devilbiss vs sata jet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 29.11.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kerro lisää, kuinka paljon laadussa on eroa rp:n ja hvlp:n välillä? Entä onko kompuravaatimuksissa paljon eroa?
     
  3. arpati

    arpati 1st gear

    DevilBissistä ei kokemusta mutta SataJet 2000 HVLP 1.3 mm suuttimella löytyy ja ihan tyytyväinen olen, lisäksi on MiniJet 1.0 suuttimella. (ja Air Gunsa pohja-, traktori- ja peräkärrymaaleille :odroll: )
     
  4. TTA

    TTA 1st gear

    Minkälaisissa kohteissa olet käyttänyt tuota? Olen suunnitellut tuollaisen ostoa lähinnä irto-osien ja pienempien peltien maalaukseen. Isommat pinnat jätän ammattilaiselle.
     
  5. arpati

    arpati 1st gear

    Juurikin tuota käyttöä varten ostin, kaikki pienemmät kohteet on näppärä maalata tuolla ja helppo kontrolloida pintaa kun ei tule niin kamalasti maalia kerralla. :)
     
  6. temmi_

    temmi_ 1st gear

    devili

    Jos et ole ammattilainen, niin kyl noi molemmat on oikein hyviä.. ehkä kallistun deviliin päin, koska itselläni on :)
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lainataan hiukan topiccia...
    Minkälainen hengityssuojain olis hyvä et välttyis hengittämästä noita kaikenmaailman myrkkyjä automaaleilla maalatessa?Mitä sen pitäs suodattaa?Mitä maksaa ja mistä saa?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    P3 luokan hiukkassuodatin ja sitten kaasusuodatin vaikkapa aromaattisille hiilivedyille yms mitä nyt tinnereissä on... Toi p3 hiukkassuodin on siitä hyvä että se suodattaa isompia myrkky yms partikkeleita jo pelkästäänkin mutta kaasuja tai aerosoleja se ei tietenkään estä pääsemästä hengitysilmaan.

    Malleja on näitä perinteisiä maskeja (peittää kasvojen alaosan) joita löytyy rautakaupoista maatalouskaupoista jne jne joihin saa sitten vaihtosuodattimia jotka menevät päällekäin... Esim 3M, Kemira ym

    Sitten löytyy moottoroituja malleja jos haluaa koko naaman suojaan esim kemira tekee noita vai mikä scotts health se nykyään on, nämä ovat kivoja jos tykkää pitää partaa tai silmälaseja. Kemiran puhaltimissa vaan ollut meillä sitä vikaa että elektroniikka sanoo poks jonkun ajan kuluttua vaikka akku ok ja ropelli toimii, itellä on oikein EX malli mutta sekin lakkasi toimimasta... :mad: tarttee varmaan ottaa auki ja viedä se elektroniikkapalikka kaverille jos se löytäis vian... Toiseen normimalliin tein raakasti suoran kytkennän akun johtoihin niin johan toimi taas... Näissä siis maski ja puhallin selässä joiden välissä putki.

    Sitten on vielä paineilmamaskeja esmex sata, joihin sitten tulee vyö mukaan johon vedetään paineilmaletku kiinni ja siitä sitten vedetään letku huppumaskiin ja jatkoletkulla ruiskulle... Tuo vaan vaatii sitten vähän laadukkaampaa suodatusta paineilmalta ja tuohon tulee muistaakseni joku suodin vyöllekin (tai sitten ei... ei muista niin tarkkaan enää)

    Eli kaikkea löytyy ja netistä varmaan löytää kans kun pistää hakusanaksi esim 3M tai Kemira ja ettii jotain suodatin systeemeitä... Halvimmalla pääsee noilla puolimaskeilla ja sellaisia maalauskäyttöön pelkästään tarkoitettujakin on muistaakseni 3M:llä, hinnasta en tarkkaan sano koska riippuu niin paikasta mutta vaihtosuodattimet 20 - 60 eur ja maskit varmaan 30 - 60 eur... EX suojatun puhallinmaskin hinnaksi muistelen jotain 3400 - 3500 mk mutta mulle tuli myös hitsausmaski samalla ja tuosta on aikaa eli ennen euroja) :lol:
     
  9. arpati

    arpati 1st gear

  10. Ilari

    Ilari Gearhead

    Mitähän tuollainen EI digitaalinen SATAjet 2000 HVLP maksaa suomessa? Noin suunnilleen, kun en löydä netistä hintatietoja.
    Tekeekö 1,5mm suuttimella mitään? Mun käsittääkseni se olis vielä ihan hyvä yleissuutin, jolla ruiskuttaa jo filleriäkin?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    1.3 ois kai hyvä suutin aloittelijalle automaalille ja 1.7 sitten fillereille.
    Kyllä suodattimet on eka asia mitä pitää maalarilla olla, yhtä tärkeää kuin ruisku. Onko kiva katsoa maalattua autoa aivot sulaneena, nih!!
     
  12. Ilari

    Ilari Gearhead

    Onkohan 1,5 sitten hyvä mihinkään. Tuli sellainen huudettua ebaysta.
    Mikä muuten on riittävä suojaus maalaukseen hengityssuojaimissa? Pölyhän on merkitty harmaalla, ja höyryt ruskeella, mutta riittääkö ne?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikäs on sit hyvä suutinkoko pro automaalarille automaalille? jos kerran 1.3 on amatöörille?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    no vaikka se sama 1.3 jokaiselle ruutan kanssa heiluvalle. Ja filtteriksi kaasuille yhdistelmäsuodatin. Kemiran maksaa pari n. 10-12eur ja pölyt siihen sen 8eur jos yhtään muistan.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest



    sata rp digin maksoi paikallisessa puodissa 350e,joskus elokuussa.
     
  16. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    niin nuo on ovh hintoja joku varmaan myy pienellä katteella tohon hintaan jos niitä saa tänäpäivänä vielä noin edullisesti nii voin ostaa saman tien vaikka 5kpl
     
  17. SC 285

    SC 285 1st gear

    Makuasioita noi ruiskuhommat ainakin ammattikäytössä. Itse maalasin aikanaan satan rp:llä mutta varmaan viisi vuotta sitten vaihdoin "Vilppiksen" GTI:hin. Mun mielestä huomattavasti parempi kuin sata. Paljon pehmeempi laskea. (siis mun mielestä) Sataan takas en vaihda, jolleivat keksi jotain uutta.
    Nyt olen maalannu reilun puoli vuotta Ivatan ruiskulla. Aivan sika kevyt ja yksinkertainen rakenne. Ehdottomasti paras kahva millä oon ikinä vetäny.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hå? Kerro lisää mistä löytyy ja minkähintaisia ovat?

    - Suhari
     
  19. SC 285

    SC 285 1st gear

    HL Group Oy (entinen Helsingin Laakeri) tuo ainakin maahan vilppistä ja Ivataa. VäriForum liikkeistä ainakin löytyy ja DuPont-automaalien jälleenmyyjiltä. Hinnoista en tiedä kun tulee duunin kautta, mutta minäpä selvitän asiaa...
     
  20. SC 285

    SC 285 1st gear

    Hinnat kuulemma vähän elää, mut paikallisesta VäriForumista kysäisin hintoja kadunmiehelle...

    DeVilbiss GTi n. 370€
    Ivata n. 390€

    Eli ei mitään halpoja,mutta täysiä ammattityökaluja...
     

Kerro tästä muillekin!