DEFA Finals 31.8 - 2.9.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja B.B.Chevy, 21.8.2007.

  1. valiant65

    valiant65 Gearhead

  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vai ko-lo-me-nol-la-kak-si?!
     
  4. 509

    509 Gearhead

    Eilinen tuolla tuli patsasteltua. On se jätkien vauhti vaa aivan hirmuista. Onnittelut minunkin puolesta kaikille ennätyksiensä tekijöille.

    Pikkuisen täytyy antaa pyyhkeitä järjestävälle taholle. Sateelle hekään eivät mitään voi, mutta onnettomuuden jälkiraivaus kesti käsittämättömän kauan. Samassa porukassa kanssani istui henkilö joka on ollut kiihdytysurheilussa mukana jo yli 20 vuotta. Hänkin ihmetteli et mikä siinä voi kestää. Ei muuta kun romut pois radalta (radan reunalta ) ja show jatkuu. Ei siinä niin hirveesti tarvitse ihmetellä.
     
  5. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Taitaa olla stoukkeri, ko-lo-me-ko-lo-me-nol-la

    207 CS -66 Mustang 330 cid Timo Suojanen Kitinoja 9.656 219.72 223.45
     
  6. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Eiks ketään kummastuttanu tuo että ahdin imee dominaattorista ??? :odroll:
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei kummastuttanut ei sitten yhtään. :eek:
    Hei sinä Fossalainen Vaalu65, mikä sulla oli loppunopeus siinä huippu ajassasi? Mä muistaisin että 291km/h?? Ja moparin org etupäällä? Huimaa..
    Mä oon ajanu parhaimmillaan 11sek eli en teidän isojen poikien touhuista tiedä oikeastaan yhtään mitään. Cuda ja Charger Hemi. myös A-bodya o ollut ja tulee oleman. 11sek mopari kulki ihan hyvin ja suoraan niin kauan kun oli kaasu pohjassa. Ei 291 vaan 191 loppunopeus kun maalissa päästi kaasun niin se oli tosi evoton jja vaikea hallita. Alustassa kaikki kunnossa ja parasta mitä rahalla sai. Pari kertaa motarilla tuli löylytettyä (löijytettyä?) jotain kyykkämopoa a mentiin aikas kovaa. Edelleen kun kaasun päästi niin.. Kerro miltä tuntui kun 291 vauhdissa päästi kaasun? Tuosta juteltiin Jykän kanssa kun tultin Kiikalasta. Se sanoi että VIPin välitykset ei riitää kolmeensataan. 266 se meni ja noissa virallisissa mitä joku tänne linkittää oli otain 25.. Nyt ei mitään tietoa mitä siellä on tapahtunut. Toivottavasti ei sada niin kuin täällä Tikkuriassa. Viimeinen yhteys eilen Käköön juuri kun aloittivat. Aargh! Miksi en ole mukana? Miksi kukaan ei kerro mulle mitään. Hyvä että edes joku kirjoittaa tänne kellä on linkit. Kiitos tulospalvelusta, mutta nyt niitä faktoa mitä siellä on autot kulkeneet, pliis!
     
  8. bbford

    bbford Gearhead

    Herroilla oli tullut kiire saada laite taas radalle ja toi kone on tehty tallista löytyneistä vanhoista jämäosista! Oli ollut helpompi toteuttaa se noin kuin että olis alkanut paineistaa kaasaria ja tapella seoksien yms kanssa. Hyvin se kone syöttää noinkin vai mitä mieltä olette? Koneen kokoa en muistanut kysyä,joku 302-347 väliltä se on varmaan.
    Laatikko leipoi päivän päätteeksi mutta veljekset alkoivat jumpata uutta tupaan kun me lähdettiin kotiinpäin siinä klo.20.15.

    VIP menee TODELLA hienosti! Mahtava laite ja kun muistaa että eikös siinä ole "ylipainoa" aika paljokin niin nostan vielä enemmän hattua!
    8.49 tais olla uusi enkka?

    Ja Nyberg nosti jossain 200m kohdalla ja silti meni 8.2!!!!!!!! :eek: Sairas laite..

    Timo Lahden comppi Fiat 127 meni pillun päreiksi,onneksi kuski on kunnossa.
     
  9. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Täytyy myöntää että viimeaikoina on ollu kova ikävä valtteria joka meni parhaimmillaan sen 7.91/291kmh/1507kg :cry:

    Pahasti näyttää siltä että meikäläisen ajamiset jäi siihen, perinteiset perheellisen ajan ja rahan puute vaikeuttavat kiihdytysauton rakentamista ihan liikaa.

    Ei siinä ajamisessa sinänsä mitään ihmeellistä ollu, piti vaan koittaa pitää auto mahdollisimman suorassa vaikka pyrki sutimaan vielä vitoselle vaihtaessa :D Oon muiltakin kuullu noita juttuja maalipään vaikeuksista, mutta en kyllä osaa sanoa mista se voi johtua. Ei vallu vikuroinu yhtään jarrutuksissa, tosin varjo oli lähes aina jeesaamassa. Välyksetön 4-linkki ripustus varmaan jeesaa myös aika paljon myös jarrupäässä?
     
  10. Dervish

    Dervish 1st gear

  11. mika112

    mika112 1st gear

    Kyseessä mitä ilmeisemmin Timo Lahden ulosajo.............ja miksiköhän kesti pitkään saada romut pois.........no helppo vastata siihen.

    Kun vauhtia on n. 200km/h ja auto pyörii ympäri niin siinä on sellaiset voimat kyseessä että kestää tovi ennen kuin kuljettaja voidaan ottaa autosta ulos eli varmistetaan ettei hengenvaaraa ole olemassa........tässä vaiheessa siis auton siirtäminen pois radalta ei ole millään tavalla ajankohtaista,tuskin sitä ollaan edes mietitty. Kun vihdoin ollaan kuljettaja saatu autosta ulos niin kuljettajan tutkiminen jatkuu lääkärin toimesta.........vieläkään auton siirtoa ei edes mietitä. Kun kuljettaja voidaan siirtää ambulanssiin niin silloin vasta mietitään milloin voidaan romu siirtää pois, mutta sitä ennen pitää vielä varmistaa että mitään nesteitä ei valu mistään letkusta tai muualta joka sitten taas tippuisi radalle ja edessä olisi vielä öljyn siivous radalta. Jos tämän saman halutaan lyhyesti esittää niin ensin varmistetaan että kuljettajalla ei ole hengenvaaraa eikä kuljettajan siirtäminen aiheuta lisää vammoja, sen jälkeen varmistetaan että auton siirto ei aiheuta lisää siivoustoimia radalla.

    Kirjoittajan kirjoiotuksesta saa kuvan että kuljettaja olisi nopeasti repiä autosta ulos ja siirtää auto pidemmälle metsään ja jatkaa kilpailuja...........mites jos sinä olisit itse ollut Timo Lahden paikalla ratin takana , miten meidän olisi pitänyt toimia.

    Kaveri joka on ollut mukana yli 20v: Onko ollut mukana kisojen pelastustoiminnassa tai radansiivouksessa. Vuosien aikana autot on varmaan kehittyneet ja näin ollen myös ulosajot muuttuneet rajuimmiksi.

    Jos taas kirjoittaja tarkoittaa OL auton jonka kone levisi koko radan leveydelle maaliviivasta jarrualueen viimeisille metreille.....siinä taas varmistamme että öljyä ei levitetä lisää vaikka sitä oli jo 500 metrin matkalla. Myös auton rengas oli rikki joten hinaus siitä vaan ei oikein ollut mahdollista.

    LYHYESTI: yritetään pitää kisat turvallisina.....siivouksien nopeuttaminen ei ainakaa tee kisoista turvallisempia.

    Toivon että keskustelu tästä aiheesta loppuu tähän mutta voi soitella tai laittaa meiliä niin voin tarkentaa asiaa jos vielä on jollekin jäänyt epäselväksi.

    Mika Martelin / FHRA Safety Crew
    puh: 040-707 5523
    e-mail: m.m@kolumbus.fi
     
  12. zormunen

    zormunen 1st gear

    Mitenkähän ol:ssa kävi? Oisko jollain tuloksia/aikoja?
     
  13. W201

    W201 3rd gear

  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Isoimmat onnittelut LASSE "LATE" NISKAVAARAlle, Super Gasin suomenmestari!

    Toyotan uudet enkat on 8.964 ja 243.02km/h. Videoo ja raporttia seuraa myöhemmin.

    Ei olis uskonu kuinka paljon harmittaa toisten puolesta kun jäi finaalilähtöjä ajamatta. Olis niin mieluusti suonu Tealle tai Teemulle yhden ykköspystin, vaikka onneks molemmilla jo hopeapokaali jo SPETIstä onkin.
     
  15. Tea

    Tea 1st gear

    Kyllähän tuo jäi vähän harmittamaan itseäkin, olisi tullut jännä finaali. Muuten Red Black Racingin finaalikisa meni oikein hyvin. Tiimin kuudesta kuljettajasta peräti 4 ylsi finaaliin saakka: Jussi Tukiainen (SC), Tea Turpeinen (SPET), Timo Heiskanen (PET) ja Vennu Tukiainen (JR/S).

    Koko kausi meni tiimiltä myös hienosti. Laivalle lähtee pyttyjä hakemaan Timo (PET 1.), Tea (SPET 2.) ja Jussi (SC 2.).

    Ja isot onnittelut triniemelle, en ehtinyt siinä onnittelemaan mestaruudesta kun karkasit kesken kisan :soosoo: Ja onnittelut kaikille muillekkin mitalisteilla, tuossa kisakiireessä ei paikanpäällä oikein ehdi kaikkia muistaa eikä pysy tilanteen tasalla sitten millään.. :D
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    KIITOS FHRA:n katsastusmiehille jotka huomasivat katsastuksessa että vaihdelaatikko on katkeamassa jota ei oltu huomattu.KIITOS Samille laatikon lainasta ja Turpeisen Tealle auton lainasta jolla sain hakea laatikon Tampereelta ja kaikille niille jotka auttoivat teamia että saimme jatkaa kisaa.Terveisin Kari Laitinen,Pro Et Racing 1337 Ps.Onnittelut kaikille mitalisteille
     
  17. quuppa

    quuppa Gearhead

    Onnee Supolle ja tiimille! Hieno avaushan tämä kausi oli.
    Hyvä sitä lootaa oli välillä käyttää ja todeta että toimii edes jotenki...
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Aloitetaas tärkeimmästä eli onnittelut meitin luokan mestari Hapelle koko kauden jatkuneiden huippusuoritusten ansiosta tulleesta mestaruudesta ja onnittelut muillekin kaudella menestyneille :D

    Kummasti vaan tuntuu näin tässä vaiheessa vuotta olevan takki tyhjä ja mitä juteltiin eilen illalla muidenkin kilapiljojen kanssa niin aika yleinen ilmiö tuo tuntuu olevan. Vaan nythän tässä on taas pitkä syksy ja talvi aikaa ladata akkuja joten eiköhän sitä keväällä oo taas lapaset täynnä virtaa uutta kautta varten :poff:

    Näistä finaalikosoista ei meidän tiimille jäänyt paljon käteen kun heti alkuun huomattiin että renkaat on täysin loppu joten koko homma meni vaan ajeluks vaan sit kävi kuitenkin kerrankin tuuria ja päästiin toka kierrokselle jonne sit kuitenkaan ei Nova koskaan selvinnyt viivalle asti kun koko kauden hienosti kestänyt tekniikka petti viime hetkellä ja line uppia kohti ajellessa koneesta alkoi kuulua kovinkin huolestuttavia ääniä joten ei siinä sitten auttanut kun sammuttaa pata ja työntää auto takas omaan pilttuuseen. Remonttiinhan se kone olis mennyt ens talvena muutenkin mutta olis nyt saanut kestää vielä vähäsen jotta olis saanut ajeltua tuonkin lähdön ja vielä tässä syksyllä paikalliset päätöscruisingit yms. :-?

    Mutta noin muutoin oli kyllä hienot finaalikisat jossa useammankin auton voimin uusittiin Suomen ennätyksiä ja mikä hienointa niin saatiin ”oma REE ryhmäläinen kommentaattorikin” selostamoon. Kiitos siitä Käkölle, hieno homma :wink:
     
  19. Tea

    Tea 1st gear

    Mites tota toi pyöräpuolen pistelaskusysteemi? Kun lasketaan pisteet 5/6 kisasta, niin mun järjen mukaan siis kuudesta kisasta jätetään huonoin pois eli viiden kisan pisteet lasketaan lopputulokseen. No tähän asti ihan järki juttu. Mut sitten kun ajaakin vaan vaikka 3 kilpailua, niin minkä takia niistäkin on laskettu noissa pisteissä se huonoin pois, eli mukaan on laskettu vaan 2 kilpailua? Kattelin vaan noita tuloksia ja huomasin ton, liekö virhe vai mikä.
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Aloitetaan tärkeimmistä, eli SUURET :soosoo: onnittelut :rotfl: :rotfl: Hapelle mestaruudesta, olet sen ansainnut :rotfl: Lisäksi Nybergin Jarmolle onnittelut Suomen ennätyksestä ja Vipottajan porukalle todella komeasta autosta ja sen ajoista :rotfl:

    Muuten noi finaalit ei oikein menneet putkeen kun viikonloppu alkoi Bussin mentyä katsastuksessa ajokieltoon katkenneen Norran takia. Siinä sitä sitten Perjantaina iltapäivällä ihmeteltiin, että mitenköhän tonne kisoihin nyt mennään. Noin Kolmekymmenen puhelun ja parin tunnin aheltämisen jälkeen kuitenkin saatiin Kiitolinjan kuormuri lainaksi kuljettajineen, josta iso kiitos :rotfl: Liukon Karille eli "Stevelle". Steve sitten saapui illan hämärtyesä Camaroa täältä Vihdistä noutamaan ja jo Kuudelta aamulla sitten oltiinkin tukevasti matkalla kohti Alastaroa. Paikalla oltiin Kahdeksan maissa ja toimiston ovella jouduttiin :eek: JONOTTAMAAN :poff: peräti Kaksi minuuttia, kun tytöt olivat ilmeisesti ENSIMMÄISTÄ :poff: kertaa myöhässä. Katsastus sujui luonnollisesti ongelmitta Camaron kohdalla ja eikun odottamaan Lineupin aukeamista. FHRAn viehkeät varikkoneidot sitten tulivat Kymmenen maissa meille kertomaan koska aloitetaan, millä aloitetaan ja REE ajaa kuunlemma Kolmantena :D Tuli sitten pikku sade, joka vei tovin, tuli toinen, joka sekin vei tovin, mutta onneksi ratakin saatiin odottelun jälkeen vihdoin kondikseen. Valitettavasti vaan noi Kaksi pikku sadekuuroa huuhtelivat pois myös etukäteen ilmoitetun AJOJÄRJESTYKSEN tai ainakin joku "älypää" sen onnistui ajattelematta hukkaamaan. Sama Älypää, voi toki olla eri tyyppikin teki sitten uudet kuviot ja kujeet, jolloin REE ryhmä siirrettiin :mad: koko purukan viimeisiksi. Onneksi vihdoin noin Kahdeksan tunnin leppoisan ja Auringossa kylvetyn ilman bussia vietetyn ajan jälkeen päästiin ajamaan YKSI :poff: veto, että saatiin Camarolle lajitteluaika. Samaan aikaan mm. tämä kuuluisa Kaksipaikkaa-dragster ajatti jonkun vieraita ja muita höynäytettäviä 6-7 kertaa vieden näin arvokasta kisaaikaa muilta. Hienoa :wc:

    Sunnuntaina sitten heräiltiin Kasin maissa, todettiin tilanne sateen suhteen toivottomaksi ja pakattiin kamat häipyen kotiin päin ajoissa nähdäksemmä Pitkämäen Teron mainiot otteen Telkusta. Komealta näytti kuitenkin viikonlopun saldo REEn aikoja katsellessa, sillä 4 autoa meni 8sin puolelle, 5 vielä 9sin puolelle ja mm Henski oli 10.1 ajalla vasta kymmenes. Koskahan on taso Suomalaisessa Street racingissa ollut tämän kaltainen. Ja osanottajiakin oli 20nen paremmalle puolelle. Tästä on muuten arvon Kilapiljat hyvä jatkaa ja näytetään noille FHRAn johtiksen "puupäille" ettei ne näitä luokkia tappamaan pysty vaikka sitä kuinka paljon haluaisivatkin. Isot :soosoo: KIITOKSET :rotfl: kaikille mukanaolleille ja toivottavasti näen teidät mainiot Neidot ja Sällit samoissa merkeisssä ensi kesänäkin :rotfl:

    Sitten eräisiin viikonlopun huvittavimpiin hetkiin, sillä tossa REEn varikolla yksi heppu, valitettavasti en tiedä nimeä, eikä kai sillä ole väliäkään tuli haastattelemaan mua mieltymyksistäni ajaa tätä suurenmoista REE ryhmää kirottuani index-pelleilyt hetkellisesti alimpaan kuurupiiloon kuultuani toimitsijalta, että nämä ryhmät ajaisivat vielä tokan rundin ennen meitä :argue: Kaveri siinä sitten ihmetteli, miksi näitä näitä index ryhmiä haukun ja aliarvioin ja arvuutteli miksi ihmeessä joku haluaa ajaa 3 sekuntia hitaammalla autolla kisaa, vaikka tietää varmasti jo etukäteen miten tulee käymään. Aikani häntä kuunneltuani päätin heittää lisää vettä myllyyn tyyliin "ei sillä ole väliä" , "mitä sitten vaikka häviänkin", "toisilla on vaan enemmän fyrkkaa" ym. elämän totuuksia. Kaveri siinä sitten mulkoili mua kun halpaa makkaraa ihmetellen mun hölmöjä jaarituksia vakuutellen mulle, että hän on viivalla aina voittamassa. Ja eikun lisää vettä myllyyn tyyliin "heitetään noppaa, arvotaan voittajat, säästetään aikaa, rahaa ja bensaa"ym elämän pikku joutavuuksia :poff: En tiedä oliko hauska kiusata moista voittajatyyppiä ja tietäjää, mutta silloiseen odotuksen aiheuttamaan "vi**tukseen" se kyllä kummasti helpotti. Sori sinulle, jota ehkä höplästä vedin, ei mulla sua tai Brackettiäkään vastaan mitään oikeasti ole. Mä vastustan ainoastaan V. Raiskin aikoinaan ehdottamaa kaikkien Street luokkien siirtämistä näihin Pet ja Spet luokkiin. Vain tämä noissa mua jäytää :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!