Deltron BC kovete?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja tappokinnas, 11.2.2017.

  1. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Typerää tehdä aihe tästä kysymyksestä, mutta eihän ketään automaalikauppiasta saa viikonloppuna kiinni..

    Asiaan: Pitäisi huomenna suihkia deltron bc pintaväri ja sen päälle lakka auton helmoihin.

    Tutkin tuossa alkuviikon ostoksia ja lakassa on kovetteet ja ohenteet ( 6027 unilux + d807 ohenne) merkattu.

    Tuohon pintaväriin on kuitenkin laitettu vain 1:1 807 ohenteen kanssa?

    Eli varsinainen kysymys kuuluu:

    Eikö tuohon pintaväriin tarvitse mitään kovetetta vai onko se muka jo sekoiteltu kaupassa??

    Osaako joku jeesata nuorta harrastelijaa? :)
     
  2. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Tässä olisi Deltron BC tuotetiedote.

    "Parhaan kestävyyden ja tartunnan aikaansaamiseksi BC sävypohjaan voidaan lisätä D841 kovetetta sekoitussuhteessa 10:1 ja sen jälkeen ohennetaan sekoitussuhteessa 1:1 GRS ohenteella ennen ruiskutusta. Käyttöaika kiihdytetylle sävypohjalle on enimmillään 48 t. Ruiskutus ja kuivumisominaisuudet pysyvät muuttumattomina."

    Mielestäni tuon mukaan kovete ei ole välttämätön, mutta saattaa auttaa paremman lopputuloksen saavuttamisessa.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mä nyt oon vähän huono tähän vastaamaan mitään, kun aika pihalla noista itekkin oon. PPG:n kamoja ilmeisesti. Mut sulla varmaan on sitä vesivärimassaa, mihin ei tartte kovetetta. Mulle ne on kaupassa laittanu ohenteenkin valmiiks, eli on heti ruiskutus valmista. Muistatko yhtää mitä se myyjä siitä värimassasta höpötti, et tartteeks siihe ohenne, vai höpöttikö mitää....

    On täällä muutama maalarikin, saa nähä miten tärpäteissää ne on, et kommentoiko mitää täs viikonlopun aikana...
     
  4. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Liuotinohenteisia nämä on kaikki. Kyllä se ohentaa pitää 1:1 kun kirjotti hienosti 1:1 d807 päälle.

    Tässä kun järkeilen niin tuskin tuohon sitten kovetetta tarttee laittaa. Kai se tökötit olisi myynyt ja kirjoittanut päälle niin kun on muihinkin osannut tehdä.(?)

    Edit. Siksi järkeilin kun tuossa käyttöohjeessa lukee siitä kovetteen käytöstä: " kuivumis ja käyttöolosuhteet pysyvät muuttumattomina ".
     
    Muokattu: 11.2.2017
  5. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Ei siihen BC:hen tule kovettajaa. Ohennus 1:1.
     
  6. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kiitos kaikille avusta. :)
     

Kerro tästä muillekin!