Tiettyhän autossa voi myös olla "painavia rakenteita". :rotfl: Mut ei oo onneks joutunu ihan ton ongelman kanssa painimaan, mehän ollaan oltu vaan 50 kiloo alipainoisia. :rotfl:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa kuva nimimerkki osaase:n caminon lisäpainoista viime kesältä:
    http://kuvablogi.com/nayta/1301434/

    Laitto siihenkin sit tollasen kun ilman lisäpainoja sekään ei tainnu olla vielä edes kahtasataa kiloa ylipainonen :rotfl:
    Mut toihan on lisäpuntiks kätevän painavaa materiaalia ja helppoa työstääkin :poff:

    Ja helppoa hankkia kun joutenpäiten lojuvia tollasia harkkojahan löytynee jokaselta REE Ryhmän hemmolta ihan kotoa 8)
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    tään määkin ajattelin tehdä ja laittaa nuot kyseiset pallerot, otteessa on vaan sit erikokoset pyörät mut tuskin se mitään haittaa kun on pienemmät.
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    tuollanen klöntti kun pääsis onnettomuudessa irti niin on suht vaarallinen möllerö.
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos se ollu saantokirjassa etta irto(pultattavia)lisapainoja saa olla korkeintaan 2X25kg?

    Nyt kun rikos on jo vanhentunut voin tunnustaa etta kaverin autoon laitettiin joskun pari lyijyharkkoa a' 50kg. Katsuri meni aika helppoon kun kirjotettiin niihin tussilla etta 25kg ja kehu etta hienoa etta ootte loytaneet just sopevan painosia harkkoja :oops:
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    No olisko ne siitä sen turvallisemmiksi muuttuneet jos olisitte vetäneet keskeltä molemmat poikki?
     
  11. osaase

    osaase 3rd gear

    oisittepa nähneet sen toisen möllerön??? :oops: lupaamme laihduttaa ja poistaa mölleröt niin on turvallista muillakin. :wink: ps. ois kultaa myynnissä saa kaupan päälle caminon 8)
     
  12. vw 65

    vw 65 1st gear


    Muutama vuosi sitten ei lisäpainoa joutunut laittamaan muuta kun 25kg ruiskusta jos ajoi D:ssä ahdetulla pikkulohkolla, koska ahtimista rangaistaan jo luokkakorotuksella isolohkoryhmään. tää oli käytäntö 2004 ja ei kai ne säännöt tän asian suhteen mitenkään ole muuttunut.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Tosta kun OL vielä vähän "kehittyy", niin se on jo käytännössä Pro Stockien ja Pro Modien yhteinen ryhmä. Oikeesti se on mennyt tosi kauas alkuperäisestä ja sen ja streetin välissä pitäis olla se oikeille laittomille katuautoille tarkoitettu ryhmä. Alunperinhän OL autoille oli löydyttävä katuhistoria korille eli muovikopat eivät kelvanneet. Siitä lipeäminen oli eka askel sääntöjen karkaamiselle pois alkuperäisideasta.

    Taitaa vaan tänä päivänä uusien ryhmien saaminen olla vaikeata ellei sitten joku ryhmä poistu.

    Tosin nyt on olemassa kolmeen street ryhmään autoja. Niistä saadaan kyllä helposti muodostettu kaksi ryhmää sillä, että on street ahdetut ja street vaparit. No tän mielipiteen jälkeen mut varmasti kivitetään varikolla, mutta silti otan riskin. :rotfl:
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Äkkipäätä muistelisin, että sallitut maksimilisäpainot olisivat yhteensä 50 kiloa. Asiaahan voit tietysti auttaa myös toisella akulla ja akkujen kokoa ei käsittääkseni ole määrätty, mutta niitä saa olla kaksi kappaletta.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Mietipä uudestaan, ei tainnut olla nyt ihan niinku sä ajattelit. :rotfl:
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kuin? Tarkoitin sitä, että vaikka niissä olis lukenut, että 50kg, niin olisko ne halkaistuna ja "laillisina" sitten muuttuneet paljonkin turvallisimmiksi möykyiksi ;-) Jos mä pulttaan kaksi 25 kilon harkkoa pohjalevyyn kiinni neljällä pultilla tai yhden samankokoisen (kuin ne kaksi) vaikkapa kahdeksalla pultilla, niin what's the problem? ;-)
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Jos joku olisi tajunnut, että siellä on 2 x 50 kiloa lisäpunttia, olisi se ollut sääntöjen vastaista, mutta 2 x 25 sääntöjen mukaista. Yhtälailla 4 x 25 olisi ollut sääntöjen vastainen, kun lisäpainoa saim olla yhteensä 50 kiloa. Tarvitaanko rautalankaa sijtomaan nää puntit. :rotfl:
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa, katos en mä tota viidenkympin rajaa hiffannutkaan :oops: No, mutta ihan velmu kaveri ollut kuitenkin asialla, eikä mitään sattunut ;-)
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mun mielestä tää vaikuttaa oikeanlaiselta ja reilulta tulevaisuudelta. Mä en ainakaa laita vastaan jos tällaisia sääntö muutoksia tulevaisuudessa tulee. Tosin mullehan kelpaa noi säännöt tollasenakin kun ne nyt on :rotfl:

    Pääasia, että kaikki pääsee ja tulee radalle :rotfl:
     
  20. omega16

    omega16 1st gear

    Kyllä tuossa dusterin motissa silloin ne kaasut oli mutta tuo tapaus ei aiheuttanut sitä kaasujen kieltämistä. Olin paikallakin näkemässä tuon tilanteen. Siitä en ole varma oliko siinä puuhun lipsahtaneessa vedossa kaasut käytössä mutta asennettuna ne ainakin oli silloin.

    Tuo sama motti tosiaan meni sitten ilman kaasuja mainitsemaasi kulkineeseen ja vuosien varrella siitä kehittyi voittaja-ainesta. Tuo moottorihan oli sittemmin vielä käytössä kaasuillakin kuskin siirtyessä ajamaan ol:ää.
     

Kerro tästä muillekin!