Defa/Calix yleismalli letkulämppäreistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kane, 13.9.2007.

  1. kane

    kane 1st gear

    Motonetissa oli vain 700W Defa, ei isompaa.
    Onko jossain pk-seudun putiikissa parempi tarjonta hyllyssä?

    t.kane
     
  2. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Letkulämppäri on turha.
     
  3. HRTP

    HRTP Gearhead

    onhan sekin jo plussaa jos edes on se letkulämmitin jollei autossa ole muita lämmittimiä. Itse olen kyllä tuon letkulämmittimen kannalla, ainakin noissa mun autoissa/työkoneissa tuntuis olevan yks parhaimpia ja kyllä laitan vielä tuohon nykyiseen kulkineeseenkin sellaisen kiinni kun vaan kerkeän(suburban 6.5TD -95)
     
  4. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Maatalouskaupasta löytyy 1500W letkulämppäriä, ei empiiristä kokemusta mutta kehuttu on. Laitetaan lämppärin kennolle menevän letkun väliin, perustuu siihen että lämmin vesi nousee ylöspäin. Lämpöä tulee heti lasille kun pataraudan kääntää tulelle ja jos lämmittää traktorin koneen niin kai se johonkin puolivalmistenokivasaraankin passaa.
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Mallia siis omalla vesipesällä, ei alavesiletkun väliin asennettava.

    Edellisessä 6.2 koneessa kyllä lämmitti ja kiersi neste joten ei se mikään turha ollut.

    Hessumobiilissa noita on 1000w ja 1500w vastuksella hintaan 131€.

    t.kane
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itsellä kanssa ollut noita maatalous-kaupan vehkeitä Moparin slant6-koneessa, Chevyn 305-koneessa, Olds350DX-koneessa, Olds 6,2 D -koneessa (ja natikassa ja zetorissa)...
    Ja kaikissa on ainakin koneen lämmittänyt yli -30 pakkasilla käyntikuntoon.
    Ja muunlaisten koneen-lämmittimien laittoa en tulevaisuudessa harkitsekkaan.
     
  7. tst

    tst Gearhead


    -Väärinkytkettynä.
    Muuten paras mahdollinen sähkökäyttöisistä.
    Mä laitoin 750W vastukset molemmille puolille lohkoa,nyt lämpiää kummasti :D
    Isompia vastuksia tuskin löytyy.
     
  8. Qjet

    Qjet 1st gear

    Letkulämppäri on hyvä keksintö. Varsinkin oikein asennettuna. Lyhyeen alavesiletkuun ( tuskin ongelma Suburbanissa?) tai liian lähelle syyläriä asennettuna saattaa tehdä alavesiletkusta "liian jäykän " , jolloin saattaa alavesiletkun liitos murtua syyläristä.
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Nätti laittaa, alavesiletkussa on vulkanoitu ~18mm (5/8"??) kara josta menee letku paisuntasäiliölle. Siihen saa lämmittimen haaroituksella.
    Alavesiletku muuten on suht' pitkä ja joustava joten vääntöä ei tule.
    Yläkertaan ajattelin laittaa haaroituksen sis.lämppärille menevään letkuun koska paluu menee syylärille suoraan. Varoiksi vois laittaa ylösmenevään letkuun on/off hanan niin eipähän nestekierto ajossa muutu alkuperäisestä.

    t.kane
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    calix tekee 2000w lämmitintä ja oisko koodi 930-umw2000.lämmitintä saa kaikista tarvikeliikkeistä jotka myy Koivunen Oy:n tuotteita.
     
  11. kane

    kane 1st gear

    No niin, lämppäri tuli väsätyä eilen paikoilleen. Olipa kerrankin todella helppo homma, sopiva tila runkoaisan päällä alavesiletkun lähellä. Ei tarvitse kuin pari haaroitusta (T alas, Y ylös) ja jonkin verran letkua. Nyt sitä testasin ja tuntuu kuumenevan todella hyvin term.kotelovalusta kummallekkin puolen koneeseen menevät isot putket. Puolen tunnin päälläolon jälkeenkin imuputki on kylmä eli neste kiertää muualta kuin vesipumpun kautta suoraan alavesiletkuun. Apuna on 250w lätkälämmitin öljypohjassa jos oikein sattuis pakkasia pitään, notkistaa öljyjä mukavasti.

    Eihän tää p-ainelämmitintä voita mutta hinta 10% Eberi/Webastosta joten tähän on tyytyminen toistaiseksi.

    t. kane :wink:
     
  12. buick8791

    buick8791 1st gear

    Jep, hyvin pelittää, ainakin pikku- V- koneissa.
     
  13. thomaso

    thomaso Gearhead

    Onks kellään letkulämppäriin vaihtaneista jäänyt nyt sitten lohkarin kaapeleita ylimääräiseksi? Defa-merkkisiä piuhoja hakusessa; Panssarikaapeli elementiltä puskuriin ja tolppapiuha. Haaroitussarjaakin saa tarjota. 040-5045686 / Tom. Vantaa.
     
  14. kane

    kane 1st gear

    Uusi tuommoinen maksoi Hessumobiilissa 43€. Puolentoistametrin panssarikaapeli ja tolppapiuha. Lämppärielementin mukana ei tule piuhoja.

    t. kane
     
  15. tst

    tst Gearhead


    Mikäs tuo lätkälämmitin on?Miten kiinni?Mistä saa?Mitä maksaa?
     
  16. thomaso

    thomaso Gearhead

    No täytyypä kipaista hekemaan sellainen setti. Lohkon vastus on jo paikoilaan, piuhat on vaan puuttunut.
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Tilasin Buickiin viimetalvena, 250W (öl.til 4-5 litraa) maksoi rahteineen muistaakseni 80€ ja on 240V järjestelmään. Subussa on 6.5 litraa öljytilavuus, olisi saanut olla varmaan seuraava koko...

    http://www.dieselproducts.com/proheat/proheat.html

    Liimataan öljypohjaan, silikonilla reunojen eristys.

    t.kane
     

Kerro tästä muillekin!