Dee-ryhmä kaudella 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja vipottaja, 2.9.2008.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ilokaasuhommat liikenteessä muni kemiläinen 20M Taunus.
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mitennkäs tämän kauden kisaajat REE ryhmässä. ketkä aikoo vetää koko sarjan, kuka muutamia kisoja ja onko muitakin kokeilemaan mukaan tulevia tulossa. Pankaa mulle vaikka sähköpostia ds325@suomi24.fi niin saadaan joku kuva mahdollista mukaan tulijoista. Eilen ryhmien vetäjien kokouksessa nimittäin paljastui sellainen ongelma CEE ryhmän osalta, että vain kaksi :eek: kuskia aikoo ajaa koko sarjan, eli näyttäis siltä, että REE js CEE ajelee yhdessä ensi kauden :rotfl:

    Ollan yhteyksissä :rotfl:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mites tuolla nyt yllättäen on tollasta katoa käynyt aikaisempiin suunnitelmiin nähden :poff:
    Meilläkin oli tarkoituksena ajaa koko sarja viimevuotiseen tapaan eli sen mukaan autoa alettiin taas kehitellä heti viime kauden jälkeen mut nyt kun kiitos FHRA:n Streetit tiputettiin pois Nitroista ja yks kisa vedettiin Pudasjärvelle niin taidetaan sittenkin unohtaa toi juttu ja ajaa vaan kisa tai pari.
    Mut siis luultavasti kuitenkin pari FHRA:n kisaa kun noi auton muut kehittelyt on nyt syönyt taas sen verran rankasti että ei taida enää jaksaa/ehtiä/tai olla varaakaan tehdä siihen kesään mennessä muutamia sellasia pikku paranteluja että käyttäis sitä konttorilla jotta vois mennäkin ajamaan FHRA:n sarjan sijaan pelkästään West Coastia.
    Tosin sitäkin vois nyt sit harkita jotta sienestämäänhän sitä varmaan pääsis sit ihan vaan puuhakilvilläkin jos noi viralliset kisailut jääkin tänä kesänä kovin vähiin :wink:
     
  4. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    Eikös niitä cee-autoja nyt sitten riittänytkään. Kova meteli tosta moottorikoon muutoksesta pidettiin että siten kisoihin tulis autoja lisää. Enää en kyllä itsekään puolla moottorikoon nostoa missään vaiheessa ree-ryhmässäkään (pysytään samoissa säännöissä), ainoastaan sen tilavuuden mittauksen mahdollistavaa laitetta tarvitaan.
    Siis kyllä ihmetyttää ja harmittaa. Taitaa fyyran kisoista kuolla kaikki street-ryhmät pois ajan kanssa tai B:stä en tiedä, ja siirtyä West Coastia ajamaan, tietenkin nopeimmat laitteet löytää paikkansa OL:stä.

    No meillä autoa nyt ainakin muokataan kokoajan alustan osalta. Etupää menee aikalailla uusiin puihin jousitus mukaanlukien. Sen jälkeen päästään muitten juttujen kimppuun. Tuntuu vaan että kun jotain paikkaa kehitetään niin kerrannaisvaikutukset on suuria eli yksi tekniikkamuutos johtaa kouralliseen muita.
    Mutta tarkoitus on ajaa koko sarja Mutaparkista alkaen.
    Juha
    DS 333
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    pistin kuvan mahdollisesta tulijasta :rotfl: meillä on tulossa myös c-kilpuri jolla ois tarkoitus ajella noissa fhra kahinoissa.. west coast voin muuttaa sääntöjä sen verran et tuota leimaa ei tarvis kuten fhra kisoissakin on.. tulis enempi autoja mukaan!!
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Totahan tässä toivotaan tai vielä mieluummin sinne yhtä lisäluokkaa yhdistäen siihen jonkinlaiseks yhdeks Street+ luokaks kaikki nuo leimaamattomat B+C+D Streetit jolloin uskoisin niissäkin kisoissa automäärien kasvavan kun noi leimatut sais ajaa yhä vanhaan malliin ja tonne uuteen siirtyis varmastikin iso osa nykysin FHRA:n kisoja kiertävistä autoista.
    Ja nyt kun lisenssitkin on kokonaan AKK:n alla niin koko FHRA:tahan tossa ei sit enää tarvittais mihinkään :wink:
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    me aateltiin käydä ruotsissa ajeleen kanssa ja otetaan tuo kesä ihan rennosti ajelllen ku huvittaa ja missä huvittaa ehkä stockholm openissakin 8)
     
  8. SG440

    SG440 3rd gear

    Tuskinpa sääntöjä muuttamalla lisää autoja tuleekaan. Moottorikokoasia on tietysti järkevää siinä mielessä, että valtaosa nykyään mukana olevista autoista saadaan laillisiksi. Harvinaisia nykyään on 350/360 pikkulohkot ja 440/454 isolohkot. Kyllä WCC:ssa on ryhmä katuautoille mitä ei ole katsastettu.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ryhmä ja ryhmä eli eipä oikeesti kuitenkaan oo :wink:
     
  10. SG440

    SG440 3rd gear

    Mikäs se sellanen katuauto on mitä ei kadulle ole katsastettu. :D .
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    juuu jarruttelu ryhmiä eikä siinä middään jos semmoisista tykkää. mut täytyy koittaa leimailla tuota niin pääsee siitäkin pahasta .
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    laiskan miehen katuauto :D ja fhran sääntöjen mukainen katuauto.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja sellanen missä säästää mm. käyttö- ja vakuutusmaksuissa :wink:
    Eihän sitä kadullakaan aina kilpiä tarvi, onhan noita kaikenlaisia lappuja :poff:
     
  14. SG440

    SG440 3rd gear

    Joo.. pelkkää säästöähän tämä on koko homma :) . Kyllä siinä oli meininkiä kun savonsolmusta ajettiin siirtymätaipaileita motoparkkiin.
    WCC:in kisoissa saa kasiviitosen ajaa tässä katsastamattomien katuautojen ryhmässä. Useimmat saavat jarrupolkimen unohtaa siinä matkalla kun lentokentällä kuitenkin ajellaan. Auttaisko se jos sen ryhmän vaikka nimeäisi uudelleen. Vaikka "FHRA:n sanelupolitiikkaan kyllästyneiden katsastamattomien katuautojen kuljettajien ryhmä" FSKKKK-ryhmä :rotfl:
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mut saisko tossa nyt sit kuitenkaan lähteä kaverin kanssa yhtäaikaa viivalta ettei tarvis jäädä siihen vielä tupakkia poltteleen toisen jo mennessä :poff: Tai varmaan omalla kohdalla useimminkin niin ettei tarvis lähteä siitä ikäänkuin varaslähdön turvin jollain saamallaan säälikertoimella karkuun :poff:
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    täähän on tää ainainen ongelma että jokainen haluais sellaiset säännöt että ei olis nopeampia kuin oma katu vessa... silti parissa viikossa joku rakentais niillä säännöillä 2 s nopeamman vekottimen. 8)
     
  17. SG440

    SG440 3rd gear

    No sehän perustuu vapaaehtoisuuteen, että koska lähtee liikkeelle. Sen varmaan tiedätte kaverin kanssa, että kumman auto on nopeampi. Tämä ryhmä antaa mahdollisuuden selvittää sen kumpi teistä on parempi kuski. Sillä kerralla. Sitten on taas mahdollisuus harjoitella ja antaa takaisin. Tuossa ryhmässä kun on kaikki jarruttelulaitteetkin kiellettyjä paitsi polkimet.

    Jos se tekee tappiosta vielä musertavamman, että pääsee ensin liikkeelle ja häviää silti, on ikävä asia. Voitokkaassa lähdössä voit saada kuitenkin satunnaisen katsojan sympatiat puolellesi kun voitat hitaammalla autolla. Jotkut tykkää Daavidista ja jotkut Goljatista. Kaverin kanssa jäähdyttelyalueella tiedätte kuitenkin miten homma meni. Ajaminen heads up lähdössä sekunteja nopeampia vastaan voi olla turhauttavaa. Tuo ryhmä mahdollistaa tasapäisen kilpailemisen pienemmälläkin budjetilla. Se on sitä säästöä :lol:
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Se mitään turhauttavaa oo, motivoipahan vaan lisää yrittämään saada oma vessakin kulkemaan :poff:
    Ja jos rahat ei riitä ja halutaan alkaa säästämään niin sama se on vaikka sit vaihtais kokonaan lajia :wink:
     
  19. SG440

    SG440 3rd gear

    No tehän siitä säästmisestä aloititte puhumaan. Ei kai se vuosikatsastusmaksu sitten mikään ongelma ole :lol:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Noi on kaks ihan eri asiaa, kun kuitenkin ollaan tiukoilla niin mieluummin nekin rahat laittaa vauhtiosiin kuin lahjoittaa valtiolle tai vakuutusyhtiöille :wink:
     

Kerro tästä muillekin!