Detonaatio ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sibe70, 18.6.2017.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mahtaneeko tuo auttaa tähän ongelmaan. Ehkä oiretta voi korjata muttei syytä. Tollasen 40 luvun koneen missä varmaan joku 6 puristukset ei pitäs detonoida nykypensalla ja toi ei minkään muun tyyppiseen nakutukseen auta.
     
  2. juk1

    juk1 3rd gear

    Nakutuskuulokkeet on aika oiva apuväline tollasten äänten paikallistamiseen. Siirtelee vaan eri puolille konetta ja kuuntelee missäpäin kuuluu pahiten. Sillä saa vähän suuntaa mistä lähteä tutkimaan. Ei ole kovin vaikea rakentaa peltoreista,pneumatiikkaletkusta ja pikaliittimistä. Ja jos haluu oikeen kätevän ni laittaa sinne letkun päähän viel magneetin niin on helpompi laittaa paikoilleen.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se tulee ajotilanteessa pintakaasulla, niin pikkasen hankala pelata "kuulokkeilla".
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tai vielä kehittyneemmän saa kun laittaa oikeeseen nakutussensoriin magneetin ja jostain taskuradiosta rakentaa vahvistimen sille, tota GM anturia kun kuuntelee vahvistimen kautta niin kuuluu hyvin kaikki koneen mekaaniset äänet venttiilikoneiston raplatusta myöten.
    http://www.ashonbikes.com/sites/default/files/images2/knock_sensor_2.jpg
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Miltäs tulpat näyttää? Näkyykö niissä merkkejä detonaatiosta?
     
  6. El C

    El C 3rd gear

    Meinaat, että jos tolta näyttää niin jotain on pielessä :rolleyes:
    [​IMG]

    Eikö se ollut niin, että polttaa lopulta reiän mäntään?
     
  7. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    en jaksanut lukea ketjua, mutta mikäli ongelma on hiipinyt esiin pikku hiljaa niin sitten hankit kanisterillisen tislattua vettä. käyttelet motin kuumaksi. otat putsarin pois. lukitset kaasupolkimen vaihde vapaalla täysille ja lorauttelet tislattua vettä kaasarista sisään tukehtumispisteeseen asti ja annat taas kerätä kierroksia. toistat monta kertaa.
     
  8. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    minä tein keskioluella!
    kone oli ilmeisesti muutamaa ryyppyä vailla kun alkoi käydä paljon paremmin.
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ite olen käyttänyt normi vettä hanasta, miksi veden täytyy olla tislattua?
     
  10. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    olen mieltynyt tislattuihin juomiin.
     
  11. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Juu on orkkisjakaja.
    Dynolle en kyllä tähän lähtöön pääse, mikä aikataulu on.

    Kun keli paranee niin pääsen testaan isompaa suutinta ja sain vacuumimittarin auton sisäpuolelle jolloin vähä näkee mitä tapahtuu.
    Kyllä kalkatus tosiaan vaihto aluetta kun vaihdoin jousia jakajaan ja kyllä rallatus selkeesti kuuluis venakopan alta. Pitää käyttää vielä ilman koppaa jos sais äänen kuuluviin ja sais paikallistettua.
     
  12. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Mitäs tälle ongelmalle nyt kuuluu?
     

Kerro tästä muillekin!